Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 16481 til 16500 af 321608
-
matematik
ForumindlægHvad er: 0,3 til brøk: og forkorte den. må brøker godt være i decimal-tal? -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
Algebra
ForumindlægHej alle og godt nytår! Jeg står og skal op til eksamen i algebra. I den forbindelse er der indtil videre dukket følgende spørgsmål op (heraf nogle i forbindelse med beviser, så jeg har prøvet at beskrive situationen så godt som muligt. Mangler I oplysninger, så sig endelig til). Bogen er "... -
bevis at √(2 ) er irrationelt
Forumindlægjeg skal bevise at √(2 ) er irrationelt, og dette er hvad jeg har fundet frem til. spørgsmålet er om det er den korrekte måde at gøre det på ? på forhånd mange tak:D Lad os betragte √(2 ), og føre bevis hvorfor det er et irrationelt tal. Dette gøres ved at opstille et mod-eksempe... -
Liberal Alliance
ForumindlægHvad mener Liberal Alliance helt præcist om homoseksuelles rettigheder? Jeg ved godt at de siger ja til vielser i kirken, men kan ikke rigtig finde nogle helt konkrete udtalelser om det. Mange tak, hvis I gider at hjælpe :) -
Alkoholpromille
ForumindlægHejsa :-D Jeg har knoklet med den her opgave i flere uger nu. Jeg kan bare ikke finde ud af den. Derfor tænkte jeg på, om nogen ville/kunne hjælpe mig? Spørgsmålet lyder: Målinger har vist at mennesker i gennemsnit forbrænder omkring 100 mg alkohol pr. kg legemsvægt pr. time, men der er også her ... -
Differential ligning
ForumindlægJeg skal gøre rede for at enhver af funktionernefc(x) = c * e^(-x) + e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen y'+y=2e^xEr der nogen der har en ide til hvordan dette gøres? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.. -
Kinetisk energy
ForumindlægSe link: http://peecee.dk/?id=34146Der er tale om b) - kan jeg så antage, at A = F_brems * delta s, og at dette arbejde svarer til alfa-partiklens afsatte kinetiske energi i cellen? -
carbonhydrider
ForumindlægHej. Hvordan finder man ud af om der er tale om alkaner, alkener eller alkyner? jeg ved godt at hvis der er enkeltbindinger mellem C-atomerne hedder de alkaner (C–C), hvis der er dobbeltbindinger kaldes de alkener (C=C) og tripelbindinger vil blive kaldt alkyner (C≡C). Men hvordan ka... -
impuls: vektorer
Forumindlægmit spørgsmål omhandler emnet Impuls: når der tales om bevægelse som ikke foregår på en ret linie, benytter man vektorer. hvorfor? kan man ikke bare regne med fortegn ligesom hvis bevægelsen foregik på en ret linie? forståelig forklaring ønskes. -
Hjælp til ligning med to ubekendte
ForumindlægHej er der nogen der kan udregne denne her ligning ? Jeg har prøvet mange gange men får ikke det rigtige svar når jeg sætter talene ind. -2y+6x-10=0 og ligning nr. to 7x-y+8=0 -
enheds converter
ForumindlægJeg hader virkelig alt det med enheder i fysik, og da fysik eksamen er således at man må tage alle hjælpemidler med, ville jeg spørge om der findes et program som kan ændre et tal i en bestemt enhed til noget noget andet ? -
påvirke den politiske udvikling
ForumindlægHej!\n\nJeg har et samfundsfags spørgsmål som jeg godt ønkser noget inspiration til, da jeg næsten er tom for ideer:\n\nHvordan kan almindelige mennesker (dvs. ikke politikere) kan påvirke den politiske udvikling?\n\n- Umiddelbart kan almindelige mennesker jo kun protestere imod politiske lovgivn... -
Flabede brugere
ForumindlægHej jeg har været aktiv herinde på en anden bruger i noget tid. Jeg har ikke lyst til at den bliver sat i bås af andre brugere. Jeg synes at nogen brugere er rigtig tarvelige mod andre. Jeg tror folk som stygotius og justitia ikke forstår at vi mangler hjælp og ikke en besked som beskriver hvor ... -
Mundtlig mat A
ForumindlægHejEr der andre som kan trække vektorfunktioner til mundtlig eksamen?Hvis ja, hvad mener I så at man skal tale om? -
F=m*g?
ForumindlægJeg har regnet mig frem til jordens radius 511506576km2 og kender atmosfæretrykket 1013hPa, hvordan finder jeg frem til "den samlede kraft, hvormed atmosfæren tynger på jordoverfladen"?Skal jeg bruge F=m*g? Ja eller nej så ka jeg ikke finde ud af hvilke enheder der skal sættes efter tal... -
Studi.dk PLZ HELP
ForumindlægJeg har fundet en fed opgave herinde - ifølge loven af sonja balle. Og jeg vil gerne be studi.dk om at slette den de næste 3 måneder.Please jeg er virkelig I knibe -
Tangentplan
ForumindlægEn flade i rummet f(x,y) har tangent-planer parallele med xy-planet. Jeg skal finde i hvilke punkter disse tangent planer eksisterer... Hvordan gøres dette? Jeg har forsøgt men jeg er lost. Noget med at planens normalvektor er vandret med z-aksen - men jeg går i stå herefter...Mvh Ole -
Kemi - Aldehyd
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg i kemi hvor vi destillerede aldehydet fra oxidationen af en primær alkohol.Det aldehyd som vi destillerede havde 2 faser. Er det meningen eller er det en fejl?Hvis det er meningen, hvad er så grunden til at det har 2 faser?Mvh.Maria -
Dansk sproglig analyse
ForumindlægVi skal op til mundtlig dansk eksamen, og jeg har trukket folkeeventyr. Jeg er fucking nervøs fordi jeg skal lave en sproglig analyse på en tekst jeg har valgt. Er der nogen der vil hjælpe mig med at lave min sproglige analyse? Nogle gode tips? Jeg har aldrig lavet en før..
