Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15961 til 15980 af 48240
-
Hjælp til fysik :-)
ForumindlægHej alle sammen :-) Hvad betyder organisk kemi? Hvad er lys? Hvad er reflektioner i fysikens verden. :) Tak på forhånd -
Stigning i procent
ForumindlægÅrets resultat i 2011= 10.565 Årets resultat i 2010= -75.846 Hvor meget stiger den med? kan det passe det er--> (10.565/-75.846-1)*100= -113,93 Er der en der kan kigge på det og se om jeg gøre det rigtige? På forhånd tak! Usman Malik -
indekstal
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at regne indekstal ud. Uddrag af resultatopgørelser i kr. 1.000 2010 2009 2008 Nettoomsætning 728.419 734.950 74... -
Karakterer i gymnasiet
ForumindlægHey. Jeg fandt lige denne artikel på nettet. ( http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1301 ) - kunne godt tænke mig at høre fra folk hvad de mener - foregår det iflg. jer sådan på jeres gymnasier?/ Andreas -
Matematik b, maj 2012
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål til opgaverne fra maj 2012, matematik b. Opgaverne kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Daniell element
ForumindlægHej jeg skal op i kemi C på tirsdag og lige nu ville jeg lige se om jeg har forstået alt korrekt angående det idet, det nok er det emne jeg finder sværest.Men vi siger vi har et daniell element, vi har 2 stænger (en kobberstang og en zinkstang), 1 porøse væg der adskiller opløsningerne med kobber... -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
Data til forsøg
ForumindlægHej\n\nJeg er i gang med at lave rapporter til 2 kemiforsøg, som jeg ikke har lavet. Så jeg vil derfor hører om der er nogen der ligger inde med tallene?\n\nJeg skal bruge følgende til forsøget "Permanganat-titrering af jern(II)sulfat heptahydrat":\n\n1. Hvor meget kaliumpermanganat ble... -
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
Hvornår begynder I igen?
ForumindlægJeg har første skoledag på mandag 10. august. Heldigvis kun 2 timer, så det er en blød start. Men jeg glæder mig til at se de andre. Jeg kan ikke huske om man får skolebøger den første dag. Nogen med bedre hukommelse her?Hvad med jer? Hvornår starter I igen? -
Fremtidsplaner
ForumindlægAk ja, så nærmer vi 3g'ere hastigt skoleårets slutning (eller også håber vi det), og efter gymnasiet er der også et liv. Hvad skal Studieportalens brugere? Sabbatår? Arbejdeår? Direkte på videregående? - I så fald, hvilken? Har du gennemsnittet til det? Eller vil du sætte en afgørende slutsp... -
hvordan dannes ioner og ionforbindelser?
Forumindlæghey hvordan dannes ioner og ionforbindelser? -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
Årskarakterer !
ForumindlægHej alle . Der er noget , jeg har tænkt lidt over - som jeg ønsker kommenteret/at få en respons på :). Det drejer sig om årskaraktererne i 3.g eller bare generelt årskarakterer i afsluttende fag . Vil en lærer her tillade sig at lade eleven gå ned i karakter , hvis man fx har fået 10 i både 1.... -
Oxidation af alkaner mm.
ForumindlægHey. Jeg er godt klar over, at man ved oxidation af alkaner får alkoholer, ved oxidation af primære alkoholer får aldehyder og ved yderligere oxidation får carboxylsyrer, men jeg er ikke sikker på, hvordan det egentlig forløber. F.eks. Vi starter med methan, CH4. Vi oxiderer den og får methanal... -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge...
