Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 16221 til 16240 af 33873
-
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Merit eller ej? VIGTIGT!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i den situation, at jeg gerne vil skifte til et andet gymnasium efter sommerferien, og pt. har jeg matematik på C niveau, og da min studievejleder spurgte om jeg ville hæve psykologi eller matematik på B niveau, valgte jeg selvfølgelig at hæve matematik, men nu hvor jeg ... -
Adgangskrav
ForumindlægHej, Jeg har fået 4 i snit på matematik A, og den uddannelse jeg gerne vil ind på har et adgangskrav på 6 i snit på matematik B. Hvad er så gældende i dette tilfælde, og har jeg så en mulighed for at søge ind på den uddannelse? -
BONUS FOR FAG
Forumindlæghejsa:) (dette er spurgt igen, da det blev spurgt i det forkerte forum første gang) Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Dumpet mat - hvad sker der?
ForumindlægJeg går i 2.g og dumpede min matematik B mundtlige eksamen. Jeg har fået 4 i mundtlig årskarakter og 7 skriftlig. Hvad sker der ved det? Skal jeg så læse mat B op eller har jeg så stadig min matematik B eksamen? -
Hhx
ForumindlægNogen der har/har haft finanslinjen på Hhx. Vil gerne høre om, hvordan den er at have. Interesserer mig meget for matematik og økonomi. Matematik A, Finansering C/B, VØ A Og kan man vælge imellem C/B i finansering -
Sommer supplering
ForumindlægHej, Jeg ønsker at supplere med matematik B til matematik A samt fysik B i sommerferien 2015. Jeg vil gerne læse på KU. Hvor kan jeg gøre dette henne? Tak. -
Kvadratsætninger til at omskrive udtryk
ForumindlægJeg er rimelig god til at omskrive udtryk til kvadratsætninger, men blev lidt i tvivl da jeg blev stille overfor denne opgave.. Opgaven er vedhæftet som billede Ps. undskyld fordi jeg spammer med alle mine matematik spørgsmål, sidder med en matematik aflevering. -
Opgave øvelser (differentialregning)
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der var en som gerne ville hjælpe mig, mig 3 øvelses opgaver (differentialregning) i Matematik. Jeg er ikke den bedste til matematik, så det ville være mega dejligt hvis der var en som kunne hjælpe. øvelserne er: 3.3, 3.5 og 3.7 Jeg håber der er en som kan hjælpe mig !... -
Tandplejer uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg bliver færdig med hf her til sommer. Men jeg har bruge for matematik B. og jeg tænker at supplere faget her i sommerferien. Men kan jeg stadig ansøg d. 5 juni selvom jeg har Matematik B? -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
Sinusfælden!?
ForumindlægHar været så "heldig" at trække mundtlig matematik til eksamen, hvor jeg har fået opgaven: Redegør for begrebet "sinusfælden" og hvad det betyder for brugen af sinusrelationerne Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal bevise. Håber nogen kan hjælpe! Vh -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
Parabel's skæring med x-akse
ForumindlægHej kloge hoveder, Jeg har en funktion f(x)=17*cos(0.0628*x). Jeg skal ved beregning finde skæringerne med x-aksen, som jeg ved der er 2 af. Min umiddelbare tanke var, at finde diskriminanten, men det kan jeg ikke finde ud af ved en sådan funktion :(. -
Gældsformlen
ForumindlægHejsa Jeg er lidt i tvivl om på hvilken måde jeg skal løse opgave b. jeg har opstillet to regnestykker med ved ikke hvilket der er rigtigt Jeg er desuden lidt usikker på hvordan jeg skal løse opgave c. På forhånd tak -
Hjælp til reducering af udtryk!
ForumindlægHej :D Jeg har fået en matematik aflevering for her i ferien, og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk.Og det har jeg lidt problemer med, da jeg ikke kan få den til at gå op. Så jeg har brug for lidt hjælp. Her er udtrykket: (x2+6x+9)/(9-x2) Mange tak på forhånd!! (: -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie...
