Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16221 til 16240 af 23489
-
Ligning
ForumindlægKære Studieportalen Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan man kommer fra (6) til (7) i dokumentet. For at være ærlig så forstår jeg heller ikke den sidste linje "by setting the derivative of xM with respect to θ to zero. " Jeg kan få en forklaring eller udregning? Tak på forhånd! -
0 tallet med potens
ForumindlægHvad er 03 og 02 osv. 00 Jeg har lært denne a·a·a·a = a4 (a·a·a·a)/a = a3 ... a/a = a0 = 1 Gælder dette for 0, da man sagtens kan skrive: 0·0·0·0 = 04 = 0 (Giver dog ingen mening) Men man kan ikke (0·0·0·0)/0 = ... -
Problemregning, procentregning.
ForumindlægHej, jeg sidder virkelig og prøver på at løse en matematik-opgave, men har nu givet op.. Har siddet i snart en time sammen med min far, men vi kan ikke løse opgaven. Tænke at der måske var nogle herinde der kunne hjælpe? Opgaven lyder: (Isabella og Christian kan kun betale 700kr. om måneden i ... -
Regning med skalarprodukt
ForumindlægHej "I et kordinatsystem er angivet punkterne A (-2,5) B (6,1) og C (3,-3). Bestem vinklerne i trekant ABC vha. vektorregning." −→ AB = 6-(-2) = 8 1-5 = -4 −→ BC = 3-6 = -3 -3-1 = 4 −→ CA = 3-(-2) = 5 -3-5 = -... -
projicering af kraft
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til projicering af kræfter. Jeg har en skrå flade, og en kraft som rammer lodret ned på fladen. Jeg vil gerne have kraften projiceret så jeg har de to komposanter som er lodrette og vandrette på fladen. det er den kraft som jeg har tegnet i det vedlagte billede som jeg... -
Isoler
ForumindlægIsoler a i denne ligning A = π · c · (a+b) A = π · c · a + π · c · b (A- π · c · b )/(π · c ) = (π · c · a)/(π · 2) Er det rigtigt lavet, eller? Er nemlig lidt i tvivl.. -
Ordklasser- adjektiv/adverbium.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor jeg skal besvar følgende. Hvilke ordklasser tilhører less og healthy til? og hvilke ord i sætning lægger de sig til ? -It might be easier and cheaper for residents to purchasee less healthy foods and beverages. 1. Jeg tror at healthy er adjektiv, og lægger til food... -
Oversættelse af Tysk sang
ForumindlægSkal ha oversat den her sang hurtigst muligt. Tak på forhånd Die Sonne scheint heute die ganze Nacht Hängt tausend Zettel in die Nachtbarschaft Wenn's heute lauter wird dann tut's uns leid Komm vorbei und alles andere kommst dann von allein Que que salta, que mueve tu cuerpo y salta Qu... -
beregner pH af en stærk syre eller base.
Forumindlæger der nogen der kan forklar mig hvordan man beregner pH af en stærk syre eller base. -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
Inertimomentsundersøgelse
ForumindlægHej, vi har i skolen lavet en undersøgelse hvorved vi skulle stille den teoritiske del af inertimoment op med den praktiske, hvor vi har fået en faktor 2 fejl. Vi har lavet forsøget sådan at vi har brugt et cykelhjul og bundet et lod på centrum (aksen) for derefter at vi kan finde højden, da sno... -
priselasticitet
ForumindlægDet antages at produktet ”Løse sække” sælges til Frankrig, England og Danmark, og at der gælder følgende afsætningskurven for de pågældende lande: Danmark: P=500-3Q Frankrig: Q=800-2P England: Man antager, at man til en pris på kr. 300 kan sælge Q=50, mens man til en pris på kr. 200 ... -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start... -
HJÆLP SØGES ASAP: Retning af tysk stil (300 ord)
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at skrive en tysk stil på 300 ord om en skitur med min skole. Jeg har nu skrevet stilen, men kunne super godt bruge noget hjælp til retning.. Så hvis der sidder en rar sjæl derude med lidt ekstra tid på ærmet, ville jeg sætte kæmpe stor pris på din hjælp! Stilen... -
HJÆLPPPPPPPPPPPP
ForumindlægHej derude. Jeg håber, at der er nogen som vil hjælpe med denne opgave. Opgaven skal afleveree nu og jeg er nødt til at løse opgaven lige nu. Jeg kan ikke forstå rigtigt opgaven og har brug for jeres hjælp. Jeg venter for jeres hjælp. opgaven: Elektronen betragtes som en punkt-partikel dvs. at ... -
meget gerne hjælp
Forumindlægmeget gerne hjælp med opgave nummer 3,kan ikke forstår den for at lave resten 4-5-6 på forhånd tak -
SRP - Pseudoførsteordensreaktion
ForumindlægHej, jeg er igang med min srp opgave, hvor jeg har et forsøg der hedder "Pseudoførsteordensreaktion". Det jeg hænger ved er at jeg skal argumentere for at et udtryk der er gældende, ved at kigge på to reaktiosskemaer. Billede er vedlagt. Reaktionskemaerne er : (1) S2O82-(aq) + 2 I- ... -
TYSK STRUKTUR
ForumindlægHej jeg ville spørge om der var nogle der have tid og lyst til at rette mit tysk, da det er den sidste jeg skal lave?? :-) Hvis nu der var et herligt menneske som hacde tid og lyst, skal det helst afleveres inden kl. 22.30 :) Tak på forhånd :) -Den Familie heisst Meyer und leben in Hamburg. -D... -
lyd
ForumindlægHje kan i hjælpe mig med dette sprøsgsmål En astronaut står på månen og klapper i hænderne. Hvad ville en mikrofon ved siden af måle? Vi kan tælle, hvor langt væk et lyn er, ved at tælle sekunderne mellem lysglimtet og braget. Det tal vi når til delt med 3 giver afstanden til lynet i km. Fork... -
Potentialfunktionen V(R) for et to atomrigt molekyle. Grænseværdi.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde grænseværdien i spg a. (se vedhæftningen.) Jeg går udefra at første del af spg a, bare er at sætte R i funtionen til RE, og derved giver den nul. Men jeg kan ikke få maple til at regne anden del, og jeg kan ikke få det til at stemme i hånden. Jeg ...
