Søgning på: kemi b. Resultater: 16361 til 16380 af 96568
-
Organisk/uorganisk
ForumindlægNogen der kan give eksempler på organiske og uorganiske stoffer? Også gerne hjælpe mig med eksempler på dannelse af carbonsyrer ud fra carbondioxid og vand? + Carbonsyrerns reaktion med vand? Håber nogen kan hjælpe da det er vigtigt til min eksamen på fredag. -
Aminosyrer eller generel forståelse af NH3+
ForumindlægHej, jeg sidder og læser om aminosyrer. Jeg studsede over hvordan det egentlig kan lade sig gøre at Nitrogen (N) som jo normalt har tre bindingsmuligheder danner bindinger med C og samtidig 3 H atomer. Dette ses i alle aminosyrer da deres miljø er ioniseret. Jeg forstår godt at carboxylsyregruppe... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
2.g eksamen før jul
Forumindlæghej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på. -
Bestem antal dobbeltbindinger i alkylgruppe ud fra iodtal
ForumindlægJeg havde egentlig skrevet hele spørgsmålet ind, men kom til at slette det. Nu vil jeg ikke skrive det ind igen i detaljer, men kan nogen sige, om følgende er rigtigt? Der er foretaget en analyse af emulgatoren A, som er rent monoglycerid (søg på wiki-> monoglyceride - billedet/figuren viser d... -
strukturformel
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe lidt med opgaven? Skriv strukturformlen for den simpleste tricarboxylsyre. Findes der mange måde at lave det på og hvordan skal jeg vide hvilken der er den simpleste. ? på forhånd tak -
Stærk syre/ base
ForumindlægHvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
bølgelængde
Forumindlæghvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse? -
Ingeniør
ForumindlægHej online people :) Jeg har gået og tænkt på det ret længe nu, nemlig hvad jeg gerne vil være/eller kan blive, når jeg bliver ældre :) Jeg er kommet frem til ingeniøruddannelsen :) Ved godt, der er flere slags, men ikke maskineingeniør, software osv. Men civilingeniør, eller noget der udvikler p... -
Molekyle eller kemisk forbindelse?
ForumindlægHej SP Jeg har et hurtigt spørgsmål om, hvorvidt molekyler og kemiske forbindelser er det samme. Er der nogen forskel på dem? Tak på forhånd -
organisk og uorganisk
ForumindlægHvad er uorganiske forbindelser og organiske stofklasser? :) -
Hjælp og forklare ;)
ForumindlægPlz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Hvor meget vokser neglene om måneden,og hvor meget smider affald smider en dansker ud om året.
ForumindlægEr der nogle der kan give et ca svar. Tak på forhånd. -
Elektronvandring
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :) -
Stofomsætning i havet
ForumindlægHej Jeg prøver at forstå en figur i min bog. Men der er desværre ikke rigtigt forklarende tekst til den. Jeg forstår ikke helt hvad der sker i den øverste cirkel. Altså primærproduktion --> biomasse --> nedbrydning --> næringssalte. Håber i kan hjælpe mig :-) -
Hvordan kan jeg få lov at bruge \textsc{} i overskrifter?
ForumindlægSom det ses i mit minimale eksempel nedenfor, kan jeg ikke få lov til at skrive dele af min overskrift med kapitalære bogstaver. Det kan godt lykkes, hvis jeg dropper lmodern pakken, men det er jeg ikke ligefrem interesseret i, da det hele kommer til at se ud af h. til. Nogen der kan hjælpe? \... -
Hvorfor opløser upolært upolært?
ForumindlægHej Jeg skal forklare hvordan pentan opløser fedt, sker der en reaktion eller bliver stofferne tiltrukket af hinanden? -
Fermentering ethanol
ForumindlægHej, jeg skal forklare følgende: Forklar hvordan man kan beregne sig frem til det teoretiske udbytte af ethanol ved en fermentering. Er der en som vil forklare mig hvordan dette gøres eller eventuelt kender nogle steder man kan læse sig frem til det?
