Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15961 til 15980 af 33650
-
Trigonometri
ForumindlægHej .. Nogen som gider at hjælpe mig med denne opgave, er helt blank ?? - Jeg har vedhæftet trekanterne.. Ovenfor ses en skitse af trekant CDH og firkant ABCD. a) Bestem vinkel D i trekant CDH?cinciD i trekant CDH. b) Bestem BD og AC i firkant ABCD. -
SRP om Nash-ligevægt i poker
ForumindlægRedegør for nulsumsspil, minimax- og maximin-strategi og Nash ligevægt Analyser ovenstående begreber ift et spil poker Undervejs skal du begrunde begreberne med selvvalgte eksempler. Jeg søger hjælp til at opstille konkrete eksempler i poker på baggrund af begreberne, og hvordan Nash ligevæg... -
Gitterligningen
ForumindlægJeg sidder med en fysikaflevering, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål/opgaver. 2. Isoler bølgelængden i gitterligningen og beregn den for hver af målingerne af det kendte gitter. gitterligningen er d*sin(Øn)=n*lambda. hvordan isolerer jeg lambda? er det sådan her: (d*sin(Øn))/lambda=n? eller... -
spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave for. Dog er jeg lidt i tvivl om hvad der menes med opgaven. "Undersøg om punktet (4,3) ligger på linjen, der er graf for funktionen f med regneforskriften f(x)=2x+5 Husk forklarende tekst og mellemregninger" Hvad mener min lære med, at der skal mellemregn... -
Kemieksamen B, hvordan forløber den?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til kemieksamen B, og vil gerne vide hvordan den forløber. Jeg har spurgt min lærer, men har kun fået en vag forklaring, og jeg ved at resten af min klasse er i samme båd. Jeg er klar over vi har fået nogle spørgsmål UDEN bilag før eksamen, som vi kan trække med et ukendt ... -
Betydningen af "Løs andengradsligningen"
ForumindlægHej. Når man i et eksamenssæt får spørgsmålet "løs andengradsligningnen", - eks. Løs andengradsligningen 2x^2-6x+4=0 Menes der så, at man skal bestemme skæringspunkterne på x-aksen, eller hvad er det helt præcis man skal gøre for løse denne slags opgaver. -
5 a-fag
Forumindlæghejsa. Hvis man har 5 A-fag kan man vist gange med 1,03 (korrekt?) men hvem skal gøre det? er det jeg/skolen/den videregående uddannelse som gør det? bare så jeg kan meddele dem på kontoret , hvis det er dem der skal gøre det. -
Skriftlig dansk eksamen 25/05-11
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg var oppe til dansk skriftlig i dag, og jeg synes selv det gik ret godt. Siden jeg kom hjem har jeg fået et par stykker til at læse den og har af dem fået en masse kritik. De siger, at jeg ikke har fulgt problemformuleringen særlig godt. Jeg smider derfor min opgave ind her... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
Linjen og afstand
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af :( har læst alle steder om det :( -
UDREGNinG
ForumindlægHej, en sød sjæl som kan fortælle mig hvordan jeg kommer frem til C? Tusind tak på forhånd! -
Uddannelse uden gymnasie
ForumindlægHej :) Jeg går i 10.kl, og overvejer ikke gymnasie pga. afleveringer osv. Så mit store spørgsmål er, hvilke uddannelser kræver ikke gymnasial uddannelse? -
Hjælp det er hurtigt :)
ForumindlægHejsa alle der ude hver rigtig søde at hjælpe mig: 6 gangestykker der giver -6 1 gangestykke der giver -4 hurtigt være søde at hjælpe mig ! :-) -
Studiekort-hvad skal det bruges til?
ForumindlægHej ja, hvad skal det bruges til? på forhånd tak -
DROPPE 3.g
ForumindlægHej Alle, jeg går i 3. g nu. Men har opdaget, at jeg er gravid. Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg dropper ud i år? Kan man tage året om igen? Altså enten på den nuværende gymnasium eller på VUC? Håber nogen kan give råd :) -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Effekt
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave: Vurdér hvilken effekt, forsøgspersonen i gennemsnit yder under den del af bevægelsen, hvor armene strækkes. Tildel herunder passende værdier til relevante fysiske størrelser. Mit bud er, at man skal beregne den potentielle energi ved en armstrækning, så jeg har s... -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej alle søde mennesker, I dag var jeg til optagelsesprøve, og jeg vil selv sige, at det gik fint. I engelsk skulle jeg fortælle noget om mig selv, og jeg fortale b.la. Hvor jeg blev født, hvad jeg laver i fritiden. Derefter skulle jeg læse et tekst op, som jeg derefter skulle analysere. Jeg sku... -
Graffer og funktion i hånden
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en matematik opage, hvor jeg skal beregne a og b værdier i hånder, kan i hjælpe mig med det?
