Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15841 til 15860 af 135324
-
Hurtigt regnestykke!
ForumindlægJeg kan ikke rigtig huske mine regneregler!!!! Hvad giver dette stykke: 8*(-v3)-4(-v3)^3 ?? -
det ægyptiske samfund
ForumindlægHej. Jeg vil bare lige spørge, hvad du/I syneser vigtigst at tage frem, når man skal give en kort redegørelse for det ægyptisk samfunds indretning? Skal jeg fortælle kort om samfundspyramiden? Der står en kort redegørelse.. kan jeg også hurtig give en beskrivelse om de enkelte samfundsgruper, el... -
Fysik og matematikbøger sælges!
ForumindlægHar disse fysik / matematik-bøger til salg: Fysik 9 (prisme), 9. klasses-niveau. Fysikbogen, Fin Elvekjær. Omfattende fysikbog(ca. 475 s). Niveauet svarer ca til b-niveau i gymnasiet eller tilvalg på hf. Matematik for hf-tilvalgsfag. Jens carstensen. Svarer til b-niveau på hf. Denne bog er bl.... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
2. gradspolynomier
ForumindlægHej, Har fået følgende opgave formulering - men forstår den ikke helt: Tegn grafen for flg. parabler når -3 = x = 3 Det jeg ikke fostår består i det med "når -3 = x = 3" Håber nogen kan hjælpe mig på rette spor :) -
Søger en lektiehjælper
ForumindlægHej jeg søger hurtigst muligt en lektiehjælper i matematik på a-niveau -
Droppe ud?
ForumindlægJeg går i 3.g på STX og ved ikke, om jeg skal droppe ud? Jeg ønsker at tage en uddannelse, der kræver et højt snit og stoler ikke helt på, at kvote 2 er vejen.. Overvejer derfor at droppe ud og tage en 2-årig STX i stedet for netop at have den mulighed for at forbedre mine karakterer. Jeg spørger... -
succesiva inbetalningar
ForumindlægDu vill spara ihop 130 000 kr, genom att sätta in 10 000 kr i början av varje nytt år. Du börjar den 1/1 2010, och räknar med en ränta på 3,5%. Vilken nyårsdag når du ditt mål? Jag vet att svaret ska bli 9.9 alltså efter tio år, men jag har svårt att förstå uträkningen, finns det någon som ka... -
på computer
ForumindlægHvis jeg nu skal skrive matematik på computeren, hvad gør jeg så? Nu tænker jeg hhv. på integraletegn mv.. På min gamle computer, havde jeg inde i word > object > 39;noget med equationer39;.. Det var super! Men det er ikke på denne computer af en eller anden grund. Nogen som ved, hvorda... -
Anvendelse af andengradspolynomier i praksis
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige nu i gang med en eksamensrapport i matematik C. Der vil jeg meget gerne indgrage andengradsfunktioner, men ved ikke hvordan jeg kan indrage dette i praksis. Min matematik rapport omhandler en person som skal have bygget et isoleret redskabskur. Kan man indrage and... -
Bestemmelse af stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en matematik aflevering og har svært ved en opgave. Håber der er nogen der kan hjælpe! Det omhandler opgaven, som lyder (også vedlagt som billede): Betragt funktionen: f(x)=6x^3-5, samt linjen l med ligningen: y=x+3 a) Bestem tre forskellige stamfunktioner til f(x). ... -
sandsynlighed HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål i matematik som jeg er lidt usikker på svaret, så jeg ville spørge om I ville hjælpe. Tusind tak på forhånd:) Opgaven lyder således: Antag, at en familie planlægger, at de vil have tre børn. Hvor stor er sandsynligheden for, at det bliver en dreng og to piger? -
Hvordan finder man radius af en kegle, hvis man kun har fået oplyst rumfang og højden?
ForumindlægHej!:) Jeg skal aflever en matematik aflevering i morgen, vil i være sød at hjælpe, det vil jeg sætte stor pris på!:D opgaven lyder således: Beregn radius r af keglen. Rumfang V: 1526,04 cm3 Højde h: 18 cm -
Mundtligt 1-årigt A-Niveau
ForumindlægHej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper -
trigonometri
Forumindlægskal op til mundtlig eksamen på hhx i matematik. og her er et af de spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. det lyder sådan her: Fortæl om betingelserne for, at man kan beregne en trekant, og i hvilke trekant-typer, man anvender henholdsvis sinus- og cosinus-relationerne. -
Lineære funktioner.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :) -
Naturfagsspørgsmål
ForumindlægMåske er det normen, måske ikke.I hvert fald så har min naturfagslærer fået den ide, at vi skal gennem alt hvad der står i vores lærebog, uden undtagelser. Fx. er vi pt. i gang med sandsynlighedsregning. Ifølge ham selv samt bekendtgørelsen, er det tydeligt skrevet, hvilke emner der vil indgå i d... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Hjælp!!
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg er igang med at skrive en studieretningsopgave i Kemi og Matematik.. Jeg har 2t spørgsmål som jeg skal svare på som lyder sådan: a) Gør rede for hvad en differentialligning er og giv eksempler på differentialligninger. Giv udledning a løsningerne til y´ = k og y´= ky ... -
Hurtig mat spg hjææælp!
ForumindlægUdfyld de tomme pladser. (pi :3) 1) Kasse: længde: 10 cm bredde: 7 cm rumfang: 350 cm3. Højde= 2) Cylinder: højde: 10 cm rumfang: 480 cm3 Radius= 3) Kugle: rumfang: 500 dm3 Radius= 4) Terning: rumfang: 1000 liter...
