Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15521 til 15540 af 152758
-
regne min gennemsnitud
Forumindlæghej er der nogen der gider regne min karakter ud, da jeg tror det er forkert måde jeg har lavet den på? og har kigget på internet, med regne men ik så god stor hjælp -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :( -
Hjælp med udregning af pH
Forumindlæg80% mælkesyre, pks, 90,08g/mol hvad er pH. jeg ved at pH er ca. 1,7. pH i 7% mælkesyre Håber at der er en der kan hjælpe Connie -
Massen af ethanol
ForumindlægJeg har fået det her for som lektier, men forstår sgu ikk helt hvordan jeg skal regne det ud!? håber der er nogen der kan hjælpe :) Stoffet CH3CH2OH der dannes ved alkoholgæring af sukker hedder alkohol i daglig tale men i kemi kaldes stoffet egentlig ethanol. Man kan bruge ethanol danne... -
syrestyrke pH HJÆLP!
ForumindlægHej SP-brugere Jeg skal op til en prøve i kemi i morgen om ligevægte og syrestyrke, hvilket jeg ikke lige er i mit es i. Så jeg beder jeg om to ting. Er glad hvis i bare opfylder den ene af dem. 1. 20mL 0,120M HNO3 blandes med 80mL 2,5*10^-3M HCL. Beregn pH i blandingen(beregn først stofmæng... -
Reducering
ForumindlægReducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ? -
Let- og tungtopløselige salte, reaktionsskemaer
ForumindlægHej alle Jeg er virkelig forvirret omkring reaktionsskemaer i kemi. Jeg har lavet et forsøg som omhandler let- og tungtopløselige salte, hvor jeg skal skrive reaktionsskemaer med og uden ioner. Mit problem er bare, at jeg ikke ved hvordan man gør? Blandingerne som jeg skal skrive reaktionsskema... -
Strukturformel for 3,3-Dimethylhexan
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og er i gang med en kemi-aflevering og bliver pludselig i tvivl om hvordan jeg lige løser denne opgave. Jeg har en ide, da jeg vil mene hovedkæden indeholder 6 carbonatomer og at der er to methylgrupper, som er placeret ved lokanten 3. Men hvordan tegner jeg lige dette?! Er... -
Hvad er Multimeter
ForumindlægHej kloge mennesker :-) Jeg skal op i fysik og kemi test i morgen og vil gerne læse noget om det, da jeg kom til noget der hed Multimeter - som jeg overhoved ikkekan forstå hvad er (hvis i ikke ved hvad jeg mener kan i tage national test i f/k demo på testogprøver.dk). Pleeeease hjælp mig og ... -
Forsæbningstal
ForumindlægHej jeg er igen med rapport over fedtforsæbningstal og tror jeg er kørt fuldstændig gal i det. Jeg har fået følgende forsøgsvejledning og skal regne de opgaver der er i den, for at nå frem til forsæbningstallet, her er den: http://www.lru.dk/kemi/eleveksperimenter/Au2_V8_3.pdf De resultater jeg h... -
Vekselstrøm forsøg - vindinger
ForumindlægJeg sidder og terper nogle af mine noter, nu da jeg skal op til afgangsprøve i fysik/kemi på fredag. Jeg har i løbet af året, åbenbart lavet et vekselstrømsforsøg med nogle spoler. Jeg har lavet et skema, hvor der er 2 dele. En med vindinger (sekundær og primær) og en med spænding (primæ... -
massen og volumen
ForumindlægHej! Jeg har lavet forsøg i kemi, hvor jeg nu skal regne på det. Men jeg syntes at det er lidt sværet at kende forskel på V og m. Når der står at man skal overføre 100 mikroliter eddike til en 5 mL kolbe. Er 100 mikrometer så massen? Og 5 mL Volumen? Og ednu et spørgsmål I opgave 1) står der... -
Beregn pH i opløsningen af CH3COONa salt i vand
ForumindlægJeg ved at det sprøgsmål er allerede her, men har ikke svar og tror at det er fordi titlen er ikke særlig tydeligt, så ingen kommer ind og læser den... så jeg vil prøve at stille den igen (jeg er IKKE den som stillede sprøgsmålet første gang, jeg bare har den samme opgave nu): 0,2mol CH3COONa sa... -
(måske) dumt spørgsmål
Forumindlægjeg har en opgave hvor jeg skal bevise formlen a(b+c)=ab+ac geometrisk. Her har jeg fået lavet en rektangel med henholdsvis siden a og anden side b+c. Hvad mere kan jeg få ud af den formel? -
100 kan skrives som summen af to kvadrattal hvordan?
Forumindlæg100 kan skrives som summen af to kvadrattal hvordan? -
Mængdeberegning
ForumindlægN2 (g) + H2 (g) -> NH3 (g) (ikke afstemt) N2 (g) + 3H2 (g) -> 2NH3 (g) (afstemt) Hvis man starter med 4,56 g dinitrogen, hvor mange g dihydrogen skal man da bruge og hvor mange g ammoniak kan man fremstille? Forløbet af beregningerne og resultaterne er lættere at overskue hvis man bruger... -
HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHeyy. Er der nogen som har lyst til at hjælpe. Jeg har upoladet en fil nederest. Håber i kan hjælpe. Tak for det. -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægMnO4- + Br- --> Mn2+ + Br2 -
elektronregnskab for en basisk reaktion(redoxreaktion)
ForumindlægJar vedhæftet opgaven, og jeg skal bestemme elektronregnskab for reaktionen. Jeg har prøvet at finde ud af hvornår den stiger og hvornår den falder. Jeg kan virkelig ikke finde ud af det. Har brug 1 time på at prøve.
