Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15701 til 15720 af 72126
-
formlen for 2. grads ligningens rødder
ForumindlægHej folk, jeg skal snart til mundtlig matematik-eksamen og har derfor brug for noget hjælp. Et af mine spørgsmål lyder: ''Du skal udlede formlen for 2.gradsligningens rødder'' har det noget med denne sætnigen at gøre: ax^2+bx+c = a(x-r1)(x-r2) ?? -
3. grads polynomium
ForumindlægHej Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig :) Hvordan løser man dette 3. grads polynomium? c= 6+9Q-4Q^2+Q^3 Er det nulreglen jeg skal bruge således, at der kommer til at stå: 6+Q(9-4Q+Q^2) Eller har jeg gjort det forkert? (og hvordan kommer jeg videre?) På forhånd ta... -
Blækregning
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp med en opgave fra min blækregning : konstruér en trekant ABC med siderne 5 cm, 6 cm, og 7cm. Tegn Va (< A´ s halverings - linie) Tegn hb (højden fra B) Tegn mc (medianen fra C) jeg kan ikke forstå de 3 spørgsmål :( -
Er det sådan?
ForumindlægI en beregning blev et af resultaterne 8/7kg=1,14285714kg.Eleverne skulle afrunde resultatet til 2 decimaler.Her er fire elevers svar: 1,1 kg.1,14kg.1,15kg.1,14kg A hvor mange elever svarede rigtigt? 2 elever B Hvor mange procent svarede rigtigt? 50% C Hvor mange procent svarede 1,1kg? 25% Er det... -
navngivning og strukturformel af carbonhydrider
ForumindlægHej Hvis vi fx har 4,4-dimethylpent-1-yn og jeg skal lave angive den i en strukturformel skal jeg se på forskellige elementer. Jeg ved at pent (Nr.5) betyder at det er en carbonkæde med 5 c'er. Dog ved jeg ikke hvordan jeg skal oversætte resten og håber derfor at nogen vil hjælpe. -
Geometri Find AB (trekant!)
ForumindlægGodaften! Jeg sidder med et sidste lille problem med en opgave :) jeg har en trekant hvor jeg skal finde den ene side AB Info om trekanten Vinkel a = 33 b = 75 c = 72 AC = 20 så her er mit spørgsmål, er der nogen der har en formel/ metode til at ordne det her på :) på forhånd tak! -
SOS
ForumindlægOpgave 3 Man har en blanding af en alkohol og en carboxylsyre: 1,0 g propan-1-ol og 1,0 g propansyre. Der tilsættes koncentreret svovlsyre (katalysator), hvorefter væsken opvarmes. a) Vis med et reaktionsskema hvad der så sker. b) Hvilken reaktionstype er der tale om? c) Giv esteren et systema... -
trekant
ForumindlægHejsa, jeg har en retvinklet trekant, hvor jeg kun kender 1 af siderne og alle 3 vinkler. Hvordan beregner jeg de andre sider? A= 90 grader B = 22 grader C = 68 grader a = 7,2 m. Hvilken formel kan bruges når jeg kun kender 1 af siderne? -
Ligninger med håndkraft:
ForumindlægHar fået en opgave med 3 ligninger, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til det er de her: (a) 2*(3x-7) - (x-2(*4 = 3*(x-5) (b) 5*(x+1) -3*(-x+4) =2+(2*x-3)*7 (c) x:2 -4 = x+1:4 +3 -
Fysik
ForumindlægHej allesammen. Har lige et par opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af, håber i kan hjælpe :-) I en elkedel på 2000 W opvarmes 1,7 kg vand fra 12 grader til 98 grader. Opvarmningen varer 350 sekunder. a) Hvor meget energi har varmelegemet afgivet ? b) Hvor meget energi har vandet optaget ? c)... -
Hjæææælp til aflevering!!! haster
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i min matematik aflevering!! Håber i kan hjælpe. På forhånd tak! Jens densitet er d=7,87 g/cm3 a) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 1500 cm3 b) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 0,50 m3 c) Beren rumfang... -
Eksamen
ForumindlægHvordan er et typisk eksamensspg. i mundtlig mat udformet ? Hvis der er nogle der kan huske spørgsmål fra tidligere eksamener eller mener de kender en generel model udfra hvilken eks. spg. er udformet vil jeg gerne høre om det.mvh. Mads Andersen -
punktmængde
Forumindlægf(x)=e^x-e^(-x)Bestem tallet af således at punktmængden bestemt ved{(x,y)|0≤x≤t ^ 0≤y≤f(x)}har arealet 8Ja hmm??? -
Beroligende råd til tysk årsprøve søges med STOR glæde!
ForumindlægJeg skal op til tysk årsprøve d. 8/6, og jeg kunne VIRKELIG godt bruge nogle gode råd, til hvordan jeg kan slappe af omkring det, og udnytte min læseferie godt!Jeg sidder faktisk og er utrolig nervøs, da jeg ikke er god til tysk, og jeg vil VIRKELIG sætte pris på et par gode råd, og evt. erfaring... -
Logaritme
ForumindlægHvad er beviset til, at log(10x) = x·log(10) = x·1 = x ? Jeg ved godt, at log(10) = 1 = log(101) log(100) = 2 = log(102) log(1000) = 3 = log(103) ... osv men hvordan er det hele kommet frem inden man har udledt andre regneregler fx log(ax) = x·log(a) fordi log(ax... -
Hvad skal jeg gøre??? Hjælp mig, please !
ForumindlægJeg er en pige, der kæmper for alt, jeg er meget ambitiøs, kæmper for at få gode karakter, alle ved at jeg KÆMPER FOR MEGET, men jeg bliver tit bedømmet forkert. Idag skulle jeg op til fysik årsprøve, og jeg har fået 4, Jeg har det meget meget dårligt, jeg har grædt hele dagen, har det virkelig d... -
Eksamen
ForumindlægNogen der kan forklare mig- hvordan Old-eksamen helt foregår? Jeg er nemlig ikke helt med. Gerne uddybende- og hvad man skal kunne - for at komme i den dyre ende.. -
Eksame- i folkeskolen..-
ForumindlægHeej, Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan eksamen fungerer, hvis der er nogle der ved det... -
"The Sky's The Limit" af Bitten Arildsen og Chris Plougheld
ForumindlægHej, Har indset jeg mangler denne tekst, og det er del af kernestoffet til det emne jeg har trukket. Er der nogle som kan fortælle sådan ca., hvad teksten handler om? På forhånd mange tak! -
Hvad er det vigtigeste?
ForumindlægHej, er der nogle emner i historie som er vigtige at vide, hvilke emner kommer tit i 9.klasses eksamer synes i? Dem jeg ved er 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, og den kolde krig. Er der flere vigtige emner?
