Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14881 til 14900 af 48240
-
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
Transformations forsøg til FSA
ForumindlægHeej1!!! Jeg skal op til FSA fysik/kemi på mandag, men er lidt i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave til emnet transformation, hvis jeg kommer til at trække det. Er der nogle der har gode ideer? På forhånd tak.. -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
1,08-reglen
ForumindlægHej Havde lige en diskussion med nogle venner om hvor længe denne regel gælder. Sagen er, at vi blev studenter her i sommers (2010). Hvornår kan man seneste starte på et studie, hvor man samtidig kan gange sit snit med 1,08? Jeg vil sige, at det må være i 2012, men mine venner sagde, at det va... -
Nytårstale
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en nytårstale om året der gik, 2010.. Jeg har prøvet at starte, men ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.. Jeg sætter mig ind på statsministerens plads, når jeg skriver talen(eller hvis i har bedre bud??).. Nogen som gider at komme med nogle gode emner jeg kan skrive o... -
eksponentiel udvikling (haster)
ForumindlægFølgende model beskriver indbyggertallet f(t) for en bestemt by f(t) = 25117 * ek * t k er en positivt konstant og t er antal år efter 1995 a) bestemme k = 0,012355 b) indbyggertallet i byen i 2010 = 30231,1 c) inbyggertallet vil være over 32000 i år = om ca. 19 år altså år 2015 Og... -
Eksponentiel - tabel
ForumindlægHar en opgave med en tabel; X: 1997 | 2007 | 2010 Y: 10000 | 17000 | ? Jeg skal bestemme hvad Y bliver i år 2010, hvis udviklingen fortsætter som eksponentiel. Hvordan er det så liiige at jeg gør det? Altså ved at bruge tabellen (Noget med at når X bliver f.eks. 1 større, skal... -
stress.. Tysk hjælp
ForumindlægHej derude Jeg skal op i tysk imorgen, og jeg må indrømme at tysk ikke er min stærke side. Hvis nogle har været oppe i tysk og har fået 2007, 2008 og 2010 - så skriv endelig stilemnerne. Da jeg nemlig gerne vil have øvet den hjemmefra, for ikke at give et hvidt blankt papir tilbage... Jeg vil væ... -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
søger censor
Forumindlæghej er der nogen der kender censor fra morsø kommunes 10 klasse mail eller mobil nr på hende hjææææææælp -
Indfør passende variable og opstil en formel til beregning
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med hvordan man løser denne opgave ? ville selv bruge denne renteformlen Kn = Ko * (1+r)n, da jeg kender startværdien og renten, men hvordan indføre jeg en passende variable? :-) Håber i kan hjælpe, tak :-) På en lille ø i Stillehavet vokser antallet af måger med 7% om... -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
Indekstal
ForumindlægTabel viser oplysninger om udviklingen i kiloprisen på lammekød. År: 2007 2010 2013 Kilopris: 109 kr. 120kr. Indekstal 122,3 138,1 Bestem kiloprisen på lammekød i 2013: 138,1/100*109 =... -
Tror ikke jeg forstår spørgsmålet?
ForumindlægFosforkoncentrationen (målt i µg fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende. Benyt modellen til at fremsætte en prognose for fosforkoncentrationen i Kruså Sø i 2010. Jeg for... -
Eksponentiel funktion i Geogebra
ForumindlægHej. Er der nogle som ved hvordan denne opgave kan løses på geogebra? Indbyggertallet i Store Regneby var i 2010 på 53.000 indbyggere. Tre år senere var indbyggertallet steget til 62.000 indbyggere. A) Beregn hvad indbyggertallet vil være i 2020, hvis indbyggertallet stiger som en lineær funkti... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
lineære funktioner
ForumindlægI en forening var der 100 medlemmer i 2010. Fra 2010 til 2017 steg medlemstallet med 23 personer pr. år. Opstil en model, der beskriver udviklingen i medlemstallet. tak.
