Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14501 til 14520 af 154034
-
Engelsk - Hjælp!
ForumindlægHeeej. Jeg er en pige fra 8.klasse som snart skal have en engelsk prøve. Det skulle være en prøve man normalt fik til afgangseksamen hvis man blev trukket til at skulle op i skriftlig engelsk .. Prøven skulle indeholde 4. forskellige test.. Noget med at lytte osv. Nogle der kan forklare lidt tyde... -
Passiv og aktiv konstruktion
ForumindlægJeg læser pt. op til skriftlig engelsk eksamen, og har derfor lige brug for hjælp ang. aktiv og passiv. Jeg forstår det som at agensleddet i en passiv sætning ikke altid fremkommer - men gør det omvendte sig så gældende ved en aktiv sætning (altså at patiensleddet ikke altid fremkommer i en akti... -
formel 49?? HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har købt nogle typeopgaver på studienet, og når de skrifer jff. formel 49, hvor jeg kan så finde den formel henne? er ret frustreret, -
Pacman - à propos orbitaler
ForumindlægOkay... Jeg har nu spillet en del Pacman på www.neave.com/games/pacman. Jeg funderer over om man kan fastlægge et mønster for spøgelsernes positioner.Jeg tror nemlig på at spøgelserne befinder sig i en slags "orbitaler", dvs. matematiske funktioner der angiver sandsynligheden for deres ... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg sidder her og er kørt fast i en matematikopgeve...er der nogen der vil hjælpe? -
CV, når man ikke har et??
ForumindlægHej Jeg har lige et (måske) dumt spørgsmål. Jeg har set mange annoncer hvor de kræver at man sender sit CV, men hvad hvis man ikke har haft et job før, hvordan/skal man så sende et CV? -
Dumpet dansk
ForumindlægHej. Nu kræver alle videregående uddanelser at man har dansk fag på A. Jeg har en rimelig irriterende/dårlig lærer, og derfor undrer jeg mig om jeg kan dumpe Dansk A. Jeg har fået 02 skr og 02 mdt som årskarakter. Til eksamen fik jeg 7 i skr og i morgen skal jeg op til mdt eksamen. Hvis jeg nu ... -
reducér udtryk med brøk og potenser
ForumindlægHej, jeg har ikke helt forstand på hvordan jeg skal reducere følgende udtryk: (a^7*a^2) / a^4 Er der nogen der sådan rimelig hurtigt kan komme med en kort forklaring? På forhånd tak :) -
Hvad må jeg ha' med?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i skriftelig dansk, og siden jeg ikke har haft min dansklære i 3 uger, er der opstået et par spørgsmål som jeg ikke kan få svar på.Jeg går i en IT-klasse (2.g) og får af den grund kun 4 timer til stilen og 1 time til noget til bedømmelse af mine IT-færdigheder.Mine spørgsmål... -
Statskundskab, jura eller økonomi?
ForumindlægJeg skal studere efter sommerferien, men jeg er fortsat i tvivl om hvad jeg skal læse. Jeg ved, at jeg gerne vil arbejde ud fra et samfundsfagligt perspektiv, hvorfor jeg specielt finder uddannelserne Statskundskab, Jura og Økonomi interessante. Alternativt har jeg også overvejet journalist, da j... -
Dansk stil om Unges påklædning.
ForumindlægHej derude. Jeg er en pige som går i 8. klasse, og da vi skal op til terminsprøve om ca. 20 dage, har min lære givet os stil for, så vi kan forberede os. Vi har derfor fået FSA, skriftlig fremstilling fra maj-juni 2003, hvor der er 6 forskellige stilemner vi kan vælge i mellem. Jeg har valgt én ... -
Vektorer 637
ForumindlægOm vektorerne a og b oplyses, at a*b=12, |b|=5 og |a-b|=10^0.5 Bestem |a| Tak for hjælpen -
Adverbier
ForumindlægHar jeg indsat adberbierne (dem med sort fed skrift) det rigtige sted i sætningerne? 1. She carelessly dropped her cigarette end on the carpet. 2. I never said I would have believed it possible. 3. She bought me some flowers and a bottle of wine too 4. My sister never can resist buying new clothe... -
at tale
ForumindlægNu har jeg godt nok haft tysk på højt niveau. Men valgte det pga. det skriftlige. Elsker at sidde og pusle med det og skrive.Men mundtlig tysk er jeg en dør til. Jeg har i løbet af året ikke sagt noget, for at være ærlig. Hævet mine karakterer i mundtlig en smule ved at være aktiv i grammatiske ø... -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
Chain rule/Kædereglen
ForumindlægHey studieportalen! Jeg har fået nogen spørgsmål om brug af kædereglen, som jeg håber en kan hjælpe mig med. Jeg giver mit eget svar til a, venligst gerne svar mig på om det er korrekt forstået. Exercise 2 Compute the following (a) dY/dt , when Y = -3(V+1)^5 and V = (1/3)t^3 Here har jeg for... -
Hva syns I?
ForumindlægJaaah jeg har næsten lige fået mit karakterblad og vil gerne skrive det op og sammenligne den med nogle andres som også er 1.gerDansk mundtlig 7Dansk skriftlig 8Mat mundtlig 7Mat skriftlig 8Fysik 8Kemi 8Historie 8Tysk 7Engelsk 6Gymnastik ... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper...
