Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16521 til 16540 af 29788
-
Fysik A
ForumindlægHej sp Er der nogle, der har sættet til Fysik A 2022. Altså eksamenssættet fra sidste år. Tak på forhånd. -
Tværsnitsareal
ForumindlægHej. Er der nogle der kan komme med en forklaring af hvad tværsnitsarealet er? Altså på et helt grundlæggende niveau, for ligesom at kunne danne sig et visuelt billede af det -
SRP - Problemformulering
ForumindlægHejsa, jeg har svært ved at finde på en problemformulering til min srp. Jeg vil skrive i mat og fys om det frie fald med luftmodstand. Kunne I hjælpe mig med at finde på nogle problemformuleringer :) -
Hjælp hvad betyder korreleret
ForumindlægHjertets O2 forbrug er tæt korreleret med hjertets arbejde, der igen er korreleret med det tryk det skal generere (i grove træk = MAP). Jeg har simpelthen så svært ved at forstå ovenstående sætning, da jeg ikke forstår ordet korreleret. Er der en, der kan hjælpe? På forhånd tak. -
SRP om evolution i USA
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP inden for biologi A og engelsk B, hvor jeg overvejer at skrive om den store modstand mod evolution i USA. Men ville høre om hvad man helt præsic kunne skrive om inden for det. Er meget i tvivl om der er nok fyld. Mange tak på forhånd:-) -
TInspire leje
ForumindlægSom matematikhjælper på Studieportalen og Røde Kors og mit lokale Frivilligcenter har jeg brug for at kunne hjælpe elever med deres TI Nspire CX CAS software på computer (Windows, Mac og Linux). TI Nspire CX CAS Student Licens (1 år) 2023 version kan af studerende lejes for 195 kr om året. Jeg ve... -
Det moderne gennemburd - Inspiration
ForumindlægHej Jeg søger inspiration til det moderne gennembrud, som jeg har trukket i dansk. Det er kun malerier og overvejer lige nu "En såret arbejder" eller "Aften". Har I noget input? Inspiration (analysemodeller, perspektiveringer til nævnte malerier, mm.)? På forhånd tak for jer... -
Hjælp 2 ordblinde studerende
ForumindlægHej vi er 2 sygeplejerskestuderende, som er i fuld gangs med at skrive bachelorprojekt omkring medicinsk cannabis. Vi er begge ordblinde og er bange for det kommer til at have konsekvenser på vores karakter. Vi mener ikke stave- og kommafejl gør os til dårligere sygeplejersker og derfor søger v... -
Eksamenssæt/opgaver i bioteknologi og tips
ForumindlægHej Er der nogen, der har gamle opgavesæt/eksamenssæt i bioteknologi? Og har I tips til eksaminer/prøver i skriftlig bioteknologi? Tak på forhånd. -
Det svære liv
ForumindlægTrak det svære liv til mundtlig og ved ikke hvad jeg skal vælge det er nemlig et meget bredt emne. -
Hvordan taler man om hvordan man har brugt metoden, nykritisk?
ForumindlægHej jeg har fået at vide, at der i en DHO skal bruges nogle ´´metoder´´indenfor historie og har læst den DhO igennem, og har fundet ud, at jeg sikkert har arbejdet nykritisk indenfor det dankfaglige område og kildekritisk i historie. Mit spørgsmål er dog: hvordan kan jeg fortælle hvordan metode... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
(Hurtig hjælp søges) - dyrkningforhold i DK
ForumindlægJeg er i gang med at skrive om de forskellige landbrugstyper i DK. Jeg er dog kommet i tvivl om noget. Eftersom øst og Vestdanmark har nogle forskellige jordforhold - Vestdanmark har særligt meget sandjord, hvor Østdanmark primært er af lerjord (pga sidste istid), har dette indflydelse på hvilk... -
Kvote 2 fagsnit
ForumindlægJeg har søgt ind på Erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Jeg har et karaktergennemsnit på 5,5. Jeg har bestået en International baccalaureate med 28 point. Mit kvote 2 fagsnit ligger på 9,3 og jeg er i tvivl om det overhovedet er nok til at komme ind på studiet. Adgangskvotient for kvote 1 var ... -
Har man bestået matematik på C, hvis man dumper på B?
ForumindlægI 1.g havde jeg matematik på C niveau, hvor jeg opnåede et gennemsnit på 4,0. Desværre i 2.g er det gået ned af bakke, og jeg har nu et snit på 1,6 i matematik alene. Kan man på baggrund karakteren i 1.g betragte matematik C, som bestået? Og er det eventuelt noget videregående uddannelsesinstit... -
Studieskift fra statskundskab til noget mere matematisk
ForumindlægHej SP. På statskundskab er jeg virkelig begyndt at savne matematik, derfor har jeg tænkt mig at skifte studie. Jeg tænker umiddelbart, at det skal være et studie med Mat A krav, da statskundskab selv er Mat B krav (og det er minimalt med matematik). Jeg vil stadig gerne arbejde med samfundsanaly... -
Studér i udlandet
ForumindlægHey. Jeg starter i 1g her efter efterskole, og vil høre om der er nogle der ved om det er en mulighed at tage 2g i udlandet, og så derefter komme tilbage og færdigøre 3g herhjemme på et alment gymnasie (STX)? Håber nogle kan hjælpe ?? -
Udsagn
ForumindlægEr disse udsagn korrekte? a. ∃x∈R:x^3-7=0 b. non(∀x∈Q ⇒x^2-2x-5=0) c.∀a∈r∃x∈R:x^3=a -
Bestem den pris, der giver det største dækningsbidrag.
ForumindlægMin lærer siger, at jeg skal bruge differentialregning til opgaven. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse den? P(x) = -10x+2000, 0 < x < 200 R(x) = -10x2+2000, 0 < x < 200 C(x) = 13/72x3-25x2+1850x DB(x) = - 13x3/72+15x2+150x, 0 < x < 200. Jeg har vist at det største mulige d... -
naturfaglig opgave
ForumindlægHej, vi er en grupe piger der går i 9 klasse som skal lave en naturfagligopgave. Vi har valgt emnet UV-stråling og vores underspørgsmål er: Hvad er Uv-stråling? Hvordan påvirker Uv-stråling kroppen (mutationer, sygdomme osv.)? Hvor i verden vil man være mest udsat for UV-strålinger? Hvorda...
