Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16541 til 16560 af 22746
-
Om universets fødsel-
ForumindlægDet siges at Universets fødsel startede med en stor eksplosion kaldet (BIG BANG)... Hvorfor betragter man det som en begyndelse? Spørgsmålet skal ses i sammenhæng med at universets grundelementer som eksploderede - måtte have eksisteret før BIG BANG som en anden slags univers ellers kunne de n... -
tror jeg skal integrere :O
ForumindlægHurtigløb. Ved de olympiske lege i Seoul 1988 løb canadieren Ben Johnson 100 meter på 9,83. Analyser af videooptagelser af løbet har vist, at Ben Johnsons hastighed v som funktion af tiden t siden løbets start kan beskrives ved udtrykket: v(t)= (12,42 m/s)-(0,0944 m/s^2)*t-(12,42m/s)*0,493... -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
opfriskning af n,m,M,V,c?
ForumindlægSagen er den, at jeg knap kan huske de dumme tal man sætter ind i et skema, så som n, m, M c,V, ( er der fler., kan ærlig talt ikke huske det, noget være øv ) n = stofmængde? m = massen? M = Molmasse? V = volumen c = koncentration? anyway jeg kan ikke huske det, det er temmelig lang tid siden j... -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Hjælp, Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse
ForumindlægHej jeg har naturfagseksamen imorgen og har brug for hjælp asap, håber der er nogle flinke sjæle derude Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse, har søgt en del på nettet men kan ikke finde frem til noget. -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
hvordan finder man positive og negative ioner, i et salt
Forumindlæghej jeg står i det problem at jeg skal udfylde et skema hvor ex. finde et positivt og et negativt ion, i NaCl NaBr KNO3 Na2CO3 K3PO4 og jeg ved simpelt hen ikke hvordan man gør.. håber i kan hjælpe. på forhånd tak! hilsen Alex -
Syre - Base
ForumindlægHej! Hvordan ville I definere: - En stærk syre. - En svag syre. - En stærk base. -En svag base. Håber i vil svare hurtigst muligt (: - Tak (: -
Ellipsens ligning
ForumindlægHejsa.. Hvordan kan man bruge ellipsens ligning i det praktiske? Jeg ved at jeg skal kende den lille - og storakse, men hvordan finder jeg p(x,y) i det virkelige univers? Hvis man nu eksempelvis skal bestemme om mars' bane er en ellipseformet, altså P(x,y) ligger på dens geometr... -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægNu har jeg surfet en del rundt på nettet og jeg kan ikke læse mig frem til hvad IONFORM er! Er der nogen der vil formulere det ordentligt for mig? Det ville være en utrolig stor hjælp! Det ville være super fedt, hvis I gad at give nogen eksempler med Natrium, Magnesium og Chlor :-) På fo... -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
Hvorfor negativ?
ForumindlægIfølge Niels Bohr er energien i den n’te stationære bane er givet ved: E_n = - hcR / n^2 Men hvorfor er den negativ? Min lærer nævnte noget med, at der er binding mellem kernen og elektronen. Det giver bare ikke helt mening. -
PROBLEM HJÆLP!!
ForumindlægHej jeg har et stort problem fordi jeg har prøvet at bruge excel til at beregne en opgave og det går bare ikke. Jeg prøver at plotte nogle data ind for derefter at tilføje en tendenslinje, og finde værdierne a og b og jeg får ikke to værdier men en når jeg vælger at se ligningen i excel. ...
