Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14781 til 14800 af 23609
  • Kan man?

    Forumindlæg
    Hvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet?
  • Én god vittighed

    Forumindlæg
    Hej! Måske der var nogen der kunne hjælpe mig med en opgave fra "Ivar Heckscher: 1000 Aritmetiske Opgaver, 1912"? Det er #174 og den lyder som følgende."I en trekant er den største vinkel 40 grader større, end den næststørste og denne igen 40 grader større end den mindste. Find vin...
  • "Bindings"energi?

    Forumindlæg
    Hvorfor taler man om en kernes bindingsenergi når bindingsenergien er den energi der skal til for at splitte kernen? Skal det forstås sådan at bindingsenergien samtidig er den energi der holder kernen sammen, heraf dets navn? Eller er det kraefter der holder kernen sammen?
  • Hvordan er mundtlig eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme?
  • AT - at analysere i biologi

    Forumindlæg
    Hej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat...
  • Før reformen

    Forumindlæg
    Før reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B?
  • For meget fravær

    Forumindlæg
    I forbindelse med sidste karaktergivning har jeg talt med studievejlederen ang. mit fravær, som ligger på 9,01% på årsbasis. Hvad sker der, hvis mit fravær ryger over 10%? Bliver jeg så smidt ud af skolen, eller skal jeg "bare" op i fuld pensum? PS Har mit skriftlige fravær også noget...
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Er der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan.
  • Skjulte variable

    Forumindlæg
    hej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali
  • Disposition til Salte

    Forumindlæg
    Sidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie
  • Læseferie

    Forumindlæg
    Hvor mange bruger jeres læseferie fornuftigt- helt seriøst? Og hånden på hjertet Jeg må ærligt indrømme, jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og har stadig ikke åbnet en bog Er jeg den eneste, der handler så irrationelt`?
  • Bohrs atommodel.

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg læser om bohrs atommodel - og jeg er stødt på ordet, "en stationær tilstand".. Hvad vil det sige, hvis et atom kan eksistere i "stationære tilstande".. Hvad er en stationær tilstand?? Jeg ved godt at det betyder stillestående og varig, men nogen som kan forklare m...
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag?
  • tværfaglighed

    Forumindlæg
    Tværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ?
  • Hvad er definitionen på et resonassystem?

    Forumindlæg
    Hvad er et resonanssyetem ??
  • Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???

    Forumindlæg
    jeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad?
  • Terminsprøve i engelsk

    Forumindlæg
    Jeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter?
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak.
  • Elektricitet (spændingsforskel)

    Forumindlæg
    God aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr...
  • Interferens - brydning a lys?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er interferens en form for brydning af lys, hvis ja, hvordan skal det forstås? Jeg kan simpelthen ikke afgøre om det er det eller ej. Jeg skal skrive om lysets brydning ift. et forsøg om laserlys' bølgelængdes bestemmelse vha. gitterligningen. Mvh Sara!

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET