Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14521 til 14540 af 23489
-
Tangentligning
ForumindlægHejsa Har et lille problem med en umiddelbart rimelig nem opgave. Er bare ved at gå i spåner fordi jeg har siddet med den for længe tror jeg. En funktion f er bestemt ved: f(x) = 7 * ln(x) - 2x^2 Jeg skal bestemme en ligning for tangenten til grafen f i punktet P(1, f(1)). Vil nogen prøve og... -
Problemer med Optagelse.dk
ForumindlægJeg har et lille problem med at logge ind på optagelse.dk Jeg har fået mit digitale signatur og det virker fint når jeg logger ind på skat.dk eksempelvis. Men når jeg skal bruge det for at logge ind på optagelse.dk siger den: "filen kunne ikke godkendes som et certifikat" ? Hvad gør ... -
Diofantisk ligning
ForumindlægJeg sidder fast med en lille uskyldig ligning, som jeg håber at få noget hjælp med. (x,y,z) kan skrives på formen (2uv,u^2-v^2,u^2+v^2), hvor u og v er hele tal, er uden fælles divisor, og u > v. Det er på en eller anden måde lykkedes mig at bevise dette, men skal nu bevise at det pythagoræi... -
Brave new world - kort tekst
ForumindlægDet er en svær tekst jeg skal oversætte fra ''Brave new World'' og det her er blot et lille udfrag fra oversættelsen som jeg håber i kan hjælpe med.... på forhånd tak :) Community, identify, Stability,' Grand words. 'If we could bokanovskify indefinitely the whole problem... -
At finde væksten fra et år til et andet
ForumindlægSidder her og fumler med en bette opgave. Har simpelthen fyldt hele mit lille hoved med alt for mange formler til at kunne forenkle det for mig selv så ville være dybt taknemmelig for lidt hjælp. antallet for cykler og knallerter pr. dag over Knippelsbro: 1989 = 18015 2003 = 26230 Jeg h... -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
OSO, HJÆLP!
ForumindlægHej. jeg er en dreng på 16 år, og jeg sidder og har et lille problem.. jeg skulle skrive en OSO opgave, men jeg har været på ferie og nu sidder jeg her, og skal aflevere imorgen, og har ikke lavet noget.. Jeg tænkte på om der var nogle der havde en opgave om social pædagog (opholdsteder, inst... -
bevægelse
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en opgave om bevægelse i 2 dimensioner og jeg har et lille problem med teorien. Jeg skal skrive en overordnet teori om bevægelse og jeg kan ikke rigtig komme på andet at skrive om end vektorer og differentiering (for at finde hastighed og acceleration) så jeg ville hører... -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
bevægelse hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle engle derude, som kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg vil bare have en lille hint til hvordan den kan regnes ud, har været syg mens vi har gennemgået det i klassen :( En bold bliver kastet lodret opad. Boldens hastighed opad er 15 m/s, når den slippes. Antag, at ... -
volumen og massen
ForumindlægHer er en lille opgave, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal løse. Antag, at indholdet af ammoniak i luften er præcis 25 ppm (efter volumen). Temperaturen er 25'C og trykket 1,013 bar. a) Hvor stort et volumen NH3 er der i 1 m3 luft? b) Anvend det fundne volumen NH3 til at beregne stofm... -
Mere fagligt til en vulkan (produktet) HJÆLP
ForumindlægJeg har lige haft projekt uge og har om vulkaner. Sammen med min veninde og vi mangler et spørgsmål :S som vi ikke aner hvordan vi skal svare på.. Vores emne er om vulkaner og har derfor lavet en vulkan som vores produkt. Og så sagde vores lære at vi skulle have mere fagtlig i vulkanen. Det vi sk... -
Hjælp til beregning af Q-værdi
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem. Jeg skal beregne en Q-værdi af et beta plus henfald. 6429Cu → 6428Ni + 01e + neutrino Jeg beregner først Δm. Δm = m(Ni-64) + me+ - m(Cu-64) = 63,927966 u + 1/1823 u - 63,9295972 u = -0,00108265 u Hernæst beregnes Q-værdien Q =... -
Svært at få arbejde?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er snart færdig med gymnasiet (YES!) og er rigtig skoletræt, så derfor tror jeg, at jeg vil arbejde et lille års tid, selvom mange mener at man bare burde studere videre med det samme. Men jeg tænker så, er det svært at få arbejde i fx Odense? Altså jeg har ingen arbejdserfar... -
afstand? HJÆLP
ForumindlægJeg har en BIG PROBLEM. Håber nogen kan hjælpe. Sidder virkerlig fast i denne opgave: En dreng står på et udspringtårns platform 10 m over vandoverfladen. han løber lige ud over kanten af platformen med farten 5 m/s. a) Vurder, hvor meget den viste afstand d mindst skal være, for at han ikke ri... -
SRP - Psykologi
ForumindlægHej derude.. Jeg er stødt på et lille problem. Jeg skriver i Spansk og Psykologi om latinoer der immigrerer til USA. Jeg har redegjort for teorier kulturmøder, (OAS), mønsterbrydning og tilpasningsprocesserne (assimilation, integration, og segregation). Jeg kunne godt tænke mig at flette disse ... -
funktioner
ForumindlægJeg har en opgave med sammensat funktioner, hvor: f(x)=(x-1)/(3-x) og g(x)=x^2+1 (o) = en lille rund bolle Bestem: (f(o)g)(0) (f(o)g)(x)=f(g(0))=g(0)=0^2+1=1 --> f(1)=(1-1)/(3-1) = (0/2)=0 - rigtig? -
Jern
ForumindlægRåjern indeholder ca. 4 % carbon. Desuden indeholder råjernet lidt silicium, mangan, phosphor og svovl. Det ser vi bort fra i denne opgave og betragter råjern som 96 % Fe og 4 % C (masse%). Beregn, hvor mange Fe-atomer råjernet indeholder for hvert C-atom. (Opgaven kan give en idé om, hvorfor sel... -
Fluxtæthed
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem. Jeg har en aflevering som skulle være afleveret i fredags, men da der er noget jeg ikke kan finde ud af, og som ingen i klasse kan, har jeg ikke kunne aflevere den, for vil ikke aflevere noget halvt. Min lærer er på grønland, så ingen hjælp at hente der. Jeg har lav... -
Spansk?
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til Tysk, da jeg bestemt ikke interesserer mig for det, men jeg haft det fra 7. klasse og pt. går jeg i 9. klasse og skal snart til at vælge gymnasium. Så mit spørgsmål er hvordan er spansk på gymnasiet? Jeg elsker spansk og jeg kan godt lide spansk musik, og jeg kan ...
