Matematik

UDREGNinG

05. juni kl. 12:50 af Jesin1 - Niveau: B-niveau

Hej, en sød sjæl som kan fortælle mig hvordan jeg kommer frem til C?

Tusind tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni kl. 13:01 af ringstedLC

Intetsigende overskrift; den skal være "sigende", altså med få ord beskrive indholdet.

c) 

\begin{align*} \text{Pris} &= \left (2\cdot \left | \overrightarrow{OA} \right |+2\cdot \left | \overrightarrow{OB} \right | \right ) \cdot \text{Pris pr. m.} \end{align*}

Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni kl. 13:49 af Jones2929

C)

Du finder de to vektorer A og B ved formlen for koordinatsættet for vektoren AB (da du går på STX er det formel 49 i din formelsamling). 

Du ved, at arealet af et udspændt parallelogram er den numeriske værdi af determinanten for A og B. Formel 61. Du kan se formlen for determinanten på side 12/formel 58. Dette har man allerede gjort i opgave 20

Det giver et resultat, som du skal gange med 20 kr.

Som du kan se på #1 er der lidt problemer med at indsætte formler. Derfor henviser jeg til formlerne i din formelsamling

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni kl. 14:22 af Jeppe101

Hvorfor fortsætter du med at oprette nye profiler? Det er meget lettere at have én profil, så du ikke hele tiden skal oprette en ny profil.
Og husk at det er rigtig god stil at skrive tak for hjælpen til dem, som har hjulpet dig.

Skriv et svar til: UDREGNinG

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.