Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15441 til 15460 af 111527
-
Vektor
ForumindlægJeg har disse to spørgsmål, er der nogen der kan hjælpe mig med det angående jeg skriver SSO på HF, det retter sig mere til mat a stof. de er vedhæftet her med så kan man se tallene og sådan rigtigt. MVH cecilie :) -
trigonometri
Forumindlæghejj jeg skal op til terminsprøve i næste uge i matematik , men jeg har sleeet ikke styr på trigonometri.. altså for vilkårlige trekanter når man f.eks skal bestem |AB| når abc er .... bla bla bla .. Hvor kan jeg øve mig henne hvor de starter fra bunder og forklarer ??? Har prøvet frividen , m... -
Lineære differentialligninger af 1. orden
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med denne her opgave? Jeg synes den er lidt uoverskuelig, så det vil skønt, hvis der er en som kan forklare mig opgaven :) På forhånd tak for hjælpen. -
Et sødt menneske?
ForumindlægHi. =) Er der et sødt menneske herinde, der måske ville rette nogle få kemi opgaver? Den indeholder b. la. nogle strukturformler, pH, formelle- og aktuelle koncentration. =) Det er kemi på B-niveau og jeg er 2.g´er.. =) Jeg ved jeg ikke skal op i det skriftligt, så jeg gør ALT for at få et 12 tal... -
Kemisprog til normalt spro.
ForumindlægHvadmenes der lige her (har kemi B er det ikek sådan noget A niveausprog?): Maleinsyre er en stærkere syre end fumarsyre. Dette skyldes, at de to carboxylsyregrupper sidder tættere på hinanden i maleinsyre, hvorved den induktive effekt gør sig gældende. Den ene carboxylsyregruppe virker som en el... -
Er det for svært? (dumt spg. i farvandet)
ForumindlægHej Er der nogle der læser nanoscience eller noget lignende kemi eller fysikrelateret, der har lyst til at fortælle lidt om studiet? Overvejer selv nano, men er i tvivl om det vil blive for svært. Det er der selvfølgelig ingen der kan fortælle mig og det er meget individuelt, men ligger sådan re... -
Spørgsmål om gennemsnittet, lidt besværligt-
ForumindlægSå jeg har en fuld HF... og med det gennemsnit jeg har kan jeg komme ind på en uddannelse x. men uddannelsen x... det kunne være medicin siger at man også skal have lad os sige fysik og kemi på B niveau. så tager jeg fysik og kemi på B og får elendige karaktere. tæller de karakterer så me... -
hjælp til isomeri søges
Forumindlæg[Kemi på B-niveau] Hej.. hvilken type isomeri er der tale om : a) ethanol og dimethylether b) butan og methylpropan c) butan-1-ol og butan-2-ol der er 3 slags [nok 1 til hver]: Kædeisomeri, stillingsisomeri og funktionsisomeri forklaringer ville også være dejlige ........ Andet spørgsmål: "H... -
Areal af OPQ
ForumindlægHej. Opgave 13b http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090813_opgave_matB_stx_uden_kode.ashx Beskrivelse: a) Bestem arealet af denne trekant, når x = 1, ... -
Afsætningsfunktion, til at finde pmax
ForumindlægHar brug for hjælp til både a og b. Kan ikke regne ud hvordan man finder pmax... -
Bestem forskrift for f(x)
ForumindlægJeg har en opgave, jeg er total lost på. Har læst mig frem til at man skal bruge en formel, men jeg synes ikke at det giver mening. Opgaven lyder således: Om en eksponenetielt voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9. Bestem en forskrift for f(x). En regnemetode og hvordan t... -
En kort rettelse (Haster)
ForumindlægDavs :) Ville være taknemmelig hvis nogle gad rette for fejl. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu engang dukker op i avisernes spalter. Skal man begribe, hvad den k... -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
Hjælp det haster - Eksamen i morgen...
ForumindlægHej alle Jeg står og skal til engelsk skriftlig eksamen imorgen, og sidder nu med en masse af de første delprøver, fordi det er dem jeg har sværest ved. Jeg er nået til opgave A, som er fejlsætningerne som jeg skal kunne finde fejlene i, jeg håber i kan hjælp, fordi de resterende sætninger jeg... -
Arealfunktioner
ForumindlægVed arealfunktionen kan man jo finde arealet under grafen, ved bare at kende en x værdi. Arealfunktionen kan finde arealen bare ved at man kender en v-værdi, men den skal jo også kende at andet punkt som åbenbart er et FAST punkt? Er det andet punkt altid 0 eller hvordan hænger det sammen? Jeg v... -
navngivning og strukturformel
ForumindlægEfter at have prøvet i noget tid, har jeg altså givet op med følgende opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf nogle der kan hjælpe med opgave a og b Det ville være en stor hjælp -
Engelsk på A - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg går på STX i 1.g. Da jeg ikke har fået de to studieretninger som jeg ønskede har jeg været nødt til at vælge linjen Samfundsfag A- Engelsk A - Matematetik B. Jeg kan rigtig godt lide disse fag og jeg arbejder altid for at blive bedre. Jeg er utrolig ambitiøs. Alle der kender mig,... -
2 opgaver
ForumindlægI min mat aflevering er jeg stødt i nogle opgaver som jeg har problemer med.1107. Funktionen f har forskriften f(x)=2*x^1,5Bestem en ligning for den tangent der har hældningstallet 6.Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x, hvor a>01) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2. (kvadratrod(9a... -
Skilift - krafter i to demensioner
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx Det er opgave nr. 3 Jeg søger ikke e... -
Engelsk Rettelse
Forumindlæger der nogen der vil rette denne stil for mig?? (den er rettet men skal være helt sikker) mange tak på forhånd :D! What does it take to be a good police officer? A good officer is one who shows up every day on time and does the right thing every day. He is able to work without super...
