Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16441 til 16460 af 32822
-
opgave
Forumindlægredigeret: en partikel bevæger sig på en ret linj. den strækning s (meter). partiklen har bevæget sig til tidspunktet i t (sek), er givet ved s(t)=5t^1/2. bestem partiklens hastighed til tidspunktet t=4 bestem det tidspunkt, hvor partiklens hastighed er 2m/s jeg differentiere og får (5*kva(x... -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
AT eksamen
ForumindlægTirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
modellering-prisfunktion
ForumindlægNogen kan forklar mig hvad sammenhæng en mellem prisfunktion og omsætningsfunktion? -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g... -
Kedsomhed...
ForumindlægHeysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
monotoniforhold og differentialregning
Forumindlægokay jeg sidder fast i denne her opgave: Funktionen f er givet ved f(x)= x^3 + kx - 2x + 5 hvor k er et reelt tal. Det oplyses, at f har lokalt minimum i x = 1. Bestem tallet k. Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal angribe problemet, jeg ved ikke hvordan jeg udfra det lokale... -
Hjælp !
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning? -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
eksponentiel udvikling i oversigt
ForumindlægSP modtager ekstremt mange spørgsmål til eksponentiel udvikling, hvorfor et forsøg på en oversigt bringes i http://peecee.dk/upload/view/97569 -
Partikel fysik
ForumindlægHvordan kan det være det hedder partikelfysik, når det burde være partikelkemi. Har fysikerne ikke stålet denne gren fra kemikerne? -
Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!
Forumindlægjeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
Løsningskurve Lotka Volterra
ForumindlægHej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge... -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Indekstal m.m.
Forumindlægen virksomhed fremstiller DAB-radioer, prisen "p" som funktion af efterspørgslen pr. måned er givet ved følgende forskrift: p = f( x) = -0.01x + 200. de variable omkostninger udgør 70 kr, pr. radio. desuden er der en fast omkostning på 85.000 kr om måneden forbundet med produktionen. A)...
