Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14521 til 14540 af 154034
-
Repition af eksamensopgaver
ForumindlægGodeftermiddag.. Forude venter en skriftlig matematik eksamen, som jeg forbereder mig på ved at løse tidligere eksamenssæt. Jeg er dog stødt på nogle vanskeligheder, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg sidder med bogen, "eksamensopgaver i matematik 2" - 3årigt forløb til a-nive... -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Er ordstillingen okay?
ForumindlægHej. Jeg skulle oversætte nogle sætninger fra dansk til engelsk, og vi arbejder for tiden med engelsk ordstilling. Er der ikke en venlig sjæl, der vil om mine overæsttelser giver mening samt se om den engelske ordstilling er perfekt :-) Nogle steder er der ikke oversat, da jeg ikke lige kunne f... -
Tysk opgave
ForumindlægB E R L I N Forbundsrepublikken Tyskland fik i 1991 en ny hovedstad – denne by hedder Berlin. Man besluttede efter den anden verdenskrig, at hovedstaden skulle være Bonn, en provinsby – man fandt, at Berlins forhistorie var for problematisk. Desuden lå byen nu som en ø ... -
Profitmaksimering
ForumindlægHåber at nogen kan hjælpe.. Eksemplet, der danner grundlag for beskrivelsen, er blandt andet omtalt i flere udgaver af pensumlitteraturen i faget virksomhedsøkonomi og omhandler den amerikanske Proctor & Gamble-koncerns problemer med sin indtræden på det japanske marked med et bestemt mølfan... -
Mest normalt?
ForumindlægNogen der ved hvad der er mest normalt?Fysik A og Mat AellerKemi A og Mat A?De andre fag er lige meget. -
min lille opgave
Forumindlæghej med dig. jeg har skrevet en kort stil om mig selv, det er for at se hvilke problemer har jeg, så jeg ikke laver sådan nogle fejl til min skriftlige engelsk eksamen. jeg har det på B-niveau. og forresten hvordan man kan ellers blive meget bedre til engelsk? In my spare time I watch television ... -
Engelsk afgangseksamen stx
ForumindlægHej alle Jeg har idag været til skriftlig engelsk eksamen i engelsk A niveau STX, 3.g afsluttende studentereksamen.. Jeg synes selv, det gik rimelig dårligt! Jeg valgte en non-fiction tekst, skrevet af Russell Brand:" Big Brother is not watching you." Man blev bedt om at analysere o... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
xy graf to ligninger 2 ubekendte
ForumindlægHej hvordan laver man to xy grafer I Excel, med to ligninger med 2 ubekendte? Skal begge funktioner omskrives til lineære funktioner. Spørgsmål e) i opgaven -
Betydning af arealet under graf
ForumindlægHar svært ved b), da jeg ikke kan gennemskue betydningen af arelet under grafen i en praktisk opgave som denne. Alt hjælp bliver modtaget med åbne arme :-) -
gram schmidt
ForumindlægLet A be an m n matrix of rank n and let b € R^m. If Q and R are the matrices derived from applying the Gram-Schmidt process to the column vectors of A and p = c_1 * q_1 + ... + c_n * q_n is the projection of b onto R(A), then show that: a) c = Q^T b b) p = QQ^T *b c) QQ^t = A(A^T * A ) ^-1 * A^T -
Fravær i gymnasiet
ForumindlægHej Jeg har et fravær på omkring 5%, hvis jeg måler ud fra alle fag. Men et fag har været særligt udsat - og der opnår jeg en fraværskvotient på 14,x. Jeg frygter lidt at komme op i fuldt pensum, og jeg har derfor nogle spørgsmål. Hvad er reglerne for fravær i gymnasiet - hvor meget må man h... -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Reducering
ForumindlægHej folk på studieportalen Kan i hjælpe mig med den her opgave? Det ville være guddommeligt :) P=(a+b)a+a+b / a2(a+1)-b2(a+1) -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
michaelis-menten opgaver..
ForumindlægHej.. Har fået stillet den her opgave ifm. SRP i matematik og biologi, om michaelis-menten.. lyder som følgende: " B*t y(t) = ---------- t + t_0 .. Bestem y(t_0). Benyt svaret til at forklare hvorfor parameteren t_0 somme tider kaldes halvmætningskonstanten. (Ofte kald... -
Hjertes vægt efter træning og uden
ForumindlægHey, Jeg har fået en biologi opgave, som skal skrives ind i min rapport, den lyder:Nogle rotter bliver delt i to grupper, den ene gruppe går bare fredeligt og passe sig selv. Den anden gennegår et styrkeprogram over længere tid.Efter perioden, måles begge gruppers hjerte. Og de vejer stor set det...
