Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15941 til 15960 af 48240
-
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
2 måneder
ForumindlægHej Jeg skrive ikke blot på vegne af mig selv men også en del af mine klassemarrater her i 1.g. Vores dansklærer har fra første time ikke givet os et godt indtryk pga. utrolig mange fraværs timer, som bliver aflyst i sidste sekund. Samtidig har vi også i 1.g kun skrevet 3 dansk stile som ikke er... -
lille spørgsmål
ForumindlægHej hvorfor saccharose er polært?? . Hvilken betydning har dobbeltbindinger i fedt i forhold til sundheden ?? -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Ingeniør
ForumindlægKender nogen af jer til ingeniøruddannelsen og dens eksamener? Jeg er mest interesseret i bygningsingeniør på DTU. Jeg ville gerne vide lidt om, hvor hårdt det er, hvor tit der er eksamener (hvor mange om året) og hvordan de foregår osv. Ja, alt viden herom bygningsingeniør er faktisk spændende. ... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
stofmængde og molarmasse
ForumindlægHej der er et spørgsmål her som jeg ikke komplet kan få mit hoved om: -gør rede for begreberne stofmængde og molarmasse -forklare hvordan disse begreber kan anvendes praktisk inden for kemi det er ikke redegørelsen jeg har problemer med, har allerede gjordt den del, det er mere det spørgsmål ... -
Funktion
ForumindlægHej Alle er det nogle der kam hjælpe mig med at finde en rigtigt funktion forskrift hvis jeg har : Jeg vil meget gerne at har funktion forskrift som er f(x) = ...?? Jeg er klar over at jeg kan sætte 2 som potens i højre side . men mit k er konstant så så vil der være f(x) = (-4,664 *1... -
Ormegen
ForumindlægVed at: 1 atm= 760 Hg --> 101.325 kPb 1 bar= 10^5 -
Ukendt stof
ForumindlægMit spørgesmål er: Vi har et ukendt stof + hydroxid -> vi fået dannet et bundfald. Mit spørgesmål er, jeg skal beregne koncentration af kationen der skal være i opløsningen for at bundfaldet fælder ud med 2 M hydroxider (vi antager 0,25 mL), hvorefter det beregnes hvor stor en mængde (mg) af ... -
computerspil
ForumindlægHey. Nogle der kan fortælle mig om udviklingen af computerspil fra år 2000 til og med idag? -
I en prognose for udviklingen i antallet..
ForumindlægJeg fatter hat af denne her opgave. Er der nogle der kan hjælpe? Jeg vil meget gerne have en ordentlig forklaring. Er ikke den bedste til matematik :) Se vedhæftet billede omkring opgaven -
Finansiel Regning
ForumindlægHej Har lidt problemer med spørgsmål b i denne opgave. Håber I kan hjælpe mig? Aalborg Handelsskole har en fond stiftet af Justitsråd Herman Møller. Fonden udbetaler hvert år den 1.august 50.000 kr. Fondens størrelse er 1. januar 1.500.000 kr., og fondens penge forrentes med en månedlig rente p... -
Joystick
ForumindlægDen variable resistor i et simpelt joystick er placeret i et elektrisk kredsløb med en anden resistor R, som har resistansen 10 kΩ. Strømstyrken gennem resistoren Rer 0,30 mA Med hvilken effekt omsættes der elektrisk energi i resistoren R? -
Dødsmassakren i Norge.
ForumindlægJeres tanker... -
Hjælp til forsøg med stråling
ForumindlægVi skal op i den tværfaglige prøve (fysik/kemi, biologi og geografi) hvor vi har trukket emnet stråling - vi er derefter i tvivl om vi vil have "Manhatten project" eller "behandling af kræft" som underemne Vi mangler et ordentligt forsøg inden for en af emnerne - håber i vil h... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
Opgavesæt?
ForumindlægNogen som har opgavesættet fra Kemi A, stx - den 17. december 2008? -
Absorption og emission
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om absorption og emission i både kemi og fysik?
