Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15641 til 15660 af 17507
-
Tysk. kan man godt sige det?
ForumindlægVil bare hører om dette er grammatisk og stavet osv. rigtigt. jeg er rigtig dårlig til tysk nemlig. Fortsetzung des Hertz in Kopf Wanda das Gesetz von Jakob leben, bis sie an der Stange muss zurückkehren. Anderthalb Jahre später, Reisen Wanda Hause mit den anderen polnischen Mädchen. sie müssen A... -
Finde skæringslinje mellem 2 planer
ForumindlægGodaften. Jeg har et spørgsmål angående skæringslinjer mellem 2 planer: a: -y + 2z – 8 = 0 b: 2x + 3z -24 = 0 Jeg er ikke sikker på hvordan man finder dennes skæringslinje, men jeg har forsøgt ift hvad jeg har lært: Jeg har sat x = t idet denne skulle være forlængelsesfaktoren t. a... -
Guide/hjælp
ForumindlægVokalanalyse. Formålet er at undersøge hvordan man kan skelne mellem lyden af forskellige vokaler, ved at kigge på deres overtonespektrum. I skal undersøge overtonespektret for a, u, i. Syng et langt a, og optag lyden med datalyse. Gentag forsøget 4-5 gange og se om i kan se et mønster. Ge... -
Fysik opgave, acceleration Mercedes 600 SL
ForumindlægHej Derude :D Jeg har vedhæftet et dokumentet med et forsøg på en besvarelse af opgaven, er besvarelsen rigtig???: Mercedes 600 SL Ved en test af en bil undersøgte man, hvor godt den kan accelerere på en lige, vandret vejstrækning. Man målte følgende sammenhørende værdier af tiden t og bilens far... -
Resultatskemaet er uklar!
ForumindlægHej! vi lavede et forsøg omhandlende syrestyrke og protolysegrad og vi skulle derfor udfylde et skema udfra de resultater vi har fået. Følgende ligevægt indstillet sig: S+H20 ⇔ B+H30+ s= syre b=base altså vi lavede en fortynding med vand 3 gange med eddikesyren således at koncentrationen af... -
SRP: Historie og Engelsk - Terrorisme, 9/11
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er så heldig at skulle skrive SRP i fagene Historie og Engelsk, og har nu igår fået udleveret min problemformulering. Emnet er terrorisme, med 9/11 som det centrale. Først og fremmest skal det siges, at dette IKKE er et topic der forsøger at få jer til at lave min opgave. S... -
9.030 - opgave 9 - Hjælp tak
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at have at vide helt bestemt hvordan jeg laver denne opgave. Har set de andre indlæg men synes ikke rigtig jeg har fatter hvorledes den skal laves. Jeg har selv forsøgt: a) solve ( 1 = 2x+sin(x) , x ) x = 0,495674 = 0,5 b) har jeg ikke såden rigtig kunne finde ud ... -
fysik rapport. mini elværk
Forumindlægjeg er lige blevet færdig med min fysik rapport. det ville være dejligt hvis nogle kloge mennesker gad læse den igennem og se om der er nogle store fejl . eller nogle mangler. Teori: Maskiner som frembringer strømmen på et el-værk, kaldes for el-generatorer. Maskinerne som frembringer strømmen p... -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har lavet et forsøg; "hydrolyse af acetylsalicylsyre" Jeg har lavet en masse målinger og målt koncentrationen af dannet salicylsyre spektrofotometrisk, det skete ved at udtage prøver efter bestemte tidsrum og måle absorbansen ved 298,5nm. Nu er spørgsmålet så bare, hvordan jeg gør, ... -
Hjælp min pc !
