Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16301 til 16320 af 36005
-
Veldefineret afbildning
ForumindlægHvad vil det sige, at en afbildning er veldefineret? -
Sandsynligheds regning
ForumindlægLige for at være sikker. Et udfald er, hvis vi tager udgangpunkt i en terning, f.eks 4? Og et udfaldsrum er sammenlagt 6, da der er 6 øjne på en terning= På forhånd tak -
differentier
Forumindlæghej jeg er ikke med på hvordan man dif. noget hvis det er i ln eller exp så jeg har brug for lidt hjælp med disse: a f(x)=(2x^2+5x)*ln?(x) b f(x)=exp?(x)*√x -
n. ordens reaktion!
Forumindlægheysajeg har spurgt min lærer om hvad 0, og 1. ordens reaktioner er men enten er det ham der ikke kan forklare på den mest pædagogiske måde eller er det mig der bare fatter nada! så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe:)takker -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
Tovtrækning
ForumindlægJa det er lige mig igen :)Men: Hvis to hold trækker tov, hvordan vil det ene hold så kunne tabe? Når de to hold trækker med lige store og modsatrettede kræfter? Har det noget med massen af de to hold at gøre? -
Nervøs
ForumindlægJeg er meget nervøs til mat i morgen. Skal jeg bare styre prøven ? Skal jeg undervise lærer og Censor i det jeg trækker op ? -
Hvad er kinetisk og potentiel energi?
ForumindlægEr der nogen der kort lige vil gå ind og forklare hvad kinetisk og potentiel energi er? Er lidt i tvivl, ville være fedt hvis der var nogen der lige kunne give en hjælpende hånd. Hilsen Peter -
læsefokusspørgsmål
Forumindlægjeg er gået lidt i stå med disse læsefokusspørgsmål efter at have lavet 50 styks :/ er der nogle der kan hjælpe mig 2. Hvad laver en ’industrilobby’? 3. Forklar – med eksempler – følgende sætning: ”Globaliseringen betyder økonomisk, at lovgiverne ikke længere ... -
Lininger - "gåder" - osv.
ForumindlægHar nogle forskellige opgaver, jeg har haft lidt problemer med og håber meget, at nogen kan hjælpe (: ! På forhånd tak. 2.) A function is defined as h(t) = t^2 -7. a) State the dependent variable. b) State the independent variable. I denne opgave er jeg helt lost.. ærligt så er jeg ikke helt ... -
Forskellen på sandsynlighedsregning og binominalfordeling
ForumindlægHvad er forskellen? -
hjæælp !! KONFIDENS, gennemsnit, afvigelse
ForumindlægHej hvis nu jeg har 3 mål..... 10;6;8 så er gennemsnittet 10+6+8/3=8 standardafvigelsen vil være √((10-8)2+(6-8)2+(8-8)2 )/3-1 og den viser hvor langt væk fra gennemsnittet mine resultater er relativ standardafvigelse HVAD ER DET ?? jeg ved man skal sige (standardafvi... -
Hjælp til eksamen om mængdeberegninger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i kemi C i næste måned, og jeg kan trække, at skulle snakke om mængdeberegning. Jeg ved godt lidt om det, men jeg har svært ved at samle det, og jeg skal gerne kunne lave nogle små regnestykker, hvor jeg viser, hvordan man udregner masse, molarmasse, stofmængde , konc... -
kort forklart hvad er metricer
Forumindlægnogen der kan forklare kort hvad matricer er og hvad det går ud på osv. -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægVil lige spørge om noget! Når man taler elektronprikformler, så fordeler man bare de elektroner som man har i yderste skal rindt om atomet, men når to ikke metaller binder sig sammen ved hjælp af en kovalent binding så får de et eller flere fælles elektronpar....hvordan ved jeg om de får ét fælle... -
Hurtig Hjælp til ligninger.
ForumindlægHej, jeg har desværre fået lidt problemer med et par ligninger, håber at nogen kan hjælpe. 3x-(6x+2)2+4(½x+½) 2x(3x+4y+2)-(x-2)(6x+8y) Jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal gå dem til de resultater de siges at have. På forhånd tak Henriette -
Komparative fordele??+
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at tolke dette her: Forskning i politisk økonomi viser, at der er stor forskel på, hvilke fordele virksomhederne i store og små lande udnytter i konkurrencen med hinanden. I de små økonomier - som den danske - opnår virksomhederne komparative fordele gennem kollektive god... -
Transiente forløb
ForumindlægHvad er transiente forløb? -
lodret asymptote
ForumindlægHej, Jeg har fået en "tænke opgave" for af min matematik lærer. Hvilke betingelser er der for at f(x)=T(x)/N(x) har en lodret asymptote ? Forstår ikke helt hvordan man overhovedet kan få en lodret asymptote. Håber på hjælp :) -
Argumentation
ForumindlægHej En af mine problemstillinger til min SRP lyder således: Redegør for hvad en syllogisme er og hvordan man kan systematisere dem og redegør ligeledes for de mest brugte argumentationsformer Jeg står bare i den situation at jeg virkelig er i tvivl om hvad min lærer mener med argumen...
