Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16521 til 16540 af 23609
-
Byplanlægger
ForumindlægHej Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe. Jeg er en pige som har uddannet sig til byplanlægger med kandidat i by, plan og proces. Jeg har i et års tid nu forsøgt at søge job uden så meget held, da jeg desværre ikke har arbejdserfaring. Jeg skriver nu for at høre, om man med denne ... -
Retningslinjerne ved karakterer
ForumindlægHej, Jeg skal lige høre om ens afsluttende årskarakter bortfalder, (eksempelvis ens pågældende fags karakter på c-niveau), hvis man skal have det pågældende fag på b-niveau næste år? På forhånd tak. Louis-Philippe. -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave, har bakset med den et stykke tid, men går i stå hele tiden. Hvilken mængde fast CaCl2 kan der tilsættes til 1 L 0,1 M Na2CO3 inden der sker en udfældning af CaCO3? Der kan i dette tilfælde se bort fra carbonationens baseegenskaber tænkte i retnin... -
Sinus uden lommeregner
ForumindlægSad og snakkede med en ven omkring beregning af afstande med sinusrelationer. Har læst et sted at man brugte det til at beregne afstanden ved kanonerne, hvorfor det var nemmere at ramme sit mål. Det er så meget fint, men enten så erinder jeg det ikke, eller så er vi aldrig blevet undervist i det.... -
rødder i polynomiet
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave der driller lidt: Vis at polynomiet p(x)=2x^4-3x^3-3x^2+2x har roden -1 og bestem samtilige rødder. Jeg har vist at -1 er rod i p(x). Men så går det vist lidt galt. Indtil videre har jeg gjort følgende: x+1/2x^4-3x^3-3x^2+2x=2x^3-5x^2+2x Så har jeg en 3.grads polyn... -
difentialregning
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig til mat mundtlig eksam på b-niveau - håber en kan hjælpe mig med dette spørgsmål: gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotiente og væksthastighed? Jeg er helt blank -
Standardmodellen (haster)
ForumindlægEr der nogen af jer, som ligger inde med en god, kortfattet redegørelse om standardmodellen? -
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Personling udstråling - mundtlig eksamen
ForumindlægFind flere eksamensrelevante sider her Guides Guide til mundtlig eksamen Brug din læsegruppe til mundtlig forberedelse Sælg dig selv til mundtlig eksamen - Personlig udstråling Test dig selv Test dig selv i pensum ”Har du en god røv, så er det med at vise den frem til eksamen.” Såd... -
1g om ?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Samtidig vil jeg sig... -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august. -
salte!?:O
ForumindlægHey folk nogle der kan forklare mig hvad "salte" er?;S -
alfa, beta og gamma
Forumindlæghej hvor meget vejer alfa, beta og gamma -
Hvad forstår man ved potensfunktion?
ForumindlægMit spørgsmål er som overskriften siger det: Hvad forstår man ved potensfunktion? Jeg sidder fast i en eksamensdisposition til på tirsdag om funktion(potens) Dette er det aller første punkt på listen over ting der skal med. Findes der en defination, eller hvad er det men finder med netop p... -
Hastighed og tid
ForumindlægNu er der nok nogen af jer der bliver irriteret. Vi måler mange synlige hastigheder i sekunder. Vi lært hvor hurtigt lydens hastighed er, vi har lært hvor hurtigt lysets hastighed er. Men vi mangler en!? Kunne man forestille sig, at vi mangler tidens hastighed? Der må være et eller andet som gø... -
Udtrækning ved skr. eksamen??
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi også skal til udtrækning ved de skr. eksaminer, da der er for mange af dem i forhold til de mundtlige (en fra min parallelklasse skal op i matB, samfA, engB, tyA, dansk og bioA, seks skriftlige!). Kan det virkelig passe? -
Jobansøgning
ForumindlægHej allesammen, jeg har skrevet lidt over en halv side til min jobansøgning og skulle spørg om det er for kort ? :I -
hjælp til bestemmelse af halveringskonstant
ForumindlægJeg har i en matematikaflevering problemer med en opgave. Opgaven lyder: En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(t) = 100 * e^(-0,2*t). a. Bestem halveringskonstanten. jeg håber i kan hjælpe mig med at få løst opgaven.
