Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 16061 til 16080 af 22496
  • Transformationssætningen

    Forumindlæg
    Hej igen :) Har igen brug for lidt hjælp ang. fysik. Jeg vil gerne vide hvad det er man PRÆCIS regner ud når man bruger transformationssætningen. Er det spændingsforskel eller....? Please svar hurtigt, skal op på torsdag :)
  • Eksamen - Folkeviser

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i folkeviser i morgen, og har lige fået at vide, at jeg skal præsentere mit arbejde på 10-12 minutter. Hvad er det vigtigste at få med mht. folkeviser? Jeg har om Ebbe Skammelsøn og skal perspektivere til Torbens datter.
  • Dansk mdt eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g?
  • artikel

    Forumindlæg
    Nu står der i min bog at "most" (det meste, de fleste" og one (den/det ene) ikke har nogle artikel. men man kan da godt sige: "the most interresting thing..." eller???
  • Mundtlig afgangsprøve - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der lige vil hjælpe mig med skyggen som er den tekst jeg har om i dansk synopsen? Jeg har fundet en aktantmodel af den, er der nogle af jer der ved om den passer og kan forklare den lidt nærmere? Den er vedhæftet ;-)
  • Nogen der ved om emnerne til skriftlig dansk??

    Forumindlæg
    heey folkens. Er der nogen der kender til emnerne i skriftlig dansk i år?
  • Faseændring

    Forumindlæg
    Nu har jeg både kigget min bog igennem, studieportalen og diverse sider på nettet, men jeg forstår stadig ikke hvad en faseændring er. Er det når vand bliver til damp f.eks. er der nogle, som muligvis vil give mig et eksempel på det.
  • Eksamen! Alt for nervøs!

    Forumindlæg
    Jeg skal op i dansk eksamen imorgen mandag. Jeg er så bange for at kludre i det. Og jeg tænker alt for meget på tingene. Jeg får svært ved at trække vejret, og så begynder jeg at snakke lavt. Nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre for at slappe af inden imorgen? På forhånd tak! //Rawster
  • Mekanik

    Forumindlæg
    Til mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l...
  • Religion - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, studi Har bare et spørgsmål ang. religion, som jeg håber i kan hjælpe mig med: 1. Hvad er en lignelse helt konktret? 2. Hvilken genre har en tekst fra koranen? Er det bare vers?
  • Analyse af Min Skoletid - dan turell

    Forumindlæg
    Hjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk...
  • Kalk opløses i eddike: reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej. I et eksperiment opløses et ægs æggeskal i husholdningseddike (dvs. at eddikesyren jo må være fortyndet). Er følgende reaktionsskema i såfald korrekt? Er reaktionen fuldstænding? Altså skal der anvendes en envejspil, selvom eddikesyre er en svag syre? Tak på forhånd :)
  • Hvorfor er 2-chlor-2-methylpropan upolært?

    Forumindlæg
    Hej alle, Mit spørgsmål er det samme som titlen.
  • Paa Sneen

    Forumindlæg
    Når man skal tolke digtet og det ikke skal have noget med Freud at gøre. Er der så nogle der har en god idé? :)
  • Hjælp til at definere den narturlige Logaritmefunktion.

    Forumindlæg
    Som overskriften siger vil jeg gerne have hjælp til at definere den narturlige Logaritmefunktion som jeg skal bruge i mundlig eksame. Håber i kan komme med en god simpel forklaring da det er et begreb der er svær at få hjernen viklet om!
  • Udledning af arealfunktionen

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt...
  • Engelsk A - Omkring verballed

    Forumindlæg
    I eksemplet er verbet had understreget og jeg skal skrive hele verballeddet samt hvilken grammatisk tid verballedet er. The fields were green and there were small green shoots on the vines, the trees along the road had small leaves and a breeze came from the sea. - Jeg forstår ikke spørgsmålet ...
  • Bestem konstanterne i funktionen

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg er gået i stå i denne opgave og håber der er nogle af jer der er kan hjælpe. Jeg har set at der er oprettet et andet indlæg med opgaven, dog forstår stadig ikke hvordan den løses, derfor prøver jeg nu her :). Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. Tak på forhånd! :)
  • kemi hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål:) Hvor i naturen finder man især nitrogen? Molekylformel? Elektronprikformel? Der er store mængder af atmosfærenes N2 som omdannes hvert år teknisk til nitrogenforbindelser. Hvad skal de bruges til? Desuden hvilke vigtige grupper af mo...
  • Ascorbinsyre

    Forumindlæg
    Jeg har fået en spørgsmål som lyder: Udregn indholdet af ascorbinsyre i en enkelt C-vitaminpille og sammenlign med varedeklarationen. Som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal svare på?? Det vil være en kæmpe hjælp hvis I kunne hjælpe mig:))