Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15061 til 15080 af 95433
-
hjælp med bevæglse
Forumindlæg2. Benzinforbrug En bil holder på en lige og vandret vej. Med konstant acceleration opnår bilen farten 100 km/h i løbet af 14,6 s. Bilen med fører har massen 1350 kg. a) Beregn størrelsen af den resulterende kraft på bil med fører under accelerationen. Når bilen har opnået farten 100 km/h, fortsæ... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægHej. Hvordan gør jeg rede for begrebet fremskrivninsfaktor? Ved ikke lige hvordan jeg skal kunne forklar det med ord. -
Valgfag?
ForumindlægHeeej :) Ved i om man kan have fransk som valgfag på gymnasiet ? -
Hjælp til optimering af beholder
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde den mindst mulige overflade for en kegleformlet beholder med et rumfang på 0,750 liter. Det jeg er kommet frem til indtil videre er 750= 1/3π r^2*h Også isolerer h h = (3·500)/(πr2) også sætte h ind i formlen på overfladen A=pi*r(rod(... -
Enheder i formler + Omskrivning af formler.
ForumindlægHej studieportalen, Har fået nogle opgaver, og jeg sidder total fast i hvordan de løses. Jeg har derfor brug for en god og grundig forklaring på hvordan jeg laver disse opgaver. Gerne også en simpel forklaring. På forhånd siger jeg tak for hjælpen. Jeg har dog prøvet mig frem med den første. Håbe... -
Nogen der kan hjælpe? Mundtlig matematik
ForumindlægJeg skal op til eksamen her meget snart i mat C. Men har det store problem at jeg er matematik handicappede! kan ikke finde ud af det, hvis der er nogen der ville hjælpe med opgaverne ville jeg være meget taknemmelig. -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
MATEMATIK EKSAMEN - Forstørrelsesfaktor og areal.
ForumindlægJeg har brug for besvarelser på følgende opgaver: Vis, at det for to ensvinklede trekanter gælder, at hvis forstørrelsesfaktoren fra den lille trekant til den store er k så skal arealet af den lille ganges med k2 for at få arealet af den store. Kan jeg bare sætte tal ind så det passer (fx. 1 i de... -
Tal og algebra
Forumindlæghalløj :D jeg skal lave en opgave med overemnet Tal og algebra og jeg tænkte på om i havde nogle foreslag til hvad sådan en opgave kunne være om, så nogle forslag? -
Supplering
Forumindlægkan man godt blive optaget på en uddannelse uden at man opfylder de specifikke adgangskrav, hvis man supplerer med faget i fx sommerferien? -
Maksimal Pulsfrekvens
ForumindlægHey derude :) Nogen der har en definition på hvad den maksimale pulsfrekvens er ??? Kan ikke finde noget i bøgerne og på nettet nemlig .. På forhånd - Mange Tak :) -
5 A-fag
ForumindlægHej derude :=) Jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men vil høre jer erfaringsfulde mennesker der ude, som har/haft 5 A-fag, om det er ekstremt hårdt og stressende, som man tror? -
Tangent
Forumindlæg(ved godt det er anden gang jeg sætter denne opgave ind (SORRY)) men kan det passe at resultatet til dette opgave er y = 1x +1 http://peecee.dk/upload/view/195800 -
Valgfag :)
ForumindlægHeey folkens :) Jeg vil bare gerne høre om man vil anbefale at jeg tager filosofi som valgfag i 3.g.? Hvis ja, på hvilket grundlag? Hvad lærer man om? Hvad skal jeg kunne? Hvad er for eksempel argumentationsteori? :) Håber folket kan hjælpe :D :) -
Formel - temperatur
ForumindlægHvordan beregner jeg temperaturen på noget vand der er blevet blandet sammen? Jeg har noget koldt og noget varmt vand. Jeg kender vægten og temperaturen på både det kolde og det varme vand vand. Når vandet bliver blandet sammen, får det en ny temperatur, hvordan finder jeg denne? Er der en form... -
Hvor i cellen processen foregår og hvad formålet er med den (figur 3).
ForumindlægHejsa:) jeg står og mangler lidt hjælp til at forstå både spørgsmål og en forklaring. Den kemiske proces ilten indgår i inde i en cellen, hvor i cellen processen foregår og hvad formålet med den er (figur 3) Håber i kan hjælpe! tak -
Hjælp til matematik A opgave
ForumindlægDen her opgave driller mig en hel del Please hjælp På forhånd tak -
Kemiske reaktionsligning
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: 1. Ved hjælp af eksempler skal du gøre rede for den kemiske reaktionsligning med angivelse af hvad der er produkter, reaktanter, og koefficienter. Håber nogen kan hjælpe :) -
glukosemolekylet
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp, til at formulerer hvad dette glukose molekyle er, altså når man ser på det alene, hvad består det af osv. jeg er virkelig helt fortabt ! -
Tegn en graf for funktionen
ForumindlægHej. Opgaven lyder: f(x)=3x^2's differentialkvotient er f'(x)=6x a) tegn en graf for funktionen
