Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 14621 til 14640 af 174810
-
Matematik- golf..simpelt.
ForumindlægJeg sidder nu med en matematik problemregning aflevering..til imorgen. Der er et par opgaver som jeg er helt lost i, og de er vel nok ret simple. Opgaven handler om noget golf. Og jeg får denne information : Et 6 jern har en vinkel på 32 grader. En matematik model til hjælp: y=0,002x(i anden)... -
A niveau fag på gym.? hvad synes i?
ForumindlægJeg sidder her og eksperimenterer lidt med mine kommende fag på gymnasiet. (: Jeg har sådan rimelig styr på det meste, mangler at finde ét fag på A niveau, men hvilket et? Jeg står og skal vælge imellem: Engelsk, Fysik, Kemi eller Tysk. Hvad vil i råde mig til? Hvis i har nogle erfaringer som i k... -
A discussion about Denmarks finances
ForumindlægHi every wise persons out there. Today i want to have a discussion about finances. I want all persons pronunciations in English and only English. Here is the title on the subject. "Do you think, that Europe shall be intervene in development in Danish finances? ... -
Finde a (f(t)=b*a^t) med halveringstid af kulstof
ForumindlægHej, er der en som har en ide hvordan man kan starte at løse følgende opgave ? -
definer a, b oc i andengradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg skal finde toppunktet i parablen med funktionen , og jeg bliver ret forvirret af parentesen der står i anden. Er der nogen der kan hjælpe mig med at omskrive funktionen, så det bliver tydeligt hvad der er a, b og c? På forhånd tak! -
Eksponentiel funktion, bestem a og b
ForumindlægHej jeg har en opgave for, som jeg har vedhæftet, og prøvet at svare på, men kan ikke komme længere, nogle som kan hjælpe? :) -
Er jeg dumpet eller bestået? Engelsk A
ForumindlægHej jeg går på STX og har fået fortalt at både årskarakter og eksamenskarakter tæller ift om man har bestået et fag. i ÅRSkarakter har jeg fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig. Jeg skulle KUN oppe i skriftligt - og her gik det så meget dårligt og jeg fik karakteren 00 Mit spørgsmål er bare: H... -
matematik b2 - hjælp til aflevering
ForumindlægHej derude. Har et problem med denne opgave - som driller en smule, nogle som evt kunne hjælpe mig med at få den løst? E) - Beregn vinklen mellem L & M (Har en forstilling om - dette skal gøres ved hjælp af vektorer. men hvordan søren er det nu lige man gøre det?) Har vedhæftet ... -
Matematik opg. 5.029
ForumindlægOpg. 5.029\n\nf(x) = x^2(1-x)^9, xe[0;1]\n\nBeregn størsteværdien for f.\n\nHåber der er en der kan fortælle mig, hvordan denne opgave skal løses. Jeg er først og fremmest i tvivl og den skal løses ved hjælp af reglen for en sammensat funktion eller gangeregl? Nogen der kan hjælpe? -
Matematik (finde r^2)
ForumindlægHej skønneste mennesker derude. Jeg vedhæfter lige en fil, så i kan kigge med. Jeg har fået lavet opgaven, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal finde r^2. (Tænkte på er den ikke R^2=1) På forhånd tak:) -
matematik eksamenssæt B-niveau
ForumindlægHej folkens. Nogen der ved om det er muligt at finde alle de tidligere eksamenssæt gennemarbejdet og korrekte? Skal ikke bruge dem til at kigge efter, men derimod se hvordan de forskellige typer opgaver som man kommer ud for, skal løses. -
Matematik alfvering - AKUT HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg har vedhæftet opgave sættet - jeg kan ikke finde ud af opgave 7, 8 og 9 håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -
Kompliceret og svær matematik spørgsmål..Hjælp mig.
ForumindlægEn bestemt type af massive trægenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For et stykke træ af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm2, gælder, at 2*π*r*h+4*π*r2=4 og V=π*r2*h-4/3*π*r3 hvor r (dm... -
Matematik årsprøve 2007
ForumindlægEn ret linie m, går gennem punktet (2,8) og er parallel med linien l med ligningen- y=2x+12 Bestem en ligning for m. På forhånd tak. :) -
Matematik aflevering på C-niveau
ForumindlægDer er vedhæftet en fil Jeg sidder med en aflevering som skal afleveres snart, men jeg forstår den ikke helt.. Opgave 1.a har jeg regnet til er f(x) = 44,73x+509,4, så ja, det er en lineær funktion. 1.b har jeg også selv regnet ud. 1.c : Det er der jeg går i stå. Er det noget med at... -
Kan i hjælpe med matematik??
Forumindlæg2 . x/4 = 4x - 35 -
Matematik, Tan, Cos og Sin...
ForumindlægHjælp! Om en vinkel vides at sinv = 0,54 og vinklen ligger i intervallet [0grader,180grader]. Bestem ved hjælp af grundrelationen cos v. Bestem v. Det er lidt et desperat forsøg på hjælp for skal aflevere en aflevering her omlidt. Kan ikke finde ud af hvordan man udregner dette? Man... -
matematik-help c",)
Forumindlæghey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",) -
Matematik - isolering af p
ForumindlægHej alle! Jeg skal isolere p i den her opgave, men kan dog ikke få det til at gå op synes jeg selv. Skal man først isolere t og dernæst p? Eller hvorledes? Hvis nogen gider at fortælle/forklare mig den rigtige fremgangsmetode ville jeg være glad. Opgaven lyder såldes: t/(p2-3)=5 Parente... -
Inspiration/hjælp til Matematik Rapport.
ForumindlægHej, Er i gang med en rapport, og mangler noget hjælp. Ved ikke hvordan jeg skal få disse ting med i rapporten: - Andengradsligning (Tænker det kunne være noget med pris på kabinetterne/tab ved køb af dem eller noget, men ved ikke hvordan.) - Omvendt proportionalitet. - To ligninger med to ubeken...
