Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16001 til 16020 af 52678
-
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
Fravær, men gode karakterer
ForumindlægIflg. et par stykker fra min klasse, så kan man godt have for meget fravær, men stadigvæk ikke blive smidt ud. Men det gælder kun, hvis man har gode karakterer. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte denne regel? Hvis man har for meget fravær, men gode karakterer, så gøres der ikke noget ved det? -
Kemiske beregninger - hjælp?!
ForumindlægHej! Så er det tiende klasses eksamen i morgen, og jeg er ved at finde de sidste ting. hvad består kemiske beregninger af? hvad kan man sige der? og lave af forsøg?? og hvad er støkiometri helt konkret? håber nogle vil hjælpe, er virkelig lost i det her! mange tak! -Julia -
opskriv en kemisk formel der viser dobbeltbindindingens placering
ForumindlægSom i overskriften skal jeg opskrive en kemisk formel der viser dobbeltbindingens placering i nogle fedtsyre Octandec-9-ensyre Octades-9,12-diensyre Altså jeg tror jeg er kommet frem til at der i den første fedtsyre skal være en dobbeltbinding på 9. led og i den næste fedtsyre skal der være to,... -
Centicubes
ForumindlægJeg ved godt at jeg måske er lidt dum men fatter ikke den her opgave så håber nogen kan hjælpe. I mit ark står der: På svararket er påbegyndt en tabel, der viser sammenhængen mellem lags nummer og antal centicubes i dette lag. Tabellen er Lag: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... -
Inddeling af emner til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg har læst følgende emner på kemi B-niveau i 1. og 2.g: 1) Hvor meget stof? - Kend Kemien 1 2) Stoffets opbygning - Kend Kemien 1 3) Vand og opløsninger - Kend Kemien 1 4) Organisk kemi 1 - Kend Kemien 1 5) Syrebasereaktioner 1 - Kend Kemien 1 6) Redoxreaktioner - Kend Kemien 1/2 7) ... -
Integral regning
ForumindlægTo funktioner f og g har forskrifterne f(x)=kvadratroden3x+9 og g(x)=x+3. Graferne for f og g afgrænser i anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem arealet af M. For k > 0 afgrænser graferne for de to funktioner sammen med linjen med ligningen x =k i første kvadrant en pun... -
Valg af den endelige studieretning - ?
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge min endelige studieretning, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Måske I kan hjælpe mig lidt? Lige nu har jeg engelsk A, samfundsfag B og mediefag B. Jeg er rigtig glad for min nuværende klasse. Jeg synes dog at mediefag er kedeligt, men det kan selvfølge... -
Hvorfor er A2+B2=C2 ? :P
ForumindlægAlle i min klasse har forstået hvad A29;B2=C2 hår ud på. Men vi fik en opgave der gik ud på at vi skal finde ud af HVORFOR a2+b2=c2. Hvis vi finder ud af det får vi flødeboller. Så håber på et svar(; Hilsen Lykke 14 år. -
omskrivning af phytagoras
ForumindlægHeej:) når man omskriver phytagoras sætning til: a^2 + b^2 = (b+1)^2 hvor man så ender med at finde b = (a^2 -1) / 2 men hvordan kan man bare påstå at c = b+1 ?? er dette her relevant at tale om i forhold til eksamen? på forhånd tak! -
Hvordan skal jeg sige noget mere i timerne?
ForumindlægHej Jeg synes selv jeg har det problem, at når der er noget jeg vil sige i timen, så ønsker jeg ikke at sige det alligevel, altså, jeg har ikke modet til det. Nogle gange er det nok fordi: "Hvad nu, hvis det er forkert" . Hvad skal jeg gøre? -
hjælp til afl.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som jeg også smed op igår. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden af det anve... -
Automatisk indholdsfortegnelse i word, når man bare IKKE kan få det til at virke!
ForumindlægHej! Jeg er ved at blive godt og grundigt irriteret over, at den bare siger "Fejl, kunne ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen", hver gang jeg forsøger at lave en automatisk indholdsfortegnelse! Hvad gør jeg galt, og hvad skal jeg gøre i stedet? Hvad jeg gør nu: går ind under inds... -
Latin hjælp - 1000 kr
ForumindlægJeg skal bruge en person med en universitets uddannelse i Latin. Jeg har en side latin som skal oversættes og med i en universitetsopgave. Det drejer sig om 6 tekst stykker og jeg har anerkendte oversættelser til de 5 på engelske og tysk.Disse 6 stykker skal oversættes til dansk.Kan du klare det ... -
Synopsis om individualisme
ForumindlægHej. Jeg ville lige høre om der ikke var nogle, som eventuelt lagde inde med en synopsis om individualisme? Hvis der er, vil jeg meget gerne have den :) -
HJÆLP
ForumindlægHEJ! jeg har virklige brug for nogrn der kan ret min stil jeg skal snart aflever den så kan i ikke være søde at hjælpe mig. vi skal skrive en artikel, og i artiklen skal der være en interview. plaes hjælp mig. afslutning er jeg ikke så meget glad for hvad synes du om den? -
Karakter
ForumindlægHej, nogen der kan give en karakter vurdering på denne opgave? Det er engelsk på STX B-niveau -
hvad er en synopsis?
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde udaf hvad en synopsis er! og vil hører om i kender et sted man kan finde eksempler o.lign....måske i selv ligger inde med en jeg må se? -
Eksamen
ForumindlægJeg har lige her og nu fået mine årsprøve spørgsmål leveret og jeg vil lige høre om et af dem..Jeg skal redegøre for differentiabilitet.. ved godt hvad det er men hvordan skal men gribe det an? Hvor ville I starte? -
Engelsk eksamen - sværhedsgrad?
ForumindlægEr der nogen der har været oppe til mundtlig engelsk eksamen, 3g, højniveau, sproglig? Jeg skal op på tirsdag, og nervøsiteten er begyndt at blive ret slem! Hvor svær er oversættelsen? Det er den jeg frygter mest, nemlig. Og hvor mange fejl kan man lave i den, hvis man godt vil have en nogenlunde...
