Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14841 til 14860 af 23609
-
AT bogen 2011 - er den noget værd?
ForumindlægOvervejer at købe den da jeg er meget i tvivl om metode i de forskellige fag samt lidt mere om hvad der forventes af mig her på mandag. Er der en der har købt den og kan fortælle om den er noget værd? -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
emission
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte på to spørgsmål, som jeg undrede mig meget over. Håber at nogen af jer kan svare på dem. 1. spørgsmål når en elektron excitere til en højere tilstand, så er der større kinetisk energi og elektrisk potentiel energi. Hvordan kan det forklares? hvordan sker der det at de... -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
HJÆLP - UDDANNELSE MEDICIN
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 8. Klasse nu og min store drøm er at blive til noget inden for medicin! Men jeg ved bare ikke hvad det hedder hvis man gerne vil "lave" medicin. Jeg har hørt om noget der hedder Farmaceut.. men jeg har også hørt at det er en "overdrivelse" at de... -
Bonus for fag
ForumindlægHvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Er strækning og hastighed ligefrem proportionale?
ForumindlægHej Jeg ville spørge om strækning og hastighed er ligefrem proportionale ved et fast tidspunkt? For jeg har lavet en videoanalyse, hvor jeg har fået en for stor værdi af Månens tyngdeacceleration, kan det skyldes, at jeg har sat punkter for langt nede, så han har "bevæget" sig længere... -
Gode idéer søges
ForumindlægHej alle medstuderende.Jeg står i øjeblikket over for det problem at jeg skal skrive en engelsk (b) rapport jeg kan bruge til eksamen. Vi skal vælge et emne der har været gennemgået tidligere.I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.Er det ikke en god idé at lave en rapport der skiller sig væse... -
Fordøjelse af mælkesukker
ForumindlægHej Alle. Jeg har bare et hurtigt opklarende spørgsmål til en rapport jeg er ved at skrive (Fordøjelse af Mælkesukker er rapportens titel). En af rapportens spørgsmål er: Giv en mulig forklaring på, at mennesker, der ikke kan fordøje mælkesukker, optager mindre væske fra tarmen til blodet end nor... -
Søger reportere til at dække Superliga, 1. division & 2. division
ForumindlægElsker du fodbold? Er du god til engelsk? Vil du gerne tjene penge på, at se fodbold live fra stadion? Så er dette måske det perfekte deltidsjob for dig! Inplay Sports Data søger pt. Sports Reporters til at rapportere live fra bl.a. Superligaen, 1. division, 2. division, samt lavere rækker. Jo... -
Guide/hjælp
ForumindlægVokalanalyse. Formålet er at undersøge hvordan man kan skelne mellem lyden af forskellige vokaler, ved at kigge på deres overtonespektrum. I skal undersøge overtonespektret for a, u, i. Syng et langt a, og optag lyden med datalyse. Gentag forsøget 4-5 gange og se om i kan se et mønster. Ge... -
Spørgsmål omkring energi
ForumindlægJeg har udarbejdet en rapport omkring mekanisk energi. Jeg er dog i tvivl om hvordan det helt præcist fungere med de aktuelle energiovergange. Fordi, i bogen står der at Emek = Epot + Ekin. Det læser jeg som hvis jeg har 10 Joule Epot og 10 Joule Ekin, så har jeg 20 joule Emek. Men det gi... -
kovalent -ionbinding?
ForumindlægMit svaghedspunkt er kemi. Nu var jeg så uheldig at have en ''dårlig'' lærer i folkeskolen, der ikke kunne forklare ordenligt, det var ikke kun mig, der bemærkede dette, men også hele klassen. Vi klagede til kontoret men der blev ikke sket noget. Indtil nu lærer hun. (selvstudie e... -
Individuelt forsvar af projektarbejde på UNI - hvordan foregår det?
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til individuelt forsvar af projektarbejde - i den forbindelse, så har jeg 5 min præsentation. Hvad bør jeg, at bruge tiden på? Den eneste, som vi har fået af materiale "De studerende eksamineres enkelvis. Hver studerende kommer med et indlæg af 5 min varighed. Efter... -
plzzz
Forumindlæghej er der nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plllz på forhånd TAK Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social og sundheds skole i to dage, og på htx i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troede, at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klasse... -
Svær opgave!
ForumindlægJeg er i gang med fysik og er gået i stå med denne opgave, som jeg synes er ret svær:\n\n----\nEn laser med bølgelængden 805 nm sendes gennem et gitter. Der ses netop 7 pletter på en skærm (tegn evt. en tegning)\n1) Hvor stor skal gitterkonstanten d mindst være?\n2) Hvad er det mindste antal linj... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
HURTIG HJÆLP ANSØGNING TIL UNGDOMSUDDANNELSE!!!!
ForumindlægEr der ikke pleeasee nogle der ville være sød at rette den ansøgning jeg har skrevet ??? Jeg er en frisk og glad pige på 16 år, som bor hjemme hos min far i Vangede sammen med mine søskende. Jeg kommer fra Tyrkiet og har boet i Danmark, i næsten 9 år, jeg har desværre startet i skolen i 4. ... -
Hvor stort tryk bliver der dannet ved forbrænding af butan ?
ForumindlægHvor stort tryk bliver der dannet ved forbrænding af 0,5g butan ?
