Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15201 til 15220 af 33566
-
tegn en mulig sumkurve
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at lave en sumkurve i geogebra? tusind tak på forhånd opgaven er vedhæftet nedenunder:) -
Mat faktorisering!
ForumindlægVil i se om dette er rigtigt? Og/eller hvad jeg ellers skal gøre -
trigonometri.
ForumindlægHej er der nogen der kan løse den opgave for mig og skrive hvordan det har gjord tak :) opgaven er vædfeftet. -
skal man altid række hånden op?
Forumindlæghej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti... -
Forklar log() funktion ifht renteformel
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare hvad log er i denne forbindelse og hvad log gør. Opgaven er at isolere n (antal terminer) når de resterende faktorer er oplyst. Opgaven er også løst korrekt med resultat men er der nogen der kan forklare mig overordnet hvad log er (logaritme?) og hvordan den br... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
Bevise
ForumindlægHej det fordi jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise i opgave 1. Det ser meget forvirrende ud. Håber nogle kan hjælpe -
Afstemning af fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder med en tværfaglig opgave og har VIRKELIG svært ved at afstemme fotosyntese og respiration, da jeg ikk helt forstår hvordan. Er med på der skal være lige mange på hver side af pilen, men hvordan? Det skulle være ren matematik. Kan nogen hjælpe.? På forhånd tak :-) Louise -
Reducer
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg har enorm svært ved at reducer nogle udtryk. Er der nogen der kan hjælpe mig med de to her: 2x(x+y)-(x+y)2 og 3mp / mp+mh -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
Georg Mohr
ForumindlægNogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr? -
Hvor høj bliver bakken over planen z = 0
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med en matematik aflevering. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg finder exstrema samt koordinaterne til det højeste punkt, så jeg vil høre om en af jer kan hjælpe mig? Har meget brug for hjælp. Opgaveformulering er vedhæftet. -
Hvor ligger grænsen?
ForumindlægHej alle sammen (igen) :) Er der noget der hedder umulighed i matematikken? f.eks. i sandsynlighedsberegning eksistere der noget der hedder teoretisk muligt og praktisk umuligt? når sandsynlighed er så lille, at der betragtes som umulighed rent praktisk? tusind tak på forhånd :) -
Ydelse pr. måned
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal aflevere min matematik aflevering i morgen, og jeg er gået i stå ved et spørgesmål. Det lyder: 242.780*0,005/1-(1+0,005)-84 Hvis der var nogen, der kunne finde det ud for mig, så ville det være skønt, for jeg kan ikke rigtig selv :/ -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Aktuar
ForumindlægJeg overvejer at læse forsikrings matematik til sommer. Tænker på hvordan påvirker denne finanskrise en job som aktuar, får de mindre i løn eller bliver deres start løn bare dårligere. Har set at start lønen skulle være omkring 33.000 pr. mdr Og hvis der er en der ved hvordan studiet er socialt v... -
Cirkler
ForumindlægHej alle mennesker paa studieportalen. jeg er en 13 aarig pige der soeger info til en fremlaeggelse i matematik om cirkler. ved allerede de grundlaeggende ting saasom areal, omkreds, tangenter etc. jeg soeger derimod ''spaendende'' ting omkring cirkler .\n\nhaaber i kan hjaelpe mi... -
Hjælp med matemaik!
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med noget matematik? Opgaverne lyder således: En ret linje, l, går gennem punkterne (2,3) og (10,7). a) Bestem ligningen for l b) Bestem denne linjes afstand til følgende 3 punkter: (5,−1); (0,0) og (0,7) Om trekant ABC vides, at C = 90o, dens are... -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig...
