Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15421 til 15440 af 111527
-
Matematik A som enkel fag?
ForumindlægHej Jeg tænkerover at tage matematik på A-niveau som enkel fag, har allerede haft det på B-niveau gennem min stx uddannelse, men er lige blevet student, og vil læst polit. Mit spørgsmål lyder således, hvad er adgangskraterierne ren fagligt på en matematik A? Kræver det at jeg skal have en bestem ... -
om vektorer
ForumindlægTo vektorer er givet ved a = (3 4 ) og b = (2 t ), hvor t er et tal. bestem verdiæn af tallet t, så a og b er ortogonale spørgsmålet er fra stx matematik a maj 2009. jeg sidder fast i dette spørgsmål og jeg kan ikke finde andre hjælpemidler, er der nogen der kan hjælpe mig med dette ? vil ... -
AT-forløb hvad fanden er det?
ForumindlægSom titlen siger, hvad fanden er det? Min lærer viser os sten og siger vi skal fremlægge om det om 3 dage. O.o -
Logaritmefunktioner 1137.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe har lidt svært ved at lave den? Vil også gerne har den første lavet som et eksempel sammen med en forklaring for på den måde kan jeg bedre forstår det. -
Afkøling af oliefyret
ForumindlægJeg beder om hjælp til denne projekt opgave. Jeg har været væk i et stykke tid pga. af ubestemmelige grunde,så har ikke kunne helt følge med i undervisningen. Det haster lidt med tiden, da det skal afleveres i aften, så det kunnne være ret hvis nogle gider hjælpe med det. Tak på forhånd. Filen ve... -
Punkt der er tættest på (0,1) for en parabel
Forumindlægjeg skal finde et punkt punkt der er tættest på (0,1) for en parabel på formen y=x^2. det er jo punktet (0,0) fordi y går igennem det punkt og så går vi jo lodret op til (0,1). men er der ikke en måde man kan vise det på vha. beregninger? -
M 18. Bjergpas
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet nedenunder som et billede. Mvh -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
1. ordens differentiallligninger løsning?
Forumindlæghvordan løses en 1. ordens differentialligning ? -
regning af tværtsnitareal
Forumindlæghej her sidder jeg med en matematik aflevering, er der nogen herind kan hjælpe mig med de følgende opgaver. på forhånd tak for hjælpen. -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Produktionsomkostninger
ForumindlægHej jeg sider hjemme med et forberedelses ark som læren gav mig så jeg kan forberede mig til den rigtige eksame så derfor har jeg tænkt at løse all spørgsmålene og tage noter så jeg er forberedt til eksamen :) Fabrikkens egenskabsfolk er enige om at hvis der produceres x tusind antal enheder pr.... -
Tandlæge - kvote 2 - EMERGENCY
ForumindlægHey there.. Jeg har lige fået at vide, at den sidste ansøgningsfrist for kvote 2 er d. 15. marts, det er jo meget snart, såå er lidt stresset.. Lige nu er jeg i gang med 3.g, men vil super meget gerne læse til tandlæge i det næste år. MEN, jeg ved, at jeg ikke har snittet til det, så har tænkte m... -
stofmængde og molar masse
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe mig med at løse nogle opagver jeg har fået for til kemi? :-) De opgaver jeg har svært ved at regne ud er: 1 beregn stofmængde i følgende portioner a)17g H2O2 b) 2 kg C12H22O11 2 beregn antallet af molekyler i følgende portioner a) 0,002 mol C12H22O11 b) 0... -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
SRP! erfaringer...
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive SRP, og vil gerne høre hvad den bedste måde at starte på er? Skal man lave en disposition eller skal man gå igang med at skrive med det samme. Samtidig høre om jeres efaringer med srp`en, både de gode og dårlige...Desuden, hvis i har nogle gode hjemmesider, bøger etc.... -
1. ordens differentialligning
ForumindlægHej. Jeg sidder her med min SRP i mat A & kemi A. Jeg skal løse en 1. ordens differentialligning, som er givet ved: dA/dt = F*Ka*A^mave - K*A Løsningen er givet ved: A(t) = (Ka*F*A0)/(Ka-K)*(exp(-K*t)-exp(-Ka*t)) Er der nogen, som kan forklare mig dennes fremkomst? På forhånd tak! -
HJÆLP! Kan vand lede strøm JA! men hvordan:
ForumindlægJeg skal i en kemi rapport vise hvordan Vand kan lede strøm. Er der nogle der vil hjælpe? -
SPEKTROSKOPI
ForumindlægHej, er der nogle herinde der kan hjælpe mig med to kemi opgaver? Opgave 60-61 -
STANDBY-PLADS DANSK
ForumindlægHej! Jeg overvejer at søge ind på bachelor uddannelsen i Dansk, på AU. Det er jo for sent nu at søge ind på normalvis - men hvis jeg søger ind på en standby plads, kan jeg så starte op til sommer, hvor den normale studieopstart er, også for dem der søgte ind på det tidspunkt der var ansøgnin...
