Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16381 til 16400 af 102572
-
Fremskrivning med eksponentiel vækst
ForumindlægHej alle :-) Nogle der ved, hvad der menes med at skulle forklare fremskrivning med eksponentiel vækst? -
Sandsynlighed (trækker kugler op af en krukke), Matema10K, Opgave 5, Side 432, (Caja Schmidt med flere)
ForumindlægI en krukke er der tre røde og syv blå kugler. Der trækkes en kugle og farven noteres. Kuglen lægges tilbage i krukken, og der trækkes endnu en kugle: a) Hvad er sandsynligheden for at trække en rød kugle første gang ? Den har jeg regnet ud på følgende måde, der er tre røde kugler ud af 10 kugl... -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Potensligning
ForumindlægGoddag derude. Jeg har en aflevering for, og mangler den sidste opgave som er om potensligninger og kan ikke huske hvordan de regnes og håber I kan hjælpe mig. skal løses med beregning. c) 2 * x^7=17 h)14 * x^½ = 56 Har lagt en fil ud som viser regnereglerne. ... -
Geometri
ForumindlægJeg har en opgave med to trekanter i en. Stor trekant: Siden D-B er ukendt Siden D-A (grundlinje) er oplyst til 15,0 cm Siden A-B (Hypotenuse) er oplst til 10,0 cm Lille trekant: Siden A-C (gruyndlinje) er ukendt Siden A-B er 10 Siden B-C (hypotenuse) er 9,4 a) Bestem vin... -
Hjælp - psykologieksamen
ForumindlægHej med jer! Jeg går i 3.g på en STX-uddannelse, og skal snart op til mundtlig eksamen i psykologi på C-niveau.... Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde, der har noter til oplæsning af de forskellige emner jeg kan trække: 1. Kommunikation 2. Gruppepsykologi 3. Forskellige psykol... -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Trigonometri
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en matematik opgave, så håber der er nogle der vil hjælpe mig? opgaven lyder: Trekanten ABC er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de resterende sider og vinkler når A = 43 grader og c = 5. Jeg kan godt finde ud af, at regne grade antallet, men jeg er lidt i tvivl... -
Afslutte hf enkeltfag
ForumindlægHar lige et spørgsmål... Kan jeg afslutte en fuld hf på enkeltfag, med følgende fag afsluttet: Dansk A Engelsk B Psykologi C Samfundsfag C+ B Kemi C Geografi C Biologi C + B Religion C Historie B Matematik C Eksamensprojekt SSO -
Eksamens opgaver 2006?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad opgavetitlerne der blev brugt til Skriftlig Dansk A på handelsskolen i maj 2006 hedder? :) -
Haster:(Dansk eksame
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN, HÅBER HER ER NOGEN SØDE MENNESKER, SOM HAR VÆRET OP I DANSK SKRIFTLIG EKSAME, SOM KAN FORTÆLLE MIG HVAD EMNERNE VAR PLEAASE, JEG BER JER. -
En forklaring
ForumindlægHvorfor gælder udtrykket ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ ((x∉A) ∨(x∉C)) hvis og kun hvis ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ (x∉C) ? Er det fordi, at x∈A og x∉A ikke kan eksisterer samtidigt i dette tilfælde, derfor er x∉A falsk? -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
God hjælper søges
ForumindlægHej, er du god til matematik kan jeg måske bruge dig. Jeg har matematik på A niveau, som et suppleringsfag tl min studentereksamen og skal til skriftlig eksamen den 12. december. Jeg har brug for hjælp næsten hverdag omkring 1-2 timer med alle former for skriftlige opgaver, som man kan risikere... -
Kødet af Saalbach
ForumindlægHejEr der nogen der har en opgave/noter/andet hjælp til Astrid Saalbachs novelle "kødet" fra novellesamlingen "Månens ansigt" (1985)? Nogen der evnt. kan hjælpe med at analysere og fortolke den lidt? -
Sygeeksamen
ForumindlægHej folkens. Før ferien fik jeg en slem madforgiftning, der forhindrede mig i at dukke op til Mat B mundtlig Eksamen. Jeg skal op igen d. 28 august - dog ikke så skarp til mat, som jeg før ferien. Ville derfor hører om nogen sad inde med nogle noter til de følgene spørgsmål, i det vedhæfte... -
Linjer og afstande
ForumindlægOkaay jeg har den her opgave og jeg forstår den simpelhent ikke lige nu. I ?ABCD er A (6,-2), (AB) ?=v ?, (BC) ?=^¦v, og (CD) ?=^¦v-2v ?, hvor v ?=(3¦3) Bestem koordinaterne til B,C og D Find en ligning for den linje m der går gennem A og B Bestem afstanden fra m til D Bereg... -
meget kort engelsk stil, der skal rettes
ForumindlægMany of those ethnic young people that live and have been raised in West find it very hard to live a normal life. There are so many problems about having a different background and a different culture. You live in two worlds and you have to fit in in both of them. But it’s not always so easy to b... -
Panik over eksamen
Forumindlæghej Jeg har skrevet noter til alle fag og jeg er meget panik over at jeg ikke kan det hele. Jeg kan kun sige noget hvis jeg har mine papir hos mig ellers kan jeg ikke noget af det. Dårlig til huske. Hvad skal jeg gøre.. mv Fassos
