Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16161 til 16180 af 95433
-
Hjælp for pokker ! Dumpet matematik !
ForumindlægJeg har søgt ind på sociologistudiet - og er betinget optaget hvis jeg består matematik B. jeg var til den skriftelige hvor min computer fik nedsmeltning og har idag været til muntlig - dumpet (00). Life sucks! Nå, men nu har jeg talt mine point sammen (fra skriflig) i forhold til den nyest... -
Newtons love og kollisioner
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke af Newtons love virker bedst at bruge ift. at finde ud af fysikken bag kollisioner af køretøjer. Tak på forhånd -
Hvor gode er analyserne? Det er til SRP!
ForumindlægAnalyse af ”Karma” Novellen ”Karma” er skrevet i 1950 af Khushwant Singh. Er skrevet i 3. person, hvilket giver forfatteren mulighed for at beskrive hovedpersonen godt. Handlingen finder sted i Indien, på et tog. Hovedpersonen Mr. Sir Mohan, er en arrogant person s... -
Sekundært carbonatom
ForumindlægEr der en, der kan sige mig, hvad der skal gælde for, at et c-atom er sekundært? På forhånd tak.. -
Biologi eksame .
ForumindlægHej :) er der nogle der ved, hvilke ting er vigtige at vide i biologi, hvis man skal op i det - til eksamen . Skal lige siges, at det bliver på computeren hvor man kan vælge mellem nogle svar muligheder. 9 klasses/niveau MEN hvad for nogle ting er relevante at vide omkring biologi, da jeg intet ... -
Spørgsmål om universitet
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og har lige fået de standpunktskarakterer, som man skal søge ind på gymnasiet med. Derfor har jeg selvfølgelig tanker om, hvad jeg skal vælge. Grunden til at titlen på mit spørgsmål er "Spørgsmål om universitet" og ikke "Spørgsmål om gymnasiet" er fo... -
Mat B2 Opgave 65
ForumindlægHej, jeg har virkelig svært ved denne opgave og ville virkelig sætte pris på at få hjælp! Jeg vil helst ikke have svarene men mere hvordan jeg skal løse den og hvilke formler jeg evt. ku bruge! På forhånd tak! Opgave 65 Temperaturen en junidag kan tilnærmelsesvis beskrives med funktionen: f(t)... -
Differentialligning
ForumindlægOpgave: Bestem til differentialligningen y'=4y+10 den løsning f(x), som går gen. punktet (o,-½) Jeg har omskrevet differentialligningen til flg.: y(x)=10/4-c*e^4x og skal nu finde c. Er det korrekt, og hvordan kommer jeg videre herfra? På forhånd tak! -
Religion - Sunden og Holms rolleteori
ForumindlægHej, Vi har i vores noter stående, at Sundéns rolleteori passer bedst på eskimoisk religion, mens Holm er bedre til kristendommen. Det er dog lidt uklart for os, hvorfor det er tilfældet? Venlig Hilsen Annamisme og pLaurasibilitetsstruktur -
Fejl i sætninger på engelsk
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at se hvad fejlen er i disse sætninger? It is my meaning that dieting should not be exaggerated. She was taking good care of by the doctors. -
MAthcad
ForumindlægHeeej igen SP Brugere :D Nu er det vidst på tide at jeg lærer at mestre Mathcad, er der nogle der har nogle gode noter/skabeloner til Mathcad? det ville jeg være superglad for :D -
Studieportalen.dk
Forumindlæghej.. Jeg vil gerne spørge om hvorfor I bruger studieportalen.dk Bruger I opgavesektoren til at få overskuelige noter til eksamen?? eller bruger I studieportalen til at få inspiration såson ideer til... Er studieportalen.dks notater bedre end dine egne ?? hvorledes håndterer du det... -
Drama
ForumindlægNogle der sidder inde med gode notater til drama?Har I evt. noter/råd til hvordan man bedst laver (og opbygger) portefolioen?Jeg er åbent for alt, bare kom med alt det du har med drama :)På forhånd stor tak -
Sætning:
ForumindlægEr denne sætning rigtig, for synes virkelig at den lyder forkert... Eller kan man sige det på en anden måde!!??? To day we are not talking about the same man we did years ago. Hjælp!! -
HJÆLP! har virkelig brug for hjælp
ForumindlægEn engelskaflevering om de første 19 sider af George Orwells roman 1984. hjælp med grammatik. korrekturskrivning samt hvis nogen kender bogen at hjælpe mig med detaljerne. Skal også skrive en god afslutning -hvordan gør jeg? snøft :( ------------ Imagine you are watched all day. Everywhere ther... -
Temperaturforskel
ForumindlægHej :), jeg har en opgave her som volder mig problemer, sådan her lyder den: Skrivebremsen i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op. a. beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen: 80 km / t = 80.000 m / 3... -
tryk, gas
ForumindlægEn gasflaske med oxygen opbevares i et værksted ved temperaturen 18 °C, hvor trykket i flasken er 21,3 MPa. Under en brand i værkstedet stiger temperaturen i gasflasken til 320 °C. a) Hvilket tryk er der i gasflasken ved denne temperatur? hint til at løse ovenstående opgave søges -
funktion
ForumindlægJeg har en funktion der hedder :f(x)=4*sin(1,96x+c)-1hvordan er det nu lige jeg finder det sidste c? kan i hjælpe med lige at isolere osv. -
Varmefylde
ForumindlægHejm, lige et lille spørgsmål Når E = m*c*Δt kan man så også sige c = m/E*Δt ? Eller hvordan kommer det så til at hedde? -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til mundtlig fysik, og skal i et af spørgsmålene omtale newtons love. Den 2.lov lyder: Loven om kraft og acceleration "En partikel med massen m, der påvirkes af kræfter med resultanten Fres, får en acceleration a, der er proportional med Fres: ...
