Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 15541 til 15560 af 160040
-
Gode råd til skr. musik A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg går på stx, og skal op i skr. musik A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle derude, som har været op sidste år eller før, der kan give nogle gode råd, guide til eksamener, gamle opgaver etc? Jeg har kigget både her og på studienet, og der ligger ikke meget, så håber p... -
Reducer (x^2+2x)/x og a^2+2ab-(a+b)^2
ForumindlægHejsa er der nogen som kan reducere de her for mig? a) (x^2+2x)/x b) a^2+2ab-(a+b)^2 -
I land A betaler man 30% i skat af indkomster
ForumindlægHJÆLP, har bevølet med denne opgave i et stykke tid nu. I land A betaler man 30% i skat af indkomster op til og med 400.000 kr. Hvis indkomsten er større end dette beløb betales herudover 60% af den del der overstiger 400.000 kr. I land B betaler man 50% i skat uanset indkomst. 1. Opskriv regnef... -
Arealbestemmelse (udregn b∫c ud fra a∫c
ForumindlægMin uvidenhed er tilsyneladende uden begrænsninger, men kan trøste jer med, at dette er sidste opgave om integralregning. Figuren til højre viser grafen for en kontinuert funktion, som har nulpunkterne a,b og c. Det oplyses at a∫cf(x)dx=22 og arealet af området M1 er 36 Bestem b&int... -
Værdierne for a, for hvilke cirklen har radius 5
ForumindlægJeg har svært ved opgave b. Jeg går ud fra at jeg skal bruge kvadratsætningerne, men forstår ikke helt præcist hvordan -
Engelsk A-niveau eksamenssæt maj 2008
ForumindlægHej der ude!! Jeg skal til terminsprøve, og der er rigtig stor sandstndlighed for vi får studentereksamenssættet fra maj 2008. Jeg er rigtig nervøs for grammatikdelen, og jeg har derfor ihærdigt prøvet at finde sættet på nettet, dog uden held. Hvis der nogen der har et link, eller måske vil scann... -
Nogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag?
ForumindlægNogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag? -
Bestem de værdier af a, for f(x)=a har tre løsninger.. f(x)=-x^3+4x^2+3x-3
ForumindlægOpgaven lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=-x3+4x2+3x-3 a) Bestem de lokale ekstrema for f. - har jeg gjort! b) Tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger. -
hvad menes med en mattematisk model?
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål der lyder.redegørelse fopr hadv der menes med en matematisk model, samt regression?Mvh kim -
FSA 2010 Maj Matematik Problemløsnings sæt
ForumindlægHej, Nogen der kan sende FSA 2010 Maj Matematik Problemløsnings sættet, jeg har mistet mit, og kan ikke finde det online nogen steder. Kun sæt (evt. svarark også) ikke facit 1. Eiffeltårnet 2. Bygningen af Den Kinesiske Mur 3. Panamakanalen - en genvej 4. Solstråler i Pantheon 5. En t... -
Tysk skr. eksamen A-niveau 2011
ForumindlægHej alle. I dag var jeg oppe i tysk skr. på A-niveau. Til jer andre der var: Hvad synes i om teksten, oversættelsen osv? Selv syens jeg, at teksten "Der Kuch" var rigtig god og lagde op til en god analyse. Jeg havde dog lidt problemer med oversættelsen bl.a. med ordet "fortrudt&qu... -
A random variable without finite expectation
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med, hvordan man går til denne opgave? Jeg er især i tvivl om b'eren. -
a) Beregn på sædvanlig vis forskriften for f.
ForumindlægJa ja... alt det der ved jeg godt hvordan man gør... med forskriften for en liniær regression som er: f(x)=ax+b\n\nMen.... Når han kommer med sådan en opgave: f(100) = 67 og grafen går gennem punktet (-324,-196)... og siger at jeg skal Beregne på sædvanlig vis forskriften for f. \n\nSå går jeg al... -
nedbrydning a B-vitamin - aktiverings energi
ForumindlægOpgave stammer fra eksamenssættet Maj 2005 opgave 3 d)man skal bestemme aktiveringsenergien for nedbrydning af B1-vitamin.her er sættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdf på forhånd tak -
Afsætning A - Typeopgave 2 - Dyrberg/Kern.. Hjælp..
ForumindlægHey.. Der skulle vel ikke være en eller anden som står med en: Typeopgave 2 om DYRBERG/KERN (eksamensopgave fra 2007)? Jeg er lidt på hælene og skal aflevere imorgen.. Nogle der kunne være så flinke? Eller måske vil tjene et lille beløb.. -
simplify the expression (skriv på formlen a+bi)
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Simplify the expression: 1+i/i(2+3i) -
AT 2010 dansk A samfundsfag C
Forumindlæghej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det. -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
En med gode kompetencer indenfor samf A? Til bedømmelse af en SRP!
ForumindlægJa, overskriften siger vist alt - jeg er netop færdig med min opgave, og jeg ville høre, om der var en, med gode evner indenfor samf, der ville tage et hurtigt kig på den! På forhånd tak! :) -
Opgave -> L(t)=b*t^a
ForumindlægHeysa! Jeg har fået en aflevering, hvor jeg simpelthen ikke kan få en af opgaverne til at passe og aner ikke hvordan de skal udregnes, så derfor tænkte jeg om der ikke er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig - Jeg vil bare have forklaret hvad jeg skal gøre, så skal jeg nok selv regne på det.. Opg...
