Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15081 til 15100 af 63055
-
Ungdomsoprør og modernisme
Forumindlægnogle som har gode noter til Ungdomsoprør og modernisme -
modsat rettet vektor
ForumindlægBestem koordinatsættet til vektoren der har længden 3, og som er modsatrette vektoren( -9,12) den modsatrettede: -1*-9 -1*12 den modsatrettede vektor: (9,-12) længden af den modsatrettede vektor: √81+144 = 15 15*t= 3 t=-12 -12*(9,-12) (-12*9, -12*-12) = ( -108, 144) = 4/3 Er dett... -
Odysseen 9,10,11. sang
ForumindlægHvilke temaer er der i 9. 10. 0g 11. sang. Især i 10. sang. Hvad er virkningen af Kirke? -
Reducér
Forumindlæg(2x + 3)^2 + 6(1- 2x) 4x + 9 + 6 - 12x = 3 - 8x ----------- eller er jeg helt forkert på den? O: sanku. -
ligning med to ubekendte
Forumindlægx-2*y=-2 3x-y=9 nogle derkan lave den? kan ikke få den til at gå op -
Ligninger?
ForumindlægHåber i kan hjælpe9; a: 9x-4=7x+18 B: 4(x+9)60 -
ligningssytem..
Forumindlægx-2y=-2 3x-y=9 vi sidder her med sådan en lille satan og diskuterer.. den er af en eller anden grund ikke mulig for os at greje. min ene ven mener dette skulle passe: x-2y=-2 x=-2+2y x=-2+8 x=6 3x-y=9 3-2+2y=9 1+2y=9 2y=8 y=4 men jeg mener ikke at hvis man sætter 6 ind på x9;es plads kan... -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
usikker på oversættelse
ForumindlægHej jeg har lavet oversættelsen til en dansk tekst og er lidt forvirret på om det er godt nok, det ville være sødt af dig/jer at tjekke den for fejl Dansk: 1. Til (for) morgenmad får (to have) Harry altid bacon og æg og to pølser. 2. Selvfølgelig ved han godt at pølser er fulde af kolesterol (cho... -
Vektorfunktion
ForumindlægFunktionen beskriver en golfkugles bane over en bakke, kuglen landet på bakken i y=9. (x(t)) = (23t)r(t) = (y(t)) = (23t - 5t^2)Bestem længden af det tidsrum bolden er i luften. Hvordan griber man lige den an? Jeg har prøvet med 9 = 23t - 5t^2, også isolere t derfra, men det kom der ikke ... -
At skrive en brøk så simpelt så muligt uden brug af hjælpemidler?
ForumindlægJeg har fået til opgave at skreve brøken (15^2 * 9^-2 * 25) / ((1/5)^3 * 3 * 5^2) så simpelt som muligt uden brug af lommeregner. Indtil videre har jeg forkortet den til (75 * 9^-2) / (1/125) men ved ikke om jeg kan komme videre?? -
Stor opgave.
ForumindlægVi skal her til Jul igang med at arbejde med en stor selvvalgt fysik opgave, der omhandler de emner vi har haft i år. Jeg er selv meget interasseret i fysik, og vil da gerne forberede mig på denne opgave.. men her kommer mit problem:Hvilken opgave er oplagt at lave? Jeg syntes det kan være svært ... -
Kosmisk stråling
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive AT-synopsis i fagene dansk og fysik - min synops er baseret på et viden omprogram om rejser til rummet. Mht. dansk delen går det super med at får skrevet stik ord:) men fysik delen er ikke nær så nem! Jeg har valgt at fokusere på kosmisk stråling men ved ikke helt... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
VIGTIGT! A-FAG
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Medicinstudie
ForumindlægHej allesammen, sagen er den at jeg efter sommerferie skal starte på medicinstudie i AU og er rigtig spændt på at begynde. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I/du vil hjælpe mig med at besvare. Sagen er, at jeg aldrig har været den skarpeste kniv i skuffen til faget fysik på gymnasium, ... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Elektronegativitet
ForumindlægHej...Jeg går på 1.semester og har et spørgsmål om elektronegativitetsforskel. Da jeg nu har ferie, kan jeg ikke bare lige spørge min lærer, desværre, så jeg tænkte at oprette denne topic :)Jeg ved godt hvordan man beregner elektronegativitetsforskel for 2 stoffer.F.eks.: Elektronegativitetsforsk... -
the man who loved flowers
Forumindlæghej er her nogen der har læst novellen the man who loved flowers, som kan fortælle mig buskabet i teksten og generelt hvad kan man sige om sådan en underlig novelle...??og hvis der nogen der har noter dertil, vil det være super ??? -
Engelsk!! HJÆÆLP!!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om de her 2 sætninger. Hvilke af dem er rigtigt? 1. She do not love her son 2. She doesn9;t love her son. eller er ingen rigtige? Hvordan skal man sige det?
