Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 15841 til 15860 af 113953
-
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
pH-beregning kemi 2010 A STX
ForumindlægHvordan løser man opgave 1 d? Jeg har løst de forrige opgave og svarene er 1 a 0,227 M 1 b 2,73 1 c 18,9 mL -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
Hjælp? angående Matematik A
ForumindlægHej sidder lidt og kigger på hvad jeg skal læse næste år? Jeg sad og tænkt på noget, der jeg ikke bestod Matematik A til min eksame på HTX? Kan jeg stadigvæk komme ind på Statskundskab? der er matematik stillet som et Kræv på B? bliver jeg nød til at supplere eller hvordan? -
Tangentens ligning
ForumindlægI forbindelse med de spørgsmål, som jeg har fået til min matematik mundtlig eksamen, har jeg under emnet tangentens ligning fået til opgave at beskrive betydningen af koefficienterne a og b i tangentens ligning. Jeg er derfor lidt i tvivl og jeg beskrive koefficienterne som om det var en lineær... -
beregninger i kemi, bioanalytiker udd.
ForumindlægJeg har set mig totALT BLIND! Beregn Cu ++ konc i mmol/L i en opløsning, hvor 75,0 mL 3,50 mol/L HNO3 har reageret, og totalrumfang er 1,20 L c *v = c1* v1 giver ikke mening her, eller er jeg blind? Skal til eksamen i august, og kan ikke kontakte vejleder her i sommerperioden. Hjælp?? :) -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Mundtlige eksamener=helt blank!
ForumindlægHej alle!Nu har jeg fundet den røde trød, der tydeligvis viser at jeg KUN kan finde ud af de skriftlige eksamener. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue de mundtlige, jeg ved ganske enkelt ikke hvad de vil have. Jeg har lige være oppe i historie B, og selvom der var et emne jeg ved MEGET om, også af... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! Skal til eksamen i skrivtlig matematik i morgen, så sidder lige og regner nogle opgaver. Men har lidt problemer med disse to:A:En ekspontielt aftagende funktion f har halveringstiden 2,7. Grafen for f går gennem punktet P(3,12)1. Tegn grafen for f i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem og be... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
trekant
ForumindlægI en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længen af den korteste katete Har gjort således: kort katede = x Katede = 3x hypotenuse = x+3 enheder så har jeg reducerede ligningen ... -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Fagsupplering til sommer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan være mig behjælpelig med. Jeg skal have bestået matematik B for at kunne søge ind på mit studie til sommer. Problemet er at jeg har faget på mit eksamensbevis, desværre må jeg sande at jeg kun fik 2 mundtligt og 00 skriftligt, så faget ... -
REDUCERE???
Forumindlægjeg sidder med en opgave der lyder, Opgave 1 reducer udtrykket (a-b)^2+2b(a-b), og reducere udtrykket 3x-3y/x^2-2xy+y^2 jeg har gjordt følgende for 1: (a-b)^2+2b(a-b) --> (a-b)* (a+b)+2b(a-b) --> (a-b)+2b er det rigtigt ??? og hvordan reducere jeg den anden??? TAK på forhånd -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Nogen der har været op i Eng A skriftlig eks
ForumindlægNogen der har været op i Engelsk A skriftlig eksamen Hvis ja, hvordan gik det? -
Supplering - hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år der pt går i 2.g. Efter gymnasiet skal jeg læse fysik+kemi op fra C til B niveau. Det skal gerne gøres i Odense Hvordan fungerer det? Hvad er det hurtigste det kan gøres på? :-) Og jeg kan evt. læse et af fagene i sommerferien efter 2.g.? Håber der er nogle d... -
Tysk eller Spansk?
ForumindlægHej alle, Lige p.t. står jeg og skal vælge mellem Tysk fortsættersprog B eller Spansk begyndersprog A. Jeg havde tysk i folkeskolen, men er ikke så god til det. Til gengæld har jeg lige haft et års spanskundervisning. Jeg syntes at spansk lød oplagt, men problemet her er så, at jeg ikke kan få E... -
ligning
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en ligning der går igennem punkterne P(2,3) og Q(4,8) ? -
Kardinalitet
ForumindlægHvordan beregner man mægtigheden af naturlige og reelle tal? Gerne med eksempler også
