Søgning på: tysk notater. Resultater: 16421 til 16440 af 18469
-
Geometrisk isomeri
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til at løse et par opgaver om geometrisk isomeri. I hvilke af følgende tilfælde er der mulighed for geometrisk isomeri: 1. 1,1-dichlorpropen 2. 2-methylhex-2-en 3. 3-methylhex-2-en Det eneste jeg har brug for hjælp til er at få lavet skruturformlerne fo... -
Tegnsætning i boganmeldelse til i morgen
Forumindlæghej... er der måske nogen der gider at kigge på tegnsætningen i min boganmeldelse? jeg vil helst aflevere den i morgen, den er på ca. 1 side. Hilsen Rudim:) -
Hvilken argumentstype er dette?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at analyserer Birthe Rønn Horhnbechs omdiskutterede kronig, men for at være ærlig har jeg sku svært ved det. Jeg sidder lidt lige nu og er i tvivl hvad typen af argumenter hedder, hvor man henviser til traditioner, religion eller ligende. http://politiken.dk/deba... -
Dannelse og Uddannelse
Forumindlæghvad er forskellen på: dannelse og uddannelse? -
protestantisk etik & kapitalismens ånd
ForumindlægJeg har fokus på rationalisering og sekularisering med udgangspunkt i Webers artikel omkring protestantisk etik og kapitalismens ånd. med særligt fokus på calvinismen som Weber selv fokusere på. Jeg har bare lost mhb. på en problemformulering/problemstilling. Weber kommer med en hypotese om... -
Samfundsfagseksamen
ForumindlægNogen der har lyst til at læse min samfundsfagseksamen, den er ikke så lang:D -
HJÆÆÆLP DET HASTER (OVERSÆTTELSE)
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette: først efter deres død har germanister gjort ordbogen færdig efter brødrenes forbillede . Erst nach ihr tot haben der Germanisten fertigstellen des Wörterbuches nach des Brüder des Vorbildes. og den her sætning. sådan begynder mange folkeev... -
Omskrivning af sætninger fra aktiv til passiv
ForumindlægHej, jeg har fået et grammatik ark for hvor der står at jeg skal omskrive de nævnte sætninger fra aktiv til passive og at jeg skal bruge s-passiv. Jeg forstår bare ikke hvor jeg skal sætte det i f.eks. "Mekanikeren reparerede hurtigt bilen" der har jeg ærligt talt ingen idé om hvor jeg ... -
Hjælp til procent
ForumindlægI Vesttyskland køber Jørgen et lille TV for 425 D-mark. Kursen på D-mark er 348. Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? 1 kr. = 348 : 100 = 3,48 D-mark 3,48 x 425 = 1479 kr. I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgen sparet i forhold til den danske... -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Hans/sin - engelsk
ForumindlægHvordan skal dette oversættes? "Brian slog ham i ansigtet og brækkede hans arm." Dette er mit forsøg: "Brian hit him in the face and broke his arm." Jeg er i tvivl om, hvis arm der brækker. -
Koreansk på gymnasiet
ForumindlægJeg ville gerne lære at tale Koreansk. Lige nu går jeg i folke skolen, jeg har længe kigget efter flere steder hvor jeg kunne få Koreansk, der er ikke nogle aftenskoler her i Odense der har Koreansk, så tænkte jeg at man kunne gøre det i gymnasiet, men jeg kan hellere ikke finde noget om det. J... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
oversættelse -
ForumindlægDeutschland meine Heimat ,er der nogen der har læst denne tekst.. bei einer podiumssitzung wandte sich der CSU politiker und ehemalinge Bonner Staatssekretär Eduard Lintner einmal mit den Worden an mich : " Ihre Landsleute.." und wolte zu eine Ausführung über die Türken in der Bundesre... -
Din ferie
ForumindlægJa nu er sommerferien snart slut for de fleste af os.. Folk kommer snart tilbage fra ferierejser og mange er allerede vent hjem.. Hvor har du så været? Var du tilfreds med rejsen? Var det som du havde forventet det osv. Jeg var selv ude og rejse med familien fra d. 30 maj til d. 21 juni Det... -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Obamas tale
ForumindlægHey alle. :) Er der nogen der har læst Obamas tale foran Sejrssøjlen i Berlin d. 24. juli 2008? -
har jeg eller jeg har
ForumindlægHej... jeg er ny i danmark og jeg har problem med at find ud af hvad forskel mellem har jeg og jeg har kan i hælp mig? på forhånd Tak
