Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 15921 til 15940 af 153151
-
Hvordan skriver man en indledning
Forumindlægtil en synopsis i historie? -
Projekt opgave: Unge og deres fritd i sport.
ForumindlægJa, emnets navn er underligt, men det er nu en gang sådan det lyder. Vi har fået til opgave at lave et projekt, hvor hovedemne er ungdom. Jeg valgte Unge og deres fritid. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg ved at det ville være en god ting at finde ud af følgende: Hva... -
halveringskonstanten - nogle der kan hjæpe med en lille opgave? :-)
ForumindlægHej Jeg vil høre, om der er nogle der er stærke i matematik og kunne give et bud på denne opgave? Jeg har været syg i en periode, hvor dette blev gennemgået. Så håber nolge kan hjælpe med at lave den :-) Tabellen viser uge-indtjeningen for en spillefilm i ugerne efter premieren i de amerik... -
Metode ?
ForumindlægHåber nogle vil hjælpe mig med at besvare mit spørgsmål, som det lyder på mange folk skal man lave en synopsis til ens historie eksamen, skal man så også lave en metode ? Altså ligesom når man laver en AT opgave ? Altså så der er: problemformulering, problemstillinger, delkonklusion, metode, disk... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Med Jer:) Jeg skal til at vælge emne til studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :) -
Afkøling af drink : Hjælp til at forstå opgave eksemplet
ForumindlægDer er et opgave eksempel jeg har svært ved at forstå i min bog: Afkøling af drink Vi forestiller os, at vi i forsøg 2.11 har målt følgende tal: Massen af isklumperne beregnes: Isen modtager energien: Vandet fra den smeltede is opvarmes og modtager energien: Drinken afkøles o... -
HVORDAN KAN JEG FJERNE MINE OPGAVER FRA STUDIEPORTALEN ?
ForumindlægjEG HAR ET PROBLEM DET VAR MENING AT MAN KUN SKULLE HJÆLPE MIG MED OPGAVEN DA JEG UPLOADEDE DEN, MEN DET VAR IKKE MENING AT MAN KUNNE SE DEN PÅ NETTET, HVORDAN FJERNER JEG MINE OPGAVER -
McDonald’s opgave. Svar ønskes, be’ om
ForumindlægJeg er i gang med at lave en opgave om McDonald. For kort at ridse op, så går det ud på at se, hvordan McD ser sig selv, hvordan det virkeligt forholdet sig, og hvordan folk ser på McD. Jeg har lavet nogle spørgsmål, som henholdsvis er til ansatte på McD, og så til alle andre :) Man behøver ikke... -
historieopgave...
ForumindlægHej... jeg skal til at lave historie opgave her i 2.g. Jeg har nogle ideer om hvad der kunne være mulige emner, men jeg frygter at det bliver nogle alt for brede emner.Er det bedst at være alene eller i gruppe??Jeg har i sinde at vælge én af følgende emner:OsmannerrigetPest i middelalderenReforma... -
Nogen der gidder at kigge på min tyske opgave?
ForumindlægDer kleine Tag Der kleine Tag erlebt viel, wenn er auf die Erde ist. Einige Erlebnisse sind besonders gut. Das erste, was er bemerkt, wenn er auf die Erde kommt, ist das gutes Wetter, das schöne Meer und die Strande, die hohe Berge und die schöne Landschaft. Er freut sich auch, wenn er einem ... -
Hjælp til at rette engelsk. 9 klasse opgave.
ForumindlægHej Jeg skal lave en forsættelse af Samanthas brev som er skrevet øverst. Jeg håber i vil hjælpe mig med at rette det jeg selv har skrevet. Og meget gerne komme med en forklaring til fejlene så jeg lære noget samtidig. :) Jeg håber du vil hjælpe mig! Mange tak på forhånd. ... -
Rettelse af en lille tekst(grammatik-opgave) :D til mandag
ForumindlægMin kære Erika En hjertelig tak for dit sidste brev, i hvilket du skriver, at Thomas er blevet et helt andet menneske, efter at han har truffet en sød pige. Det var da(aber) en virkelig glædelig nyhed. Her i vores lille familie har Gitte netop fået en velskabt søn efter en normal fødsel, hvor alt... -
find en gas formel (er gået død i opgaven)
Forumindlæg560mL af en gas vejer 1,10gram ved 0 C og 1 ATM Find gassens formel, når den består af carbon og oxygen. -
Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne opgave - Halveringstid
ForumindlægEn radiumkilde indeholder 15,0 mg 226 Ra med en halveringstid på 1620 år a. Hvor mange Ra kerner er der i kilden? b. hvad er kildens aktivitet efter 50 år tak på forhånd :) -
Hvordan løses disse opgaver om funktionen f(x)??
ForumindlægEn kvadratformet plastikkasse uden låg skal rumme 1 liter væske. Mængden af plastik, der skal bruges til kassen kan skrives med formlen: X er her sidelængden af bunden (i cm) og f(x) er mængden af plastik (i ) a) Formlen gælder kun for positive tal, hvorfor? b) Hvad er definitionsmængden for ... -
kort opgave: Le gentil petit diable
Forumindlæger der en, der vil rette den her opgave i gennem.. det ville bare være guld..Svar på nogle spørgsmål til "Le gentil petit diable": 1) La vie en Enfer est trés difficile pour le diable, parce qu’il veut être gentil, mais le père du diable veux qu’il est méchant. C’est que c’est bien d’êt... -
Eksamensopgave 2015 aug. opgave 4 d
ForumindlægJeg sidder fast i opgave 4 d, som lyder: En af opløsningerne indeholder en phosphatpuffer med pH 7,0. Den fremstilles ved først at opløse 1,34 g natriumhydrogenphosphat—vand(1/2) i 50 mL demineraliseret vand i et bægerglas. Derefter tilsættes 0,50 M saltsyre fra burette, indtil pH 7,0. Bla... -
Sigma algebra, Powersæt og tællelige mængder opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået følgende opgave: Lad X være en tællelig mængde. En familie (skrevet )G ⊆ P(X) af delmængder af X siges at separere punkter i X, hvis der til alle x, y ∈ X med x ≠ y findes G ∈ (skrevet) G, så G kun indeholder en af x og y, dvs. G ∩ {x, y} enten er ... -
Kan i hjælpe med en opgave om titrer kurve please :)
Forumindlæghej 10,0 mL 0,100 M ethansyre tænkes titreret med overskud af 0,100 M NaOH (aq) - med det formål at konstruere titrer kurve. Følgende pH-beregninger vil understøøte graftegningen 1) VOH- (aq) = 0,0 mL pH=? 2) VOH- (aq) = 4,0 mL pH=? VOH- (aq) = 5,0 mL pH=? VOH- (aq) = 6,0 mL pH=? VOH- (aq)... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ...
