Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15861 til 15880 af 111527
-
differentialligning?
ForumindlægHej. Jeg har denne her opgave, som jeg ikke rigtig kan forstå og derfor ikke komme i gang med. Synes der er så mange oplysninger at holde styr på, eller er det bare mig? Er der nogen som kan hjælpe? Man har undersøgt løgfrøens overlevelsessucces i forskellige vandhuller på Djursland. Der er uds... -
Engelsk essay
Forumindlæger ik særlig god til engelsk.. håber der er en der vil kigge på den, ska nemlig afl den i morgen!Dear diary!Tuesday the 21. of March 2006 to Thursday the 23. of March 2006.Deniz and I have got together before we meet our class. We should meet the class at the central station in Copenhagen. First ... -
Engelsk stil.
Forumindlæghej alle sammen. er i gang med engelsk stil, men er gået i stå? så er der nogle der vil læse den, rette lidt i den og komme med ider til hvad jeg mere kan skrive .. det ville være super fedt :D Decoration of the body goes far back in time. The human need to adorn themselves has always existed and... -
Hvad skal du skrive om i din 3. årsopgave?
Forumindlægheysa.. Jeg kan godt lige starte med at lægge ud og fortælle. Jeg har tænkt mig at skrive i Kemi, da jeg tror at dette ville være det mest spændende fag at bruge min skriveuge på. har dog været i tvivl da jeg ikke rigtigt ved om det eret let fag at skrive i og score en ordentlig karakter i, og hv... -
Stereoisomeri - diastereomerer
ForumindlægHej. Jeg forbereder til skriftlig kemi A på fredag og har altid haft nogle problemer med isomeri. Jeg har fået det meste på plads, men lige præcis diastereomer synes jeg ikke helt at kunne fange. Jeg har fanget at nogle Cis/trans-isomerer indgår, men en helt præcis beskrivelse af, hvad diastere... -
"Metode og teori"
ForumindlægEr der ikke nogen der vil hjælpe mig med dette afsnit? Vores lærer har skrevet at vi bla. skal have • en indledning med opgaveformulering og problemstillinger, metode og teori samt afgrænsning af materiale og argumenteret disposition. med i opgaven.. Indledning med opgaveformulering og problem... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
Hjælp til NF-EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 15. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er FØDEVARE. Mvh. Christina -
dichlormethan
Forumindlæghey Jeg kunne godt tænke mig en grundig forklaring, hvis der er nogen der kender den :) Vil gerne forstå det helt til bunds nemlig..Hvorfor er esteren, methylsalicylat er upolær?.. Jeg kan nemlig se, at den har en OH-gruppe, som jo er polær.. Så hvorfor er det at man påtrods kan bruge dichlormet... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Hjælp til reaktionsskema
ForumindlægStår lige og mangler en smule hjælp til at opskrive et reaktionsskema, måske der er nogen der kunne hjælpe mig med det.der oplyses følgende:En kobbertråd afvejes og anbriges i 150mL 0,250 M AgNO3 i et bægerglas. Der forløber herved en reaktion, og der udfældes sølv.Hvordan kommer det til at se ud... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
Terminsprøve i engelsk
ForumindlægJeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter? -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
SRP - Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har fået min SRP udleveret i torsdags og er omhandlende den tyske industrialisering med fokus på medicinalindustrien, herunder acetylsalicylsyre. Jeg vil bare være sikker på, at jeg har forstået det ret, så her er mit spørgsmål. Man fandt først ud af, at salicylsyre havd... -
Medicinstudie
ForumindlægHej allesammen, sagen er den at jeg efter sommerferie skal starte på medicinstudie i AU og er rigtig spændt på at begynde. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I/du vil hjælpe mig med at besvare. Sagen er, at jeg aldrig har været den skarpeste kniv i skuffen til faget fysik på gymnasium, ... -
HJÆLP!
Forumindlæg"Man gøder ofte markerne med letopløselige salte, der inderholder nitrat, kalium og ammonium osv.(NPK gødning) a) Hvilke fordele er der mon ved at vælge letopløselige salte? b) Hvilke ulæmper kan der være ved at vælge letopløselige salte?" Sådan lyder den opgave jeg har fået i kemi, og... -
0´te orden
ForumindlægHej :) Jeg har en kemi opgave som lyder: argumenter de 15 delforsøg viser reaktionen er af 0´te orden med hensyn til I_2. Nogen der kan hjælpe mig med at besvare denne opgave? ( har lavet grafer ud fra de 15 delforsøg og de er aftagende lineære , hvis det kan hjælpe) kan svaret være at [A]=-...
