Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15201 til 15220 af 15933
-
Tørklæder i danske retssale?
ForumindlægDet jeg her bringer op er et meget akuelt emne lige nu, og jeg vil blot høre SP brugernes holdninger til tørklæder i de danske retssale. Regeringens udmelding står fast. Hvis en kvindelig dommer bærer tørklæde vil dette skabe mistillid hos borgeren. Men hvorfor vil det netop skabe mistillid? Do... -
Giver mine sætninger mening?
ForumindlægJeg har et problem i fransk med at skrive frit - jeg kan sagtens oversætte, men når jeg skal svare på spørgsmål, laver jeg for komplicerede sætninger, som derfor ikke giver mening. Er der nogen som kan kigge på min besvarelse af B-opgaven i et eksamenssæt? Alle rettelser/indskydelser modtages med... -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Hvilken af disse ord foretrækker i bedst - og hvorfor?
ForumindlægJa, som overskriften stiger: Hvilken af disse sætninger foretrækker i bedst? Og hvorfor? (Selvom de har den samme betydning) 1) gå berserk 2) gå amok -
KEMI A: Skr. eksamen
ForumindlægTja, i morgen er der skr. eksamen i kemi. Har I nogle påmindelser eller gode råd? Jeg håber ikke sættet er som det, vi fik til terminsprøven. Der var mange forklaringsopgaver. Helst ikke så mange af dem. Derudover håber jeg heller ikke vi får en "vis hvilken reaktionsorden reaktionen følger... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
De bedste ting i livet :D
ForumindlægMidt i alt det her eksamens-stress er det rart at tænke på nogle af de skønne ting ved livet ;) Hvad syntes i er nogle af livets dejlige højdepunkter ? Her kommer mine bud: 1. At blive forelsket 2. At grine så meget at det gør ondt i maven 3. Et varmt bad 4. Ingen køer i supermarkedet 5. ... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Omkostninger
ForumindlægHej har stadig problemer med opgave 4 kan ikke se hvordan du kommer frem til G(x)=-40,40 Jeg er kommet frem til at o'(x)=-20 og ikke længere Ved ikke rigtig hvordan jeg skal insætte mine tal i formlen vil ger ha det uddybet lidt mere Kh Anette -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
Absurd billede !
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=138772 Slet dog den perverse bruger! Det er en mand, som er brugeren ! -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
Forfatningsret, anyone?
ForumindlægHejsa! Er til reeksamen i forfatningsret på 1 år ved KU i morgen og står lidt lort i det. Der er tale om en to døgns hjemmeeksamen. Har været selvstuderende her på det første år og har desværre ikke sat mig godt nok ind i faget og stoffet. Af samme årsag er jeg heller ikke i noget netværk af med... -
Cognitive science eller medicin?
ForumindlægValget til sommer står forhåbentligt mellem ovennævne to uddannelser. Jeg er dog i tvivl om hvilken vej jeg skal gå. Cognitive Science tiltaler mig fordi det er så specifikt, og af hvad jeg har læst, giver det nogle fede muligheder. Medicinstudiet tiltaler mig dog også fordi det er så bredt, ... -
Serie og parallelforbindelser
ForumindlægVi har fået en opgave som lyder på: beregn erstatningsresistansen i hver af de viste tre resistorkoblinger. Men ved ik helt om den første er parallel eller både parallel og serie? Den tredje er klart begge del, men hvordan kan man løse den, når den er sådan kombliceret? PS. Jeg har vedhæftet b... -
Trigonometri
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man udregner opgaven på det vedhæftede billede? Jeg tænkte at man skulle finde afstanden mellem B og C, så man kunne tage summen af det og 50 og udregne: tan(17)=a/(50+{BC}) Mit problem er bare at der ikke nok oplysninger til at finde afstanden mellem B og C til... -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ...
