Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16221 til 16240 af 95433
-
SI-enheder
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til en fysik opgave, som jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder: ''En cyklist holder på toppen af en 15 meter høj bakke. Bakkens længde er 0,200 kilometer og den samlede masse af cykel og cyklist er 85,0 kg. Cyklisten kører nu ned af bakken og opnår e... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
Energi og areal
ForumindlægHej jeg kiggede mine noter i fysik igennem den anden dag og jeg har lavet en opgave hvor jeg ikke kan genkende hvilken formel jeg har brugt, så det håber jeg der er en anden der kan. En vejrstation i ørkenen skal bruge 120 W for at fungere. Den skal drives af solpaneler med en nyttevirkning på 8,... -
Vekselstrøm forsøg - vindinger
ForumindlægJeg sidder og terper nogle af mine noter, nu da jeg skal op til afgangsprøve i fysik/kemi på fredag. Jeg har i løbet af året, åbenbart lavet et vekselstrømsforsøg med nogle spoler. Jeg har lavet et skema, hvor der er 2 dele. En med vindinger (sekundær og primær) og en med spænding (primæ... -
Vekselstrøm og jævnstrøm
ForumindlægHej Jeg er i gang med at tage noter af mine fysik ting, og faldt over jævnstrøm og vekselstrøm! Så, jeg evd at vekselstrøm er på, lad os sige 220V, så svinger den op til 325V, og ned på -325 og op igen, og de 50 hertz. Så jævnstrøm er billigere at transportere langt, end vekselstrøm, og h... -
Rapport om M, Em, V, I, T
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med en fysik rapport om magnetisme, elektromagnetisme, vekselstrøm, transformation og induktion. Er godt igang med rapporten, men mit spørgsmål er bare, hvad er det vigtigeste at have med inden for de fem emner, og hvor meget skal man have med? Derudover ville j... -
hjælp til aflevering - joules lov
ForumindlægHej derude, jeg vil gerne have lidt hjælp til min fysik rapport. Jeg har lavet følgende forsøg: I første måleserie holdes spænding og strømstyrke konstant. Modstanden sænkes ned i vandet og vandets temperatur måles som funktion af tiden. Både tid og temperatur noteres løbende. Jeg har lavet en ... -
Fodnoter i SSO i dansk
ForumindlægSkal man, ligesom i historie, have fodnote, når man nævner en ny person ? altså med født, død og stilling ? -
Indavl?
ForumindlægEr grunden til at slægtninge ikke kan giftes, for at forhindre indavl og dermed forhindre den skade der måtte komme af det (her tænker jeg fysiske handicap)? -
Do - omskrivning
ForumindlægHejsa. Er der en eller flere som kan forklare mig meget konkret og med eksempler hvornår man bruger do - omskrivning og hvornår man ikke gør, da engelsk og sprog generelt IKKE er min stærke side:-d Mvh Louise -
VIL DU RETTE MIN ENGELSK OVERSÆTTELSE
ForumindlægVil være sød lige at tjekke om oversættelsen er korrekt :) Hvorfor blev De kørelærer? 2 Hun havde ikke penge nok til at betale køretimerne. 3 Dumpede du til kæreproven? 4 Han lærte mig ikke, hvordan man parkerer. 5 Eleverne kunne ikke lide, at deres klasselærer var en kvinde. 6 Mandlige bilis... -
Koordinatsystem m. kugle
ForumindlægHey Jeg er virkelig en klump til koordiantsystemer og er stået helt af ved denne opgave: I et koordinatsystem i rummet her en kugle centrum i c(0,0,5) og i punktet P(2,,-1.7). Bestem en ligning for kuglen En tangentplan alfa til kuglen er givet ved ligningen x+2y-2z+1= Bestem den spidse vinkel me... -
hældning i andengrads polynomium
ForumindlægEr det ikke muligt at finde hældningskoefficienten for en andengrads polynomium når jeg har:toppunktet (10;4,3)rødderne (0,0) og (20,0)Og at jeg ved at den har en negativ hældning.Jeg tror jeg skal bruge formlen jeg bruger til at finde rødderne som hedderf(x)=a(x-r1)(x-r2)men i så fald hvad skal ... -
Cos, sin og tan
ForumindlægHej Jeg skal op i en reeksamen i skr. naturfag her den 29., hvilket jeg simpelthen fatter nada af. Jeg vil derfor høre om, der er nogen, der gider forklare mig cos, sin og tan, og hvad man bruger det til - eller bare har nogle letforståelige notater, som jeg kan få. Jeg har lige lært løsning af ... -
Steady state og dosis beregning
ForumindlægEn patient er i behandling med valproat 600 mg x 1 dagligt hver morgen gennem flere år. Halveringstiden for valproat er 12 timer. Patienten springer en morgendosis over, men opdager det først morgenen efter (dvs. der er gået 48 timer fra sidste dosis). Hvor stor en enkelt dosis skal der gives i a... -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med min SRP som skal afleveres på fredag. Udover jeg har valgt et super svært emne, så er der også tilhørende opgave jeg har svært ved. Opgaven lyder således: "I forbindelse med besvarelsen skal du løse ligningen z^3+3z+32=0. Eventuelle komplekse løsninger ... -
kemi
ForumindlægHvorfor går man fra x=0,00943 til at c=0,0943 -
ioniserend stråler
ForumindlægHej jeg skal snart op til afgangsprøve i fysik/kemi og mens jeg sad og læste op til det kom jeg til at tænke på at jeg ikke ved om man skal have kittel og sikkerhedsbriller på??? håber i kan hjælpe.... -
Er der fejl i min oversættelse?
ForumindlægOriginal tekst: Tom Grant The main proponent of the existence of a conspiracy surrounding Cobain's death is Tom Grant, a private investigator employed by Courtney Love after Cobain's disappearance from rehab. Grant was still under Love's employment when Cobain's body ... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej. Jeg har brug for at løse nedenstående opgave. Opgaven lyder således: Beregn den tilførte varme der skal tilføres for at opvarme 0,010 kg is fra -18 °C til 0°C. Tusind tak på forhånd!
