Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15661 til 15680 af 95433
-
Abstract
ForumindlægHej Nogen, der har overskud til hurtigt at gå min abstract igennem for diverse? Abstract The study investigates spectrophotometry as a method to find the pKs value for methylred. In the first step the pH value for dissolution three was found. Afterwards did we found the absorbans in the thre... -
Musik A mundtlig årsprøve i 2.g!?
ForumindlægHejsan. Jeg sidder og skal til, som titlen indikerer, mundtlig årsprøve i musik og er lidt på herrens mark! Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal læse op eller noget! Jeg ved, at jeg skal analysere noget musik fra en af Mozarts operetter, men derudover er jeg blank! Har I nogle tips eller noter ell... -
paper
Forumindlæghej alle sammen, jeg har for første gang skrevet en paper i engelsk, så jeg ville spørge om det er rigtig skrevet, ik det grammatiske, men mere om det er en paper :) ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” We get... -
Installation
ForumindlægHej håber jeg kan få noget hjælp her :) Jeg prøver at få LaTex til at virke, men har aldrig prøvet det før og håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har hentet miktex, GhostScript og GSview http://www.miktex.org/2.6/Setup.aspx <-miktex http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/<-GhostScript og Gsvi... -
GeoGebra logaritmisk skala
ForumindlægHej, er der nogen der ved om man kan lave en graf med narturlig logaritmisk skala i GeoGebra, og i såfald forklare mig hvordan. Mvh Nanna. -
Fedtsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig billedet ?? :) -
Afstanden mellem to punkter
ForumindlægHej SP. Jeg skal løse denne opgave og det er kun ved brug af formel samlingen. Jeg kan ikke finde ud af om jeg er på rette spor her. Er der nogen som kan pege mig i den rigtige retning? -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
Svingningstiden for lodrette svingninger
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik spørgsmål der hedder: Tabellen viser resultaterne af et forsøg, hvor man har belastet en fjeder med forskellige lodder og hver gang målt svingningstiden for lodrette svingninger (tabellen er vedhæftet) a. Påvis, at de målte tal er i god overensstemmelse med den teo... -
PDF til DOC?
ForumindlægHey.. hvordan laver man en .pdf fil om til .doc ? så man kan redigere i de downloadede tekst filer... nogen der har en dansk stil liggende? -
harpiks
ForumindlægHej Jeg ville høre, om der var nogen der vidste hvordan man fremstiller kunstigt harpiks. Sådan noget som man bl.a. bruger til håndbold. Har læst, at processen ligner fremstilling af plastic, og noget med nogle phenoler... Håber nogen kan hjælpe mig :) Hilsen Camilla -
Redegørelse
ForumindlægHej Vi er næsten lige startet på dette emne, og jeg kan dermed ikke helt hitte ud af forklaringen/redegørelsen for vedhæftede opgave. nogen der kan hjælpe? mvh, Andreas -
Forskel på den formelle og aktuelle Koncentration
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig dette, har virkelig svært ved at forstå hvordan de hver især er defineret? -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Ubestemt integrale... Help!
ForumindlægBeregn integralet : ∫( (x^2+2) / (x) ) dx. Jeg synes ikke selv at jeg kan finde frem til det rigtige svar.. Please help me! -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Hvad er intet?
ForumindlægHvad er intet? For det er hverken en farve, forestilling eller materiale. Hvad er det så? -
Oxidation af en aldehyd
ForumindlægJeg skal afstemme reaktionen mellem propanal (CH3CH2CHO) og 2,4-dinitrophenylhydrazin (C6H6N4O4) men kan ikke rigtig finde ud af hvordan! :o( Jeg går ud fra at det er CHO-gruppen fra propanal der vil reagere med NH2-gruppen fra dinitrophenylhydrazinen, altså: R-CHO + NH2-xxx (hvor xxx er resten... -
Velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal besvare to spørgsmål, håber jeg kan få lidt hjælp til det. 1. Analyser hvilke velfærdsreformer, der kan sikre de højtlønnedes opbakning til velfærdsstaten i Danmark. 2. Vurder den denske velfærdsstats tilpasning til andre velfærdsmodeller i EU. -
Gradient og kæderegel
Forumindlæghttp://peecee.dk/uploads/102008/Screenshot-42.png Fatter hat af denne opgave. 6 er det rigtige svar, men hvordan?
