Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15141 til 15160 af 19198
-
Tips til Skriftlig Fremstilling i morgen
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode tips til den skriftlige fremstilling i morgen? Har selv tænkt mig at øve nogle af genrene igennem så jeg er lidt forberedt. -
Parlament og konge?
ForumindlægEr der nogen af jer der ved, om hvem havde mest magt i england i 1600 tallet Var der parlamentet eller kongen? -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
Nervøsitet der ødelægger eksamenfremlæggelsen - hjælp
ForumindlægHejJeg var oppe og skulle forsvare et 9 tal i bioA og endte med 7.Begrundelsen var, at fremlæggelsen havde været for ustruktureret og præet af meget nervøsitet - og derudover havde jeg flumret lidt med nogle begreber.Så karakteren var måske fair nok.Rapporten jeg skulle forsvaret havde jeg iøvrig... -
Eksamen - nervøsitet...
ForumindlægHej.. Jeg vil bare høre, om der er nogle, som har nogle gode råd om nervøsitet til eksamen? Jeg plejer at ryste i kroppen og ryste og stamme i stemmen. Jeg bliver helt "blank" inde i hovedet. Jeg ender som regel op med en dårlig karakter.. Nogle der har nogle gode råd??? Tak, på forhå... -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
13-tal i mat
ForumindlægJeg ville høre om det er rigtigt, at man kan få 13 i mundtlig matematik, hvis man sefølig har styr på det hele, og så gennemgår at andet bevis for en given ligning, end den der står i ens lærebog??I givet fald, kender i nogle steder hvor man kan finde sådanne beviser, de fleste herfra siden er ne... -
5 min.
ForumindlægHej i folkeskolen skal man lave en opg. der SKAL vare 5 min. nogen der har en god ide til hvordan man kan huske alt det man har skrevet. og hvordan man PRÆCIS kan ramme de 5 minutter ;) -
Talepapir
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at læse mit talepapir igennem og fortælle hvordan det ser ud? Jeg har lige lavet det, så muligvis der mangler lidt, men jeg har forsøgt at gøre det kort og i punktform. På forhånd mange tak. -
24 timers samf eksamen - hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis om 4 artikler, som alle handler om 'Efter Finanskrisen'. Men jeg ved ikke helt præcis, hvordan jeg skal gribe det an? Er der en, der vil hjælpe mig med det? På forhånd mange tak. -
Referat til eksamen - nogle der gidder at rette?
ForumindlægHer er et referat, jeg lige har bikset sammen - en der ville have noget imod at rette det? Der Text handelt von Thomas. Thomas erinnert, dass seine Eltern und ihn Ferien in CSSR machten. Als es plötzlich die Möglichkeit bestand, dass sie in den Westen kommen konnten. Die Eltern diskutierten die M... -
Problemformulering-Hjælp
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal skrive en historieopgave, og har problemer med at skrive en god problemformulering. Min historieopgave skal omhandle pestens indflydelse på samfundet i middelalderen. Derfor vil jeg meget gerne spørge om nedenstående problemformulering lyder fyldestgør... -
Mundtlig eksamen C
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig eksamen i samfundsfag på onsdag i næste uge. Jeg er monster nervøs, hvilket ikke er helt unormalt. Jeg har 48min forberedelse og eksaminationstiden er 24min. Jeg skal trække "ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 sider. I tilknytning til temaet s... -
Hjææææælp :'/
ForumindlægHej alle. Jeg går i 1.g og skal på til billekunsteksamen på tirsdag. Jeg er totalt lost, fordi den fornemmelse af, at jeg har styr på det, ikke er kommet endnu. Jeg fatter simpelthen ikke hvad eksamen går ud på, og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal læse på ? Nogle som har været oppe, eller bare v... -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Apartheid
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "South Africa" til mundtlig eksamen i engelsk, og jeg har valgt at snakke om Apartheid. Dog ved jeg ikke særlig meget om emnet, og jeg kunne godt tænke mig at snakke lidt om hvad kultur- og samfundsforskellene er mellem Syd Afrika og andre lande; f.eks. hvor... -
FSA afgangsprøve hjælp
ForumindlægNår jeg til den mundtligt afgangsprøve skal analysere teksten, skal jeg så også forklarer noget om dens handlingen, eller er det overflødigt, siden både cencor og lærer formentlig allerede har læst den? -
Synopsis
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet præsentationen af prøveteksten og er sådan set færdig med den, men jeg vil gerne pudse lidt på den. Det er første gang jeg skal lave en synopse, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til det. Jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der ville være godt at persp... -
hvad skal en essay indeholde???
Forumindlæghvad skal man skrive, når man får at vide, at man skal lave en "essay"(på engelsk!!) af en novelle... hvad skal den indeholde?? bestemmer man selv eller hvordan...? -
Dele oplevelser?
ForumindlægHey alle jeg ville høre om nogle ville dele deres oplevelser omkring engelsk eksamen (mundtlig), give gode råd og vif til eksamen ? Peter
