Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 14761 til 14780 af 15933
-
Analyse af brintspektret
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at kaste lidt ys over mit problem. Jeg er igang med at lave lidt bregninger på brintsspektret ud fra Rydberg/Balmer-formlen. Brintspektret har fire synlige spektre, som fremkommer, når elektronerne fra henholdsvis 3.,4.,5. og 6. skal springer in... -
ansøgning priotet?
ForumindlægHejsa folkens jeg skal nu som alle andre til at søge optagelse på uni.. har tænk mig ansøge tandlæge og medicin. mit snit er nu ikke specielt højt, men nu tar jeg chancen og ansøger medicin i aalborg, århus og odense. og tandlæge i århus og kbh. nu har jeg virkelig brug for lidt vejledning. for... -
Datalogi og matematik
ForumindlægHvert program der skal testes læser data, hvis størrelse kan variere i en eller flere dimensioner. Hvis input f.eks. er en matrix, så kan dens størrelse variere i højden og bredden. Jeg ønsker at teste sammenhænge mellem kørselstiden og denne inputstørrelse. Typisk vil jeg allerede kende formen p... -
Dansk essay stil .
ForumindlægHej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at sætte mig lidt i gang med skrive et dansk stil essay . Jeg har boedet her i Denmark 8 år , og hellere ikke så god til at skrive stil , men jeg gør mit bedste . Fsa Dansk stil essay her kommer spørgsmål . To slags mennesker ? skriv et essay , hv... -
Fag kombination(Musik, Eng, Samf, Historie)
ForumindlægHej guys. Jeg er rigtig meget i tvivl om min fagkombination i SRP og håber lidt på noget hjælp fra nogle kloge hoveder! Jeg skrev i engelsk(A) og samfundsfag(B) i min SRO, og fik 12 - så det gik jo meget godt! Jeg er nu rigtig meget i tvivl om min fagkombination til SRP. Jeg vil egentlig rigtig g... -
Mundtlig mat, beviser indenfor integralregning
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig mat eksamen og skal bl.a. op i integralregning. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal komme ind på at beviser - altså hvilke der er vigtigst at tage med i oplægget! Mit eksamenspørgsmål hedder blot: Du skal vælge dele af din emneopgave med ovenståe... -
Pirat skib
ForumindlægHej Alle Jeg sidder med anden opgave som har noget med Vektor at gøre og håber at nogle hat tid og ide for at hjælpe med løse den spændende opgave. "" På en radarskærm kl 12 middag ses en lodret kyststrækning med et fyrtårn i position i (0,0). Ude på havet ligger et amerikansk krigs... -
HJÆLP? ER MIN KLUMME OKAY INDTIL VIDERE ..
ForumindlægKlumme: opbremsning af racisme? Hvad er racisme egentlig? Skyldes racisme tit uvidenhed? Er racisme noget, der præger vores hverdag? Vælger man at være racist, fordi man mener, at indvandrerne har en dårlig indflydelse/virkning på det danske samfund? Eller er der tale om en ny ”verdens deb... -
Bestem monotoniforholdene for f'(x)=(x+2)^2 (x-3)x
ForumindlægHej Jeg skal bestemme monotoniforholdene for Dm(f) = R For at finde fortegnsvariationen sætter jeg f'(x) = 0 Så får jeg: x=-2, x=0 og x = 3. Da f' er defineret for alle , kan den kun skifte fortegn der, hvor f'(x)=0 Fortegn findes ved at bestemme f '(x) for en tilfældige v... -
hjææææææææææælp
ForumindlægKære læser Jeg står i et dilemma, og det er studie valg. Jeg har sagt jobbet som SSA op, mistet hus, kun til fordel for højere uddannelse, da jeg har stor amibitioner. Min barndomsdrøm er Pilot eller flyveleder. Men ingen af delene er muligt for mig. Da jeg er 30. Jeg er ikke en haj til mat... -
Engelsk/historie: Den Amerikanske Drøm
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive SRP i engelsk og historie, og har valgt følgende område: "Den amerikanske drøm - tanke og virkelighed". Ideen var at arbejde med USA's identitet og selvforståelse udtrykt bl.a. ved Uafhængighedserklæringen, sammenholdt med de reelle samfundsforhold, fx velfærd... -
Finde amplitude og periode
ForumindlægHej! Jeg skal løse følgende opgave, som jeg har to forskellige bud på at løse. Problemet er bare, at jeg får to forskellige svar. Jeg håber I kan hjælpe mig med at vælge den rigtige. Opgaven: Betragt den trigonometriske funktion y = sin x cos x. Bestem dens amplitude samt periode. Bud på løsnin... -
Stillehavskrigene (Pearl Harbor) eller Atlanterhavskrigene
ForumindlægHej Alle! Ligesom så mange andre 3.g'ere skal jeg snart skrive SRP! Mit hovedemne er kryptologi. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge 1. emne eller 2. emne. 1. Pearl Habor --> hvordan det kunne lade sig gøre, at japanerne kunne angribe amerikanerne på trods af de havde knækket den s... -
Det perfekte studiejob
ForumindlægEr du en haj til at skrive tekster, sætte kommaer og gøre det med minimal antal fejl? Får du 12 i alle dine stile og samtidig har brug for en ekstra udfordring ved siden af, og samtidig med tjene penge? Søger du det perfekte studiejob, så læs med her! Omkring jobbet: Formålet med jobbet er a... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej guys. Jeg har et par opgaver, som jeg er lidt i tvivl om hvordan man laver. 1. opgave: Funktionerne, hvis grafer ses på figurerne(som er vedhæftet som dokument!), har begge en forskrift af typen a*sin(bt + c) + k Bestem i hvert af tilfældene konstanterne a, b, c og k. Ved den første graf ha... -
Projektion af vektor på vektor
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål omkring orthonormalisering af et sæt vektorer. Efter hvad jeg har lært, så kan man, givet et hvilket som helst sæt af vektorer, orthormalisere dem ved at gøre følgende: Vi har som eksempel vektorerne la1> og la2>: Vi vælger én af vektorerne og dividerer med dens n... -
Epot=-G*M*m/r
ForumindlægJeg skal ud fra gravitationsloven bevise, hvorfor potentiel energi i et tyngdefelt kan beskrives som Epot=-G*M*m/r. Jeg går ud fra, at jeg skal gange med r på begge sider i gravitationsloven, så jeg får F*r=G*M*m/r. F*r er jo Newton gange meter, så det kan jeg vel skrive som arbejde: A=G*... -
Lineær uafhængighed
Forumindlæghej, jeg læser om lineær uafhængighed, der jo er indeholdt i at kigningen: a1v1 + a2v2 + a3v3.... anvn (hvor vn er den den n'te vektor i en mængde af vektorer og an den n'te konstant) kun har løsning a1 = a2 = a3 ... = an = 0 Har vi f.eks. de 3 vektorer i R3, hvor e er en enhedsvektor: 1... -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi...
