Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 15781 til 15800 af 179351
-
Hjælp til mat A- opgave
ForumindlægHej, jeg har problemer med en mat - opgave ,s Opgaven lyder; Det radioaktive stof stronium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004 . a) Bestem, hvor mange gram der er tilbage efter 2 år ? -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med denne lille opgave. :) Tror lige det er noget jeg ha repeteret:P En funktion f er bestemt ved f(x)= b*ax Bestem tallene a og b, når der oplyses, af f(2)=3 og f(5)=24 -
Skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til skr. dansk eksamen om 2 dage..Jeg har eksamensangst, og har virkelig brug for gode noter.Er der nogle der har nogle gode råd omkring den skr. dansk eksamen, har noter om ismer og andre gode noter?Håber der er nogle, der kan hjælpe mig!!Hilsen Tik -
Bisidder til eksamen i epidemiologi/biostatistik
ForumindlægJeg søger en super klog tutor som kan være min bisidder til min eksamen d 11. januar fra kl 10-16 hjemme hos mig selv i kokkedal. En som kan hjælpe mig hvis jeg går i stå - måske jeg kan ringe til? Eksamen er iøvrigt i epidemiologi og biostatistik.. sms mig gerne på 232292007.. -
bestemme vinkel A
ForumindlægNogle som vil hjælpe mig med denne opgave er så dårlig til det med trekanter. I trekant ABC er a= 13, c= 10 og vinkel c = 23 grader. Det oplyses at vinkel A er spids. a) bestem vinkel A b) bestem b -
mat a, opg 658
Forumindlægafgør om trekant ABC er retvinklet, stumpvinkelt eller spidsvinkelt når A(1,3) B(3,-1) og C(7,1) bestem derefter vinklerne.... jeg er itvivl... hvordan jeg skal jeg afgøre om den er ret, stump eller spids? skal jeg bruge skalarproduktets fortegn? og hvordan ? -
Overfaldeareal og bestemmelse af a
ForumindlægEr der nogle der kan hjælp mig med disse opgaver? opgave 6 I en bestemt ype lukket klasse skal længde være 2 gange bredden, og højden skal være 0,4 gange bredden a) bestem kassens overfladeareal udtrykt ved bredden. Bredden betegnes x Jeg ville mene at det skulle løses således ((x*2x)+(0,... -
Hvad fortæller a og b?
ForumindlægHej Jeg har denne opgave, har lidt svært ved at forklarer hvad a og b egentlig fortæller om? Holdbarheden for rejer i lage afhænger af temperaturen. X er temperatur, y er holdbarhed i døgn. Den eksponentielle funktion ser således ud: y = 265,55*0,86072x På forhånd tak! :-) -
Gibbs energi opgave a
ForumindlægJeg er igang med opgave a, og deltaG med standardbetingelser er N2=0kJ/mol , H2=0kJ/mol , NH3=-16,4kJ/mol. Jeg har beregnet deltaGo(25 grader) til -32,8kJ/mol , men hvordan beregner jeg deltaGo(400 grader)? se bilag. -
Bestem a og b
ForumindlægJeg skal bestemme a (det er opgave 5) jeg kan dog ikke lave eksponentiel regression da jeg ikke kender tallene jeg ved at b må være 30, da det er begyndelsesværdien. men hvordan finder jeg a? -
Bestem a så andengradsligningen har en løsning
ForumindlægJeg har fået dette spørgsmål Bestem a, så andengradsligningen ax2+x+a=0, har netop én løsning. Jeg er fuldstændig lost og har prøvet at google mig frem... Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Differentialligning bestem a og b - HASTER
ForumindlægJeg har følgende opgivet: En sygdomsepidemi er brudt ud i Danmark. Man prver at opstille en funktion, S(t), hvor S er antallet af smittede til tiden t. Her og nu (til tidspunktet t=0) er der registreret 20.000 smittede og antallet af smittede stiger med 3920 smittede pr. uge. På den baggrund anta... -
Hvilken a-kasse for studerende?
ForumindlægHej alle. Jeg er 18 år, går i 3.g og starter på en videregående uddannelse efter sommerferien. Jeg er ikke 100 % afklaret omkring hvilket studie jeg vil vælge, men måske idræt. Jeg har kigget på de forskellige hjemmesider, men er i tvivl om hvilken en jeg skal vælge. Er der nogle der har erfar... -
6 A-FAG????
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
1.årigt A-niveau 2006
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til eksamenssættet fra 5. aug. 2006, 1. arigt A-niveau STANDARD FORSØG... Håber der er nogen som evt. har besvarelserne... -
Dansk A - eksamenssæt - STX
ForumindlægHej :-) Jeg er særligt interesseret i Dansk A STX eksamensopgave sæt. Nogen, som ved, hvor jeg kan finde dem? På forhånd tak :-) -
a ud fra to givne punkter
ForumindlægBevis formler til bestemmelse af a ud fra to givne punkter. Hvordan bestemmes b? hvilke formler er det jeg skal bevise??:/ -
hedder det in a society
ForumindlægHej. når man skal sige i et samfund, hedder det så in a society eller in society. er society tællelig eller utællelig? -
Hvis a og b har samme fortegn
ForumindlægHvordan kan jeg matematisk beskrive denne sætning "Hvis a og b har samme fortegn, så skal du observere graf 1"? -
Gode råd til historie-eksamen!!!
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op i fsa historie, og er mega nervøs. Er der nogen, der har gode råd til eksamen? Hvad starter man med at fortælle og hvad slutter man af med? Ellers andre råd? Tak på forhånd
