Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16261 til 16280 af 19042
-
noget omkring differntiation
Forumindlægokay, er så endelig næsten nået til vejs ende med den her trælse mat.afl. Den allersidste opgave med det sidste spørgsmål kommer her. Jeg kan gotd løse den,men den sir' at f ' ( x ) = 0 er "false", så jeg kan ikke gå ind og finde maksimum : ( Antallet af elever m, der på en skol... -
andengradspolynomier og stykvis funktioner
ForumindlægHej. Jeg har siddet og grublet over denne opgave og håber i kan hjælpe mig på rette vej. Et flyselvskab kan højest modtage 225 passagerer pr tur. og er der færre end 50 passagere aflyses charterturen. En billet koster 3000 kr. x = antal passagerer y = flyselvskabets indtægter For 50 <... -
Hjælp til metallets varmekapacitet..
ForumindlægHej - er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej her?? Jeg har et kalorimeter med vand med start temp. 18.52ºC, der tilføres 800J så vandets temp. stiger til 20.97ºC. Et metalstykke lægges i vandet og der tilføres yderligere 800J hvorefter vandets temp. er 22.42ºC. Beregn met... -
Newtons 2. lov - flymotor
ForumindlægHej derude! Sidder her, og er stødt på problemer under min srp-skrivning. Skriver om aerodynamik under flyvning, hvor jeg bl.a. er blevet stillet til opgave at analysere på de kræfter der virker på et fly under take-off. Kræfterne har jeg fundet, nemlig opdriften (lift), luftmodstanden (d... -
Matrixprodukt og vektor
ForumindlægHar problem med to opgaver. I de tiidligere opgaver har jeg ud fra en matrix: ([4,3,6],[3,4,6],[0,0,1]) beregnet egenværdierne: 1,1,7 samt egenvektoren for egenværdien 1: v = (-3, 1, 1). Tallet lambda = 1 er egenværdi for matricen A, og tilhørende egenrum har jeg fået til: span(-2,0,1),(-1,... -
Tak til mathon og klotte! :-)
ForumindlægJeg vil gerne takke mathon samt klotte, eftersom d ebegge opfordrede mig til at kæmpe til det sidste mht. mat og gym generelt. Jeg har den naturvidenskablige studieretning med Mat A, Fys og Kemi B. Jeg skrev for et par måder siden her inde på SP og søgte råd, fif osv til hvordan jeg kunne forbedr... -
Løsning til xy'+y=1/x, der opfylder y(1)=4
ForumindlægHej! Nu har jeg efterhånden prøvet så meget til med denne opgave, at jeg ikke har flere idéer tilbage. Opgaven skal løses vha. de formler vi har benyttet i timerne og derfor uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Bestem den løsning til differentialligningen der opfylder, at Opgaven lig... -
Dansk på KU eller SDU
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation, at jeg har fået tilbudt en standbyplads på dansk på KU, eftersom jeg ikke kom ind på min første prioritet, hum. bach. på RUC. Nu kan jeg så se, at der stadig er ledige pladser på dansk på SDU, og jeg overvejer derfor at søge der i stedet. Min drøm er e... -
Kort Rettelse
ForumindlægDANSK:Sport har længe været et område, der skaber helte, men med de store økonomiske interesser, der er involveret nutildags, er en VM sejr den direkte vej til heltestatus. Hjembyen arrangerer heltemodtagelse, tilskuerne jubler, orkestret spiller, og familien interviewes. ENG:Sport have in a long... -
Trigonomitri
ForumindlægDet ville bare være super hvis nogle kunne hjælpe mig på vej i nedenstående opgave: Oplysninger til første stykke: Jeg har en trekant CDH hvor d(en af kateterne) angives til at være 5. Derudover vides at h(hypotenusen) er 6 og H 90 grader. Opgaveformulering: Bestem vinklen til D i trekant CDH. O... -
Differentialligningsmodeller
ForumindlægHej. Vi er i øjeblikket i gang med differentialligningsmodeller.. Noget med population, væksthastighed, frugtbarhed osv. Så har vi fået en opgave for, som jeg simpelthed ikke fatter... Er der måske nogen der gider at lede mig på rette vej?Her er opgaven:I en stue, hvor temperaturen er 24ºC står e... -
Natriumhydrogencarbonat
ForumindlægHej alle. Jeg har denne opgave som simpelthen driller mig, så vil høre om der er nogle der kan være behjælpelige. Jeg synes virkelig jeg har kigget meget på det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal hverken i spørgsmål b, c eller d. Håber i kan hjælpe :) Et glas i kemikaliedepotet er ... -
analyse af digtet "alle mine længslers mål" Ursula Andkjær Olsens
ForumindlægHej nogle som har en god dybdegående analyse på dette digt: jeg er gået helt død, har siddet i 2 dage nu og kan vitterligt ikke finde ud af det, nogle som er rigtig søde og hjælpe med dette? :) digtet er lavet af Ursula Andkjær Olsen "Alle mine længslers mål". Digtet står skrevet herund... -
Saftevand :D
ForumindlægEn kande med saftevand rummer 1 lier. Din søster har blandet det i forholdet angivet på kartonen (RED. 1 liter opblandes til 5 liter). Du vil imidlertid gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget af blandingen fra og fylde den op med ren saft. A) Hvor meget ren saft er der i k... -
kredsløb
ForumindlægHej, er der ikke nogen derhar lyst til at hjælpe mig med en opgave, jeg kan ikke helt gennemskue den.Jeg har prøvet at "tegne" kredsløbet, håber i forstår den. Ledning A:Transistor, T1 Spæningskilde (20V) Ledning Højtaler lednin... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn væskes temperatur T til tiden t beskrives som T = T_0 + f(t)f(t) er en aftagende funktion af tiden og T_0 er rumtemperaturen. T_0=20Så skal jeg vise at f(t) tilnærmelsesvis kan beskrives som en eksponentiel - det gøres ved at føre den ind i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem ikke?Dernæst ops... -
Lastbil op ad bakke
ForumindlægHej.. håber nogen kan hjælpe med flg. opgave:En lastbil der vejer 15.000 kg. kører op ad en bakke der hælder 6 grader. Lastbilens bremser er i stykker og den har hastigheden 35m/s lige ved foden af bakken. Gnidningskoefficienten mellem bilen og bakken er 0.4. Hvor langt op ad bakken kommer bilen?... -
Kan man dø af rutchebaner?
ForumindlægHej. Overskriften lyder måske lidt logisk i forhold til om man kan dø af rutchebaner, hvilket man selvfølgelig godt kan hvis det går galt. Men jeg vil vide om det er muligt at dø/tage skade ved konstant at blive udsat for det "sus/adrenalin-kick" man får på det højeste "droppunkt... -
Beregning af pH
ForumindlægJeg er kommet til følgende opgave, hvor jeg sidder lidt fast, og jeg håber, at der er en, som kan hjælpe mig lidt på vej. Opgaven lyder: Glycin er den simpleste af de 20 aminosyrer der forekommer i proteiner.Dens formel er HOOC–CH2–NH2. For at gøre notationen lidt enklere kaldes den ... -
Hjælp til foton fysik :-( ..
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave om en solar sejlskib der lyder som følgende: 'En fotonisk sejlskib består af en sejl af en kvadratkilometer ultratynd folie, som reflekterer sollyset perfekt (ingen absorption). Den samlede masse af sejlskib og sejlet vejer 10 tons. Antag at solens lys best...
