Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15241 til 15260 af 135324
  • koordinatsættet til parablens toppunkt

    Forumindlæg
    Hej nogle der kan give mig formlen og give mig et eksempel
  • Problemregning/tegning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg har en tegne opgave for, og det er ret akut da den skal aflveres i morgen.
  • nogen der har noter

    Forumindlæg
    Hej :) en venlig sjæl der har matemtik C noter der vil dele dem? :)
  • Hvad forstår man ved ekponentielle funktioner?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe med dette spørgsmål? Jeg ved simpelthen ikke, hvordan det skal besvares..
  • HASTER: Hjælp til delopgave om "Vektor i planen"

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder med en mat.opgave som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe an :( opgaven lyder sådan her: Bestem en ligning for den plan (alfategnet) der indeholder punkterne O, A og B. En plan (betategnet) er givet ved ligningen 2x+y-2z=0 Jeg er ikke så godt til matematik, så ...
  • At holde sit eksamensbevis åbent

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk...
  • opgaver

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f(x) = x^3*e^x + 1; a) Bestem en ligning for tangenten for grafen for f i punktet (0,f(0)) VI ved at tangentens ligning er y=f(x_0)+f'(x_0) *(x-x_0) Jeg vil høre hvad svarer e^x til. Er det eulers tal eller hvad??
  • monotonilinje

    Forumindlæg
    nu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus?
  • Areal under graf uden integralregning

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg sidder med følgende opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Jeg har spurgt i min klasse, men der er ikke rigtig nogen, som kan forklare, hvordan man gør. Opgaven: Bevis uden brug af integralregning, at arealet under grafen for y = x^3 fra 0 til 1 er lig med 1/4....
  • Bestem konstanterne a og b.

    Forumindlæg
    Hej derude. Mangler lidt hjælp til en opgave forstår simpelthen ikke denne opgave. Hjælp søges :)) en funktion f er givet ved f(x) a*x^3 + b*x^2 Grafen for f har et lokalt ekstremumspunkt i punktet A(2,2) . a) Bestem konstanterne a og b.
  • Trigometri

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der har noter til, hvordan man beregner sider, vinkler og arealer af vilkårlig trekant samt retvinklet trekanter ??. Skal op til mundtlig matematik, og kan ikke forstå det
  • ER JEG BESTÅET ELLER EJ

    Forumindlæg
    Hej. jeg har fået 02 i både mundtligt og skriftligt matematik b. Har fået 00 i dem begge til eksamen. hvordan finder jeg ud af om jeg er bestået
  • Hjemmesider!

    Forumindlæg
    hej er der nogen som kender en hjemmeside hvor jeg kan lave matematik til f.eks 8 klasse hvor jeg bliver udfordret? kender godt til matematikfessor og emat.
  • Formelsamlinger ? ? ?

    Forumindlæg
    Nogen som har forslag til en god formelsamling i matematik, udover Studioportalens? Kærlig hilsen Mathias. Hav det godt.
  • Facit?

    Forumindlæg
    hej allesammen er der forberede mig til matematik ( årsprøve9 i morn!! :Skigger på uvm.dk opgaverne, men ingen facit?Kan det passe? eller er det bare mig der ikke kan finde?
  • Ingen som hjælper

    Forumindlæg
    jeg havde sat et oplæg ind om rettelse af en aflevering, vil spørger igen om der er en, som vil læse den igennem og rette sprogfejl osv.?
  • Formel - fortegn?

    Forumindlæg
    Hvis man fx har andengradsligningen 4x^2 - 3x + 4, skal man så bruge b = -(-3) = 3, når man indsætter i diskriminantformlen b^2 - 4ac, eller skal man bare bruge b = -3, som det står i ligningen? Og gælder det samme, når man indsætter værdier i fx differentialligninger – skal man altid tage højde ...
  • Bøger til selvstudium

    Forumindlæg
    Trods min høje alder (62 år), vil jeg gerne lære noget mere matematik. Jeg har en ikke særligt flaterende realeksamen, og i matematik fik jeg problemer efter to ligninger med to ubekendte. Jeg søger gode bøger eller hjemmesider til selvstudium. Mvh Søren
  • Grundrelationen

    Forumindlæg
    Et af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :)
  • Andengradspolynomium - d ???

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-...