Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15261 til 15280 af 23489
-
Initaialhastighedsmetoden
ForumindlægJeg sidder her og skal bestemme om en reaktion er af nulte, første eller anden orden udfra initialhastighedsmetoden. Vi har lavet 4 forsøg, med 4 forskellige start koncentrationer af saltsyre. Vi skal så måle på gas der bliver udvundet af CaCO3. CaCO3 (s) + 2H3O+ (aq) --> Ca2+ (aq) + 3 H2O (l)... -
Fremlæggelse imorgen, ? Ideer
ForumindlægFremlæggelse som dyrepasser ! Jeg aner ikke hva jeg ska ha på min stand, er der nogen der har nogen ideer ? Det ska stilles op imorgen så noget realistisk, men bare brainstorm mig ! Mangler inspiration :) -
Muligt at aflæse periode for trigonometriske funktion i forskriften?
ForumindlægGodaften Studieportal! Jeg er igang med en matematik aflevering og vil hører om det er muligt at aflæse perioden for trigonometriske funktioner, i funktions forskriften? f.eks. så har sin(x) perioden 2pi, hvilket passer godt med enhedscirklen om at det tager 2pi for at komme tilbage til det pun... -
Rettelse af Mursten blækregning - 2 løsninger.
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere en blækregning på fredag som er den afgørende for min karakter til videre uddannelse. Jeg plejer normalt at få 10, men denne her gang vil jeg godt komme op på 12. Jeg har lavet den sammen med en ven, men i to opgaver har vi forskellige svar. tænkte på om i evt. ville... -
En tekst til eksamen???? HJÆLPPPP!
ForumindlægJeg skal til eksamen om en måned og jeg har fået trukket "Når ondskab bliver til kærlighed i fakta eller fiktion. Jeg skal finde en tekst og jeg er helt blank, jeg har ingen idéer om hvilken tekst jeg skal vælge. Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
Hjælp til fordybelsesområde
ForumindlægHej:) I dansk har jeg trukket mit fordybelsesområde som er: Kærlighed. Er der nogle som har ideer til, hvad jeg kunne vælge??;) -
Symboler
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med hvad disse symboler symbolisere? Det er: Køer Ænder En sø Træer/buske Gule huse -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Fransk oversættelse. Hjælp!
ForumindlægJeg vil være glad hvis der var nogen der ville hjælpe mig med disse oversættelser. Der er i alt tre De kommer først på dansk og så oversat til fransk.1(dansk). ”Familien Moreau viste hende alle Paris’ seværdigheder. Hun stillede dem mange spørgsmål om Paris’ historie. – Det var en kendt økonom de... -
Log ligning
ForumindlægHar fået stillet følgende opgave.Bestem den eksakte værdi af hver af løsningerne til:(log(x))^2+3*log(x)-4=0Den eneste måde jeg rigtig føler jeg kommer videre er at sætte e ind og derved få:log(x)+3x-e^4=0 er dette rigtig? da ogaven siger "hver af løsningerne" så jeg det først som en an... -
Bestemme b og c i 2.gradsligning
ForumindlægHej, Jeg har et problem med en opgave der lyder således: Grafen for f(x) = -x^2+bx+c har toppunkt i (2,1), Bestem b og c. Behøver ikke nødvendigvis et svar, men lidt hjælp til hvordan jeg finder frem til det rette resultat ville være rart! -MC -
hjælp til karakteristik af virksomhed
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
Optagelse
ForumindlægHello guys.. Jeg går i 3.g nu. Jeg vile spørger om hvornår er det ens studievejleder begynder at snakke om ens uddannelse, altså hvad man skal efter gym. Jeg har ingen ide om hvad jeg skal, og min studievejleder har hellere ikke snakket med os... Jeg ved de fortalt lidt om det i 1.g og 2. g.. ... -
solfanger
Forumindlægkan i ikke lige tjekke opg 1).a fra denne sidehttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560jeg har et bud men aner ikke om den er rigtig -
differentialkvotienten
ForumindlægHejSpørgmålet er simpelt (men der er løsningen nok ikke):Bestem differentialkvotienten til f(x) = 0,25x^2 - x - 1 hvordan gør jeg det ? -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHejsa, jeg har et par sætninger som jeg gerne vil have oversat, da jeg ikke er helt sikker på hvad der er rigtigt og forkert. :-D Mine kones forældre er i Lübeck. Der står min venindes far. Jeg kører dem hen til mine venners sommerhus. -
En intuitiv forklaring af notation som denne: T : R^n → R^m
ForumindlægI kontekst: A function is called a linear transformation if it satisfies [...] Jeg har aldrig rigtig fået noget ud notation som denne. Det beskriver noget om dimensionerne på eksempelvis en matrix, ved jeg. Jeg fandt denne pdf, der indledningsvis går over det, men jeg har stadig ikke helt fo... -
Rettelse af 3 sætninger!!
ForumindlægHeeej, nogen der vil være behjælpelige, at rette de 3 tyske sætninger. Hver uge beskæftiger min onkel sig med at holde sin frimærkesamling i orden. - Jede Woche mein Onkel arbeitet, um seine Briefmarkensammlung in Ordnung. Man har rådet mig til at købe et nyt farvefjernsyn, da teknikerne ikke er... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig????