ForumindlægHej. Jeg har det problem at jeg ejer et grafikkort af typen ATI Radeon x1950xt, som ikke fungerer på min computer - på grund af at jeg ikke kan installere den tilhørende driver. Grafikkortet virker øjensynligt ikke, men lurer lidt på om det mon kan være forkert tilsuttet eller om der evt. er en ... -
Negativ ligevægtskonstant
ForumindlægHalløj. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har fremstillet chlorvand, Cl2. (1) Cl2 (aq) + H2O (l) <--> HClO (aq) + H+(aq) + Cl-(aq) Her har jeg fået min koncentration af dichlor = 0.0128M og pH-værdi af mit chlorvand = 1.82. Beregning af ligevægtskonstant: x^3 / (c-x) = -1.5*10-3 M2, hvor x ... -
Idéer til fysikprojekt omhandlende elforsyning
ForumindlægHej :) Vi er en gruppe som skal i gang med et fysikprojekt omhandlende temaet: elforsyning. Her er det projektets formål at vi skal 1. lære hvordan et batteri virker, rent fysisk. 2. stifte bekendtskab med vekselstrøm og kunne forklare hvordan det adskiller sig fra jævn-strøm. 3. forstå hvordan ... -
Finde faseforskydning i et vekselstrømskredsløb.
ForumindlægHej folkens Jeg har srp lige for tiden, og har derfor om komplekse tal og vekselstrømskredsløb. Jeg har lavet et forsøg med et RC-serieforbindelse (en serieforbindelse mellem en modstand (R) og kapacitor (C)), jeg skal derfor påvise faseforskydningen mellem strøm og spænding i dette kredsløb. J... -
Finde max og min
ForumindlægJeg har problemer med en opgave jeg ikke kan løse rent analytisk, så jeg er nødt til at løse den grafisk eller med solve etc. Men jeg har ikke brugt lommeregner siden jeg startede i 1.g :p Det drejer sig om funktionen h(x) = x^2 - 4x + 8 - 3x*e^-x Her ville jeg gerne finde et minimum (antager d... -
Organisk identifikation
ForumindlægHalløj derude! :) Jeg har fået til opgave at identificere forskellige stofgrupper. Men jeg forstår ikke helt hvordan det skal gøres virtuelt uden at udføre forsøget fysisk. (Det er sikket let at forstå, men jeg fatter hat) Opgaverne lyder således: Vi har fået "udleveret" 7 organis... -
Statistik (beregn sandsynlighed for diskret stok. var)
ForumindlægHej. Jeg forsøger at løse nedenstående opgave, og håber nogen kan hjælpe: Lad Z betegne en diskret stokastisk variabel, der er uafhængig af X og har samme fordeling som X. Dvs. P_Z(z)= 0,2 hvis z \in {-1,1} 0,6 hvis z=2 0 ellers Vis: P(0<=X<=2Z)=0.64 Je... -
Differentialligninger - max
ForumindlægJeg ønsker hjælp til følgende opgave: "I et bestemt område er der en bestand af fisk. Antallet af fisk i bestanden, angivet i tusinder, beskrives i en model ved en funktion N af tiden t, angivet i år. Funktionen N er løsning til differentialligningen: N'(t) = 0,00047 * N * (205 - N) D... -
Opløs i faktorer + x-omskrivningen
ForumindlægJeg har i den forløbne uge været syg, og har derfor ikke modtaget nogen undervisning i den aflevering som vi skal lave til tirsdag. Opgaven lyder: "Opløs hvis det er muligt tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne, og angiv for hvilke x-omskrivningen er mulig:&q... -
Hormoner - insulin og glukagon
ForumindlægHej! Har lidt problemer med min opgave.. Man har i et forsøg tilført raske personer glukagon gennem 30 min. og så målt koncentrationen af glukagon, insulin og glukose i plasmaet, samt leverens afgivelse af glukose. Leveren afgiver meget glukose de første 7 min, hvorefter grafen begynder at aft... -
Integralregning
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=sqrt(10-2x) og g(x)=-x. Grafen for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x=-3 afgrænser en punktmængde M der har et areal. A Bestem arealet af M Jeg er forholdsvis lost, jeg har forsøgt at sætte f(x)=g(x) og fik x=-1-sqrt(11), jeg ved så i...
