Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15981 til 16000 af 63055
-
ligninger
Forumindlæg2x+9=47 x9;9;i anden9;9;=121 3*(-4)i anden (-6)*(-5)-21= please hjælp mig kan ikke finde ud ad dem -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den... -
Haster
ForumindlægHej Nogen kan hjælpe mig??! En hf-klasse skal på ekskursion, og eleverne deles ligeligt om udgifterne til bussen, i alt 5500 kr. Dagen før melder to af eleverne sig syge, og det betyder, at de andre elever skal betale 30 kr. mere hver. Hvor mange elever er der i klassen? Tak på forhånd -
hjælp til sandsynlighedsberegning
Forumindlæga)Du har en pose med 10 bananer. Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 ud b)I klasserne 1.x, 1.a og 1.b på Det Frie Gymnasium skal der sammensættes et elevudvalg på 5 personer. Der skal være minimum 1 person med fra hver klasse. 1.x har 27 elever, 1.a har 23 elever og 1.b har 18 elever de... -
Forklaring til løsning, Planintegrale
ForumindlægJeg har vedhæfter spørgsmålet... Mit største problem er at finde grænserne. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det - og når jeg kigger på mine noter eller bog kan jeg ikke forstå det. Men løsningen, som jeg har, siger grænser for y: y = sqrt(x) og y = x2 grænser for x: x = x4 &l... -
Hvor meget man skal skrive til hvert punkt
ForumindlægHejsa folkens Er der nogle der ved hvor meget man skal skrive til hvert punkt når man skal analysere et essay til Dansk prøveform B? Skal man skrive f.eks. et langt resume eller skal man bare skrive et resume der ligger på 2sætninger? Og hvad med kompositionen osv.? Jeg har skrevet en del ... -
Engelsk opgave
ForumindlægHej. Jeg skal afleverer en engelsk opgave i morgen. Med årskarakterene kommende lige rundt om hjørnet og med en regibemærkning i baglommen om at jeg kan få højere karakter hvis mine næste opgaver er bare lidt bedre, vil jeg hører om der er en flink sjæl herinde der har tid til at læse mine to si... -
Monotomiforhold
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at finde frem til et resultat.. x^3-6x^2+9x-4 Har jeg differentieret til: 3x^2-12x+9 Jeg skal bruge dette til i en funktions analyse og jeg skal derfor udlede et resultat af ovenstående funktion, jeg tror det er noget med x9;erne over på den eneside osv. men det... -
f(x) = 2 * x^1,5
ForumindlægHej studier ;b håber i kan hjælpe mig med denne her opgave: De variable omkostninger pr. dag ved produktion og salg af en vare kan beskrives ved: f(x) = 2 * x^1,5 hvor x angiver antal producerede og solgte enheder pr. dag. a) bestem de variable omkostninger ved en daglig produktion på 9 enhede... -
theogonien
ForumindlægHej. Jeg skal til old eksamen på fredag, og skal bl.a op i Theogonien, jeg sidder med de få sider der er opgivet, og har tænkt mig at bruge de forskellige arbejdsspørgsmål min lærer lavede da vi gennemgik det i timen, på første side nævner han muser, og min lærer har stillet spørgsmålet: hvorfor... -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
Hvordan er undervisningsmiljøet på universitetet?
ForumindlægKunne godt tænke mig, at vide hvordan man bliver undervist på et universitet? Altså har man en klasse? Er man alene? Skal man selv stå til ansvar for at lære noget osv? På forhånd tak -
Forholdet
ForumindlægHej, jeg har lidt svær ved denne opgave: "I 7.A er der 25 elever. Forholdet mellem drenge og piger er 2:3. Hvor mange drenge og piger er der i klassen? -
ligninger
ForumindlægHar lige nogle problemer med følgende opgaver. Løs følgende ligninger: [4x ^2 - 9x - 9 = 0] [2x ^2 - x = -8] [10x ^2 = 2 - x] [3x ^2 + 6x +2 = 0] [4x = 3x ^2 - 3] [4x - 1/4 = 16x^2] [2x ^2 = 12x - 18] [5x ^2 + 2x = 0] 4/x = x/3 x/10 = 10/x Produktet af to hele positive tal er 598. Bestem de ... -
TYSK _ HASTER HASTER!!
Forumindlæghej med jer allesammen.. ved udmærket det er for sent, men jeg regnede med at jeg havde lagt det ud her men har desværre glemt det, håber nogle vil tjekke det her igennem.. plzz.. skal bruges imorgen..Abklärung?Die Medien schreib, dass eine Polizist( havde været i Gritlis skole og havde besøgt kl... -
Bedømmelseskriterier for karakterer/klagemuligheder
Forumindlæg.. Ja, dem kan jeg ikke rigtigt finde nogen steder? Nu er det sådan, at jeg sidder i en klasse med en lærer, der vælger at chikanere os gennem karaktergivning. Han har udtalt til en hel klasse og flere udestående personer, at vores klasse er 9;fagligt selvmord9; og kan f.eks. sagtens fi... -
Konfidensintervaller???
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave som jeg virkelig ikke kan komme videre med jeg har prøvet alt men er stadig lost..er der nogen af jer der kan hjælpe mig med den? den lyder sådan her.. - Lav et 95 % konfidensinterval for det gennemsnitlige antal timer foran fjernsynet i en hh-klasse? data er ... -
Læseprøve
ForumindlægNu er ni års skolegang ved at være slut, det er tid til, at folkeskolens 9. klasser for første gang i deres liv stifter bekendtskab med eksaminer (prøver) og karaktergennemsnit. Første prøve bestod i den velkendte diktat og den relativt nye læseprøve. Eleverne, der hele året havde forberedt sig p... -
læse op?
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen jeg har et spg. angående hvordan i alverden læser man op til fysik? nogle gode råd? mvh mads J
