Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16301 til 16320 af 29788
-
Udregning Målestoksforhold, resultat
ForumindlægHej! Jeg står med en opgave, hvor jeg skal udregne følgende I virkeligheden: Længden 200 meter Bredden 100 meter På papiret Længden 9 cm Bredden 8 cm - Og så skal jeg egentlig bare finde målestoksforholdet på overnævnte. -
Tæller karaktererne i 8. klasse for noget?
Forumindlæghej -
Vektorfunktioner
ForumindlægEr der nogen som kan forklare vektorfunktioner med et eksempel i det skrå kast? -
besked
ForumindlægHej Jeg står i den nederen situation at jeg har været nærkontakt med en kammerat jeg var sammen med i søndags som så har testet sig positiv igår (mandag). Jeg har SRP eksamen imorgen og nu er min skole lukket så jeg kan heller ik nå at ringe ind. Vores SRP opgave vil alene blive vurderet hvis vi... -
Hjælp med historie spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som jeg har lidt svært ved at besvare og jeg håber i kan hjælpe mig? - Hvad lærte man i efterkrigstiden der gjorde at vi undgår endnu en krig? Altså f.eks. hvad lærte vi af konsekvenserne fra første- og anden verdenskrig. Tak på forhånd. -
Hjælp til Socialisering, Identitet og kultur.
ForumindlægHej Alle sammen, jeg står i den situation at jeg skal til samfundsfagsprøve i morgen. Jeg har fået stillet 3 spørgsmål, og håbede på at kunne hente hjælp her. 1. Redegør for Pierre bourdieus teori om kapital og habitus. 2. Undersøg med udgangspunkt i Bilag A hvordan den sociale arv påvirker de... -
FORSKEL MELLEM LITTERÆR METODE OG NYKRITISK METODE
ForumindlægHej Jeg skal forsvare min SRO, men jeg er ikke sikker på hvad forskellen er på den litterære og nykritiske metode. Jeg har prøvet at google, men det lugter stadig af noget ensartet. Er der nogen der kan forklare mig forskellen? -
perspektive funktioner
ForumindlægHej Jeg har emnet funktioner, hvor jeg skal bevise 2-Punktsformlen for en potensudvikling. Derudover skal jeg så perspektive til andre typer af funktioner. Hvilke funktioner kunne være en god ide at perspektive til -
Er ramadan et overgangsritual?
ForumindlægJeg har om ramadan til AT-eksamen. Jeg ved at ramadan er et kalenderritual, men kan man også sige at fasteperioden er et overgangsritual til at blive en bedre muslim? Da jeg "kun" har religion på c-niveau har jeg ikke beskæftiget mig med ritualanalyse og ville gerne høre om hvilke dele... -
Magnesium i syre
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg, hvor et stykke magnesium blev tilsat svovlsyre, men er i tvivl om reaktionen, kan det passe at det er H2SO4(l) + Mg(s) → H2(g) + MgSO4(s)+ E–varme? Efter magnesium blev tilsat, steg temperaturen - hvordan kan det være? Tak på forhånd! -
VIGTIGT!! hvordan den menneskelige organismes del-elementer kommunikerer med hinanden
Forumindlægdu bedes gøre rede for hvordan den menneskelige organismes del-elementer kommunikerer med hinanden. Du skal inddrage en diskussion af fordele og ulemper ved de forskellige metoder. - håber i kan hjælpe! -
Vækstmodeller
ForumindlægDer er 13 spørgsmål, vi kan trække til matematik eksamen. En af dem ser sådan ud "Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne en række eksemple... -
Dumt at perspektivere uden for pensum?
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere? -
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
Må skolen tjekke private lectio beskeder
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at vide om ens gymnasium må tjekke ens private lectio beskeder? -
Andgående indre komposition
ForumindlægHej jeg skal op til en mundtlig dansk eksamen her på tirsdag i mit fordybbelses område sagprosa. Problemet er at jeg ikke forstår hvad det er man skal kigge på i en artikkel når det gælder indre komposition, jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at finde noget om det på nettet, men kunne simpelt... -
Arbejdsdage
ForumindlægHej jeg ville lige spørge et spørgsmål. Jeg arbejder mandag kl. 18:00 til 20:00, hver 3 fredag kl. 16:00 til 18:00, hver 3 lørdag kl. 7 til 13:00. Jeg synes at det rigtig lidt og har spurgt min leder om jeg kunne få flere timer og hun sagde nej. Kunne i hjælpe mig kan man klage? Skal jeg find... -
boliglån - hjælp
Forumindlægkan en familie godt få et boliglån i banken, hvis f.eks den ene er studerende og arbejder deltid, samt 2 andre modtager dagpenge? -
Economics & Business Administration
ForumindlægHej Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management. Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset f... -
Areal, integral
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Denne opgave har jeg lidt problemer med. En funktion f er givet ved f(x) = 6,5sin(0,0849x) + 6 Grafen for f afgrænser sammen med koordinatakserne og linjen med ligningen x=38 et område M,der har et areal. a) Skitser grafen for f, og bestem arealet af M?? På ...
