Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15841 til 15860 af 33650
-
Er HTX i Aarhus C en god skole?
ForumindlægHejsa Jeg går på en HTX jeg ikke er så glad for, så jeg overvejer at skifte til en HTX i Aarhus C Er der nogle er jer der har gået der? Er de gode mod 2-sprogede elever? Er de gode til at undervise? Får eleverne et højt snit derfra? Er det en god skole? -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægHej alle på Studieportalen. Jeg har lavet en statistisk undersøgelse om unges valg af uddannelse, som jeg skal bruge til min mundtlig matematikeksamen, hvis emnet bliver trukket. Jeg er ved at skrive om, hvordan man undersøger og beregner deskriptorer, hvorledes jeg er nu startet på mindste- o... -
Vektor i ottekantet
ForumindlægHej jeg har den følgende spørgsmål- -
Linje på en cirkel
ForumindlægPå billedet kan man se en cirkel med en linje igennem. Jeg skal regne længden af linjen ud, altså længden mellem punkt A og B. Jeg kan se på Geogebra hvad længden er, men jeg vil også gerne regne den ud selv. Hvordan gør jeg det? -
Hjææælp
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp med at par opgaver, hvor jeg er helt blank. Håber i kan hjælpe mig med opgaverne :) For en person A viser nedenstående tabel udviklingen i vægten, efter at A har benyttet et bestemt slankemiddel i 4 uger. Antal uger slankemidlet er benyttet 0 4 A... -
Gennemsnit
Forumindlæghvis man er oppe til eksamen i et fag i gym. tæller så både årskarakter og eksamen, eller er det kun eksamenskarakteren? -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
1,08-reglen???
ForumindlægHej alle:) - tænker om der er nogen der ved, om man stadig kan gange sit snit med 1,08 hvis man dropper ud fra 3.g og tager resten af de eksamener, man mangler som enkeltfag eller selvstuderende, hvis man stadig begynder på en videregående uddannelse inden for de 2år efter sidste eksamen? - Ha... -
Copy/paste
ForumindlægHver gang jeg copy/paster noget fra et andet sted med det formål at indsætte det i en tråd her på siden får jeg en eller anden boks frem, som jeg først skal indsætte det i for derefter at trykke på "ok" for at få teksten indsat i mit egentlige indlæg. Det irriterer mig egentlig, da det ... -
funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med den opgave jeg har vedhæftet ? -
Hvor høj bliver bakken over planen z = 0
ForumindlægHej, jeg sidder og kæmper lidt med en matematik aflevering. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg finder exstrema samt koordinaterne til det højeste punkt, så jeg vil høre om en af jer kan hjælpe mig? Har meget brug for hjælp. Opgaveformulering er vedhæftet. -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
kvartilsæt og middelværdi
ForumindlægPå en skole var 100 elever til prøve. I en af de opgaver, de skulle løse, kunne de opnå mellem 0 og 10 point. I tabellen ses en opgørelse over pointfordelingen for elevernes besvarelse af opgaven. Point 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Antal elever 1 3 5 10 17 21 8 16 7 ... -
differential regning !! hjælp
Forumindlæghej allesammen, har brug for jeres hjælp, jeg har vedhæftet min opgave som pdf, håber i kan hjælpe mig med nogen af opgaverne! det vil virkelig være sødt af jer! den sidste opgave har jeg lavet :)) -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Differentialkvotient og stamfunktion
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at besvare følgende (det haster): 1. Omtal differentialkvotient til potensfunktion. 2. Omtal stamfunktioner til lineære- eksponentielle og potensfunktioner. Mere bestemt har jeg ingen anelse om, hvad differentialkvotienten er, når man har med potensfunktion at gøre... -
Bestem k, så arealerne af M1 og M2 er lige store.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har allerede løst opgave a, og den fik jeg til 10.7 enheder2 Men hvordan løser man opgave b? -
Bestem integralet
ForumindlægJeg skal bestemme integralet der er givet ved: Ved at jeg skal indsætte de to grænseværdier på x plads og minusse dem fra hinanden, men har ingen anelse om hvordan jeg finder stamfunktionen til denne funktion??
